T. Baranauskas. Naudingi idiotai (96)

Tomas Baranauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Tomas Baranauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Štai ir vėl „grupė intelektualų“ kovoja už lietuvių abėcėlės reformavimą pagal Lenkų rinkimų akcijos programą… Regis, raidės „w“ batalijos buvo aprimusios, pritrūko aistrų? Vėl liejasi tulžis „vardan civilizuotumo“, kurį, žinoma, atstovauja pareiškimą pasirašę autoriai…

Kitais, 2018-aisiais metais štai jau minėsime atkurtos Lietuvos valstybės 100-metį ir kovos už „w“ 10-metį. Leiskite paklausti, vardan ko vyksta ši kova? Dėl geresnių santykių su lenkais? Tikrai?

Konflikto tuščioje vietoje provokavimas, nuolatinis reanimavimas, vilties, kad reikia tik truputį „paspausti“ ir pergalė bus „mūsų“, nepagrįstas kurstymas – visa tai dėl geresnių santykių? Užuot kartą ir visiems laikams pasakius: mūsų Konstitucija – tokia, gramatika – tokia, Europos teisei tai neprieštarauja, ir klausimą uždarius?

Jei tai būtų padaryta dar 2008 m., kuomet Andrius Kubilius, viršydamas savo įgaliojimus, neapdairiai pažadėjo tą klausimą „w“ naudai išspręsti akimirksniu, ar šiandien kas dar prisimintų tokį „fundamentalų“ konfliktą?

Kas gi šiandien atsitiko naujo, kad vėl reikėtų eskaluoti šį konfliktą? Valdančiai tapus partijai, kuri dalyvavo „Talkoje“, rinkusioje parašus visai priešingai pilietinei iniciatyvai paremti…

Ar kreipimąsi pasirašiusiems „intelektualams“ neaišku, kad jie kursto konfliktą, kuris neturi jokių šansų artimiausiu metu būti išspręstas taip, kaip jie nori (nebent „valstiečiai“ imtųsi neregėtai įžūlios savo priešrinkiminių nuostatų išdavystės, ko demokratiškai mąstantis žmogus, net ir trokštantis kitokio rezultato, neturėtų norėti vien dėl to, kad per rinkimus žinotų, kas yra kas ir ko iš ko tikėtis).

Taigi, konfliktas eskaluojamas ne dėl rezultato, o dėl proceso – kad konfliktas tęstųsi, kad toliau aitrintų lietuvių ir lenkų tarpusavio nuoskaudas, kad ir dėl dirbtinai sukurtų problemų. Konfliktas eskaluojamas jau beveik 10 metų, bent truputį proto turintis žmogus jau seniai galėjo įsitikinti, kad taip paprastai jis neišsprendžiamas, kad sėja tik nesantaiką, o savo esme yra visai niekinis… Bet kai kam reikia, kad jis būtinai būtų tęsiamas. Pamąstykime, kodėl…

Kategorijos: Kalba, Kultūra, Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , .

96 komentarai

  1. Ką gi – Lietuvos priešų sąrašas aiškus: laikas atidaryti kamerų duris!

  2. Diedas:

    Užsienyje, iš visų svetimtaučių, lenkai geriausi kolegos. Su jais lengviausia rasti bendrą kalbą.
    Nors Lenkijoje varomas baisus melas apie Lietuvą, tarp mūsų konfliktų nekyla.
    Papolitikuojam kartais. Kai kuriais klausimais užsispyrę. Sunkiai pasiduoda nenuginčyjamiems įrodymams, kad jie yra lietuviai, (bent jau dauguma) tik sugadinti.
    Kad visi Lenkijos įžymūs žmonės yra lietuvių kilmės beveik įrodžiau. Paskutinis pavyzdys Dūda.
    O kai užkliudė temą apie dvigubą v, tai atsakymas buvo paprastas mūsų raidyne tokios raidės nėra.
    Ir artimiausią šimtmetį nebus.
    Prie šios temos nė vienas daugiau nebegrįžta.
    Pagarba straipsnio autoriui. Trumpai, aiškiai, svarbiausia teisingai, viską paaiškino.

    • dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com:

      ” Paskutinis pavyzdys Dūda. O kai užkliudė temą apie dvigubą v, tai atsakymas buvo paprastas mūsų raidyne tokios raidės nėra.”
      Jei taip net DŪDA, turiu omenyje Lenkijos prezidentas, taip sako. Tai mūsų VV šalinkinams yra absoliuti gėda. Jei lenkai nepripažįsta, tai mūsų “intlektualai” yra tikri kolaborantiški idiotai. Taip ir matosi. Nemoka perskaityti vieno Konstitucijos sakinio, kad Lietuvių kalba yra valstybinė. Taigi tam, kad suprasti giliau esmę, skaitykite -mano 2017-03-11 straipsnį “Okupuota nepriklausomybė”.

  3. Kaunietis:

    Ir kas galėtų paneigti, kad šiuo atveju nekyšo putinoidų ausys?..

  4. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS:

    Kodėl?
    Tomai, kai tarp mūsų 99 pulko atsiduria 1 rusas, mes pradedam kalbėti rusiškai. Tai žino visi okupantai: maskvėnai, varšaviakai, briuseliokai, vatikaniokai, vašingtoniokai, litovcai, litvinai, litvakai. Tai yra mūsų (dvasiško ir kūniško) visiško skurdo pasekmė
    Okupantai žino, kad jie yra labai stiprūs, o mes skurde. “Viskas tik prasiseda” (vsio tolko načinajetsa – rusradio.lt šaukinys). Ruoškimės dar didesniems okupantų išpuoliams prieš mus.

  5. Tai kad:

    tie „intelektualai“ nemoka lietuvių fonetikos ir nieko negirdėję apie lietuvių kalbos norminimą. Ta dviguba w yra gotų abėcėlės raidė, labiausiai būdinga germanų kalboms: anglų ir vokiečių. Į lenkų kalbą ji atėjo iš šlėktų pasipūtimo, norint pasirodyti, kokie jie kilmingi ir didingi, galbūt nusižiūrėjus nuo germanų. Anglų kalboje ji tariama kaip uu, o vokiečių kaip f.

  6. Tai kad:

    Kova pradėta 1999 m. ir dar anksčiau ji vyko. Tai 2019 m. bus 20 metų. O dabar tokie pareiškimai yra tik nesantaikos kurstymas. Gerai kad šitame tekste prisipažino, jog kursto nesantaiką.

  7. Kęstutis:

    Santykius pagerinti galima, nebrangiai ir neprisiimant jokių naujų įsiparegojimų. Tereikia pagaliau PRADĖTI KOMUNIKUOTI SU LENKIJOS PILIEČIAIS LENKIJOS MEDIJOSE – užsakomasiais straipsniais, propagandinėmis akcijomis. Reikia atimti iniciatyvą iš visokių tomaševskių ir citackų. Lenkijos lenkai – normalūs žmonės ir turėdami daugiau TEISINGOS, PALYGINAMOSIOS informacijos, labai greitai pasidarys išvadas patys. O mums atkris galvos skausmas ir tas bereikalingas trepsėjimas – į kurią vietą karščiau pabučiuoti Lenkijos valdžią?

    • Kaunietis:

      Labai geras pasiūlymas!!! Tik viena pastaba. Gal nereikėtų vartoti sąvokos “Lenkijos lenkai”? Čia tiktų pasakymas “Lenkijoje gyvenantys lenkai”. Beje, kokie “lenkai” gyvena Pietryčių Lietuvos etninėse lietuvių žemėse, rašė ir akademikas Zigmas Zinkevičius, ir a/a Lenkijos kalbininkė prof. Halina Turska… Gal, sakau, nebūkime primityvūs ir nevadinkime dėl vienokių ar kitokių priežąsčių “užsirašiusių” lenkais nutautėjusių lietuvių bei gudų? Gal vadinkime juos lenkiškai kalbančiais Lietuvos gyventojais? Tarp kitko, Lenkijoje gyvenantys lenkai mūsų “lenkus” vadina “Rosjanie” (lenk. – rusai). Atspėkite iš trijų kartų, kodėl.

      • iš Lenkijos:

        pastaba “kauniečiui’ : iš Lietuvos atvykusius lenkus Lenkijoje nevadina “Rosjanie”, tik “ruskie”. O tai yra skirtumas (ir emocinis).
        O kad lenkijoje pilna šovinizmo, tai faktas, ir nereikia būti tokiais naivuoliais, tikint, kad užsakomieji straipsniai pakeis lenkų nuomonę apie lietuvius. Lenkų nuomonę apie lietuvius šimtmečiais formavo ir formuoja dabar ne tik jų istorikai, bet ir rašytojai, kad tik paminėsiu H.Sienkevičių, kurį, beje, kažkoks naudingas idiotas pasiūlė įamžinti ir Lietuvoje.

        • Kaunietis:

          Lenkijoje buvau ne kartą, bet nė karto negirdėjau sakan “russkije”, girdėjau sakant tik “rosjanie”. Bet tai, manau, esmės nekeičia.

          • iš Lenkijos:

            ne “russkije”, o “ruskie”. Tai keičia iš esmės šį ‘epitetą. Tai toks skirtumas, kaip tarkim ‘Litvini” ir “lietuvisi”, jeigu suprantate

              • Kęstutis:

                Aš kalbu apie adekvačius lenkus, o ne apie šovinistus, kuriems jau niekas nepadės. Gal skambės keistai, bet Lietuvos tema Lenkijoje yra marginalinė, ty. ne pati svarbiausia ir ja domisi, maks. keli proc gyventojų. Įpatingai tų kurie gyvena užgrobtose žemėse, nes jie jaučiasi nekonfortiškai. Komunikuoti reikia normaliems, ty, 90 proc lenkų, kad JIE apramintų savus politikus, nes Lietuvos pasyvumas, tik provokuoja naujus išpuolius. Kaip jau rašiau, REIKIA GINTIS ir gintis AKTYVIAI.

                • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS:

                  Bemaž visų “adekvačių” lenkų galvose įkalta – “Litvo otčizno moje”. Kaip bendrauti su tokiais? Su tokiu turiniu galvose jie – jau okupantai.

                  • Kęstutis:

                    -Kaip bendrauti su tokiais?-
                    Kaip su normaliais žmonėmis. Reikia, kad Lenkijoje būtų daugiau Lietuvos ir kad tas buvimas skleistų TIESĄ, apie lietuvius, kurie irgi yra normalūs ir nevalgo pusryčiams lenkų vaikų, ir apie Lietuvos lenkus, besimokančius, kalbančius ir dainuojančius lenkiškai.

                    • iš Lenkijos:

                      matyt, jūs lenkus pažįstate tik iš literatūros ar apsipirkimų suvalkuose, kur jie aišku, labai suinteresuoti lietuvių pirkėjais, kurie jiems krauna turtus.
                      O “normalaus” lenko tai lietuvis jau tikrai neperauklės, juolab, kad pats lietuvis nesugeba savo šalyje perauklėti ir palenkti savo valstybės labui V kolonos Pietryčių Lietuvoje.
                      Lenkai, kaip minėjau, yra nuosekliai auklėjami patriotizmo dvasioje- šeimose, mokyklose, bažnyčioje. Jų patriotizmas – tai ir supratimas, kad Vilnius yra lenkų miestas, ką parodo visos apklausos (tik kai kurie rezultatai neskelbiami).Nevertinkite lenkų pagal save- kad lietuvį labai lengva perauklėti- rodo Benedikto Vanago pavyzdys- užteko, kad su lenku mašina po P.Ameriką pavažinėjo, ir tapo lenkijos advokatu Lietuvoje dėl lenkiškos abėcėlės įteisinimo

                  • Šposyji, nes tai analogiškas atveju su vilku, kuris sako ėriukui, kad anas jam, vilkui, visada bus kaltas.

          • !!!:

            Kokį matai skirtumą tarp ruso ir lenko,tie ir tie yra slavai,tik vieni švepluoja o kiti ne.

            • Gustavas:

              Skirtumas toks, kad vienas gali užvošt su pagalvę o kitas su keptuve. O kokio smūgio nori, čia jau protelis pasakys.

              • !!!:

                Gal pan Gustaw galėtų patikslint kuris su pagalve…

                • Gustavas:

                  Istorijos tekmei rusas mušė smarkiau o tai reikštu, kad davė su keptuve. Nuo lenko gavom mažiau, tai išeitu kaip su pagalve. Sako,kad iš istorijos reikėtu pasimokint. Žodžiu savus išdavykus jei sugebėtume pastatyt į vietą, tai kol esam NATO ir ES lenkai tikrai nepuls.O štai su rusais kas kita.ŠYPT.

                  • LosAngeles:

                    Lenkams musu pulti nereikia. Ju veiklos metodai kiti. Ir jei su rusu (kaip tamsta sakote) viskas aisku- neprietelius ir reikia buti atsargiam, tai su lenku… Jei jau vadovautis tamsteles patarimu ‘..Sako,kad iš istorijos reikėtu pasimokint..’ tai ir bandykim pasimokinti 🙂 O jei tamstele bandote ipirsti mintele kad tai musu geradariai, tai testa galima labai greitai suruosti: musu valdzia turetu oficialiai pareikalauti tarpukario Vilniaus padeties oficialaus ivertinimo is Lenkijos valdzios. Neabejotina, kad tai daug ka apie ‘strateginius partnerius’ pasakytu. O jei ‘strateginis partneris’ taip vertina mus tai atleiskite, bet kazin ar jis reikalingas. Cia jau gaunasi kad ne tik su neprietelium reikia mustis, bet ir nugara nuo ‘partnerio’ saugoti… Taigi, pasimokinkim is istorijos. Kaip sake viena asmenybe: ‘..bijokite vilku eriuku kailiais prisidengusiu..’

                    • !!!:

                      Atsiprašau pan Gustaw turėjau pats suprasti kas su pagalve o kas su keptuve,juk visi žinom kai AK banditai išdusydavo lietuviškus kaimus,o NKVD banditai keptuvėje įkaitintais kopūstais Rainių miškelyje nukankino lietuvius kalinius.

                    • Gustavas:

                      Sutinku su tamsta pilnai. Bet kaip ir rašiau, kad svarbiausiai, kad patys t.y. mūsų valdžia, dalis istorikų tempia mus į lenkų apkasus. Mes per savo nepriklausomybės laikotarpį niekaip nesugebam atrast savo istorijos ir savo stuburo.Lenkai loja,lojo ir los, bet kol esam ES įkasti negali. Mes patys kalti ,kad nesugebam susitvarkyt savo kiemo. Ne varnėnai kalti, kad neatskrido į mano sodą, kaltas aš, kad neiškėliau inkilų. Su pagarba.

                    • Gustavas:

                      Neįsivardinusiam komentatoriui,NKVD banditai ne tik Rainių miškelyje nukankino lietuvius, bet ir Rainių miškelį su visą Lietuvą pavogė.Lenkų banditai ne tik dusino kaimus, bet ir su NKVD pagalba dalį Lietuvos pavogė, bet visam.Tačiau su vienais bandytais dabar sėdime vienoje valtyje ES, BET BE STUBURO.

    • iš Lenkijos:

      jūs labai klystate, manydami, kad eilinio lenko galvoseną keisite ‘užsakomaisiais straipsniais ir propagandinėmis akcijomis”. Tokie patarimai tik rodo, kad lietuviai neturi mažiausio supratimo, kokie yra lenkai.
      Jau nekalbu, kad net jeigu ir užpiltumėt pinigais, vargu ar save gerbiantis lenkų laikraštis nepriims propagandinio lietuvio straipsnio, kuris neatitiks lenkų intereso, o jei net tokį išspausdins, tai kitą dieną atsiras keli jį paneigiantys straipsniai. Lenkijoje nėra tokių Lietuvos advokatų, kaip Bumblauskas, Nižentaitis, sabaliauskaitė, Ivaškevičius ar Jonynas- nei istorikų, nei literatų tarpe.Lenkų žiniasklaida- tai ne lietuvos, kuri nuperkama, paperkama, neturinti supratimo, kas yra tautos interesas.
      O kokia yra lenkų visuomenė- geriausiai liudija kokius politikus jie išsirenka. Kačinskio partijos- naciopnalistinės (nors teisingos ES atžvilgiu) išrinkimas akivaizdžiai tai parodo. Tad nebūkite tokie naivūs, taikydami lenkams receptus, kurie tinka tautiškai nesusipratusiam Lietuvos ‘elitui”

  8. Rusas:

    Na vyrai jus nepataisomi 😉 straipsnyje kalba apie lenku strateginį žaidimą integruoti lietuvių likučius į didžiają Lenkija , tam ir yra eskaluojamas raidžių konfliktas kaip pirmas žingsnis įstorijos perrašymui ir kaip pasekmė palaipsnis jaunosios kartos integravimui į lenkišką kultūrą. To tik bukas nemato. O jūs ir vėl rūūūsai puola, Putinas asmeniškai naktimis nemiega vis galvoja kaip čia tas tris raides sukišti ten kur nesueina 🙂

  9. Saulius:

    Kažkaip visi komentatoriai ir pats autorius, beigi istorikas pamiršta, kad pas mus, Lietuvoje, naudojama lotynų abėcėlė. Taigi, joje ir yra ta baisioji W… norminimas – sovietinis palikimas. Paskaitykite kelių šimtų metų senumo lietuviškus veikalus ir pamatysite kokios tada buvo naudojamos raidės. Va tai ir yra tikroji istorija.

    • Kaunietis:

      Gerbiamas Sauliau, nemaišyk, kaip sakoma, miltų su tiltais! Lietuvių kalbos abėcėlė – tai nėra grynai lotyniška abėcėlė! Taip, dauguma raidžių buvo paimtos iš lotyniškos abėcėlės, bet ne visos. Pvz., raidės “w”, “x”, “q” mums visiškai nereikalingos ir mūsų abėcėlėje jos būtų tik
      balastas, nes vieną “v” raidę jau turime, o išreikšti garsus “x” ir “q” mes galime kitomis raidėmis. Ir, bendrai, manau, kad ta “raidžių epopėja” kvailai prasidėjo ir dar kvailiau tęsiasi… Pasiimkime vieną kartą LR Konstituciją, mintinai “iškalkime” jos 14-tą straipsnį ir nekvaršinkime nei sau, nei kitiems galvos.

    • Kiek:

      žinau tai Lietuvoje naudojama Lietuviu kalbos abecele, bet ne lotynu.

  10. Eirimas:

    O man labai gėda už savo tautiečių neišsilavinimą ir kultūrinį bukumą. Alsheimeris kartais įgauna labai kvailas ir netikėtas formas. Pvz., yra „kultūrinis-istorinis alsheimeris“, kai tauta pamiršta 300 metų savo pačios kultūros ir raštijos istorijos…
    Šiaip tokiais („idiotais“, tik NEnaudingais“) derėtų laikyti kuriuos-ne-kuriuos asmenis paskelbusius kryžiaus žygį raidėms. Tokie visų pirma turėtų bent patys sau atsakyti, ką reikėtų daryti su parduotuvių tinklu MAXIMA ar LITEXPO Parodų rūmais, o ne tuoj pat pulti redaguoti Adamo Mickiewicziaus ar Czesławo Miłoszo pavardes.

    Kai tautinė savimonė neranda būtų save kūrybiškai išreikšti, tai prasideda kvaila destrukcija – svetimų pavardžių redagavimas ir pan.

    • Kaunietis:

      “Maxima”, “Litexpo” – tai yra logotipai, kurie neturi nieko bendro nei su Lietuvos vietovardžiais, nei su LR piliečių (!) vardais bei pavardėmis, nei su įrašais LR piliečių asmens dokumentuose. Gal vieną kartą jau baikime užsiiminėti demagogija?

  11. Rusas:

    Kodėl šiuolaikinei Lenkijai yra taip svarbu tos kelio raidės? Nejaugi niekada savęs to neklausėte? Nes Lenkija tai valstybė kuri gyvena su vogta istorija. Viskas kuo lenkai didžiuojasi yra Lietuvių sukurta. Visi mūšiai, kuriuos lenkai pristato kaip savo, yra Lietuvių genijaus vaisiai. Jiems netgi teko sugalvoti terminą “abiejų tautų respublika” 1967 metais (autorius Pavelas Jasenica) vien tam, kad pateisinti Lenkijos egzistavimą. Lenkams gyvybiškai būtina polonizuoti Lietuvą, nes be Lietuvos istorijos nebėra lenkijos mito. Jis tiesiog sprogs kaip burbulas nusinešdamas ir šiuolaikini lenkų pasipūtimą ir melu paremtą visuomenę. Būtent tam yra bandoma visais būdais prastumti „pavardžių rašymą originalo kalba“. Po to, jei Lietuviai sutiks, seks logiškas reikalavimas rašyti ir istorinių asmenybių, lenkišką transkripciją, nes jie taip save peristatė. Ar suprantate, kad lietuviai tiesiog praras istoriją, praradus istorija nebeliks Lietuvos egzistencinio pagrindo, todėl trečias žingsnis bus Lietuvos ir Lietuvių inkorporavimas į „didžiąją lenkiją“.

    Nėjau tai nėra akivaizdu? O gal čia vėl rūūūsai puola?

      • Eirimas:

        Šiaip tai nei tiems lenkams jos labai svarbios, nei ką. Veikiausiai čia mūsų pačių paranojinės baimės, kurias esame išpūtę iki kosminių mastelių. Pažiūrėkime, kaip wikipedia straipsnyje M. K. Čiurlionį yra aprašę lenkai. Pagarba tapatumui, ir jokių baimių. O dabar surinkime Wiki Czeslaw Milosz ir pereikime per turkų, vengrų, vokiečių, suomių, anglų, katalonų kalbas. Pamatysime, kad visur vienodai – Czeslaw Milosz. Skiriasi tik lietuvių.
        Tai darau išvadą, kad čia pačių lietuvių problema, tos trys raidės, bet ne lenkų. Beje, užrašuose Maxima, Litexpo, WC ir BMW jos kažkodėl neiškyla.

        • Rusas:

          Kartą skaičiau Ryto Staselio verkšlenimus Bernardinų portale, kad nieko nėra baisaus dėl lenkiškos gramatikos įteisinimo Lietuvių kalboje. Jis tikina, kad nors jo prosenelio Punsko krašte pavardė buvo lenkinama ir rašoma Piotr Stasialis, o senelė buvo rašoma Ana Woznialis, vis vien nuo to jie didesniais lenkai ne tapo, jie ŽINOJO, kad yra Lietuviai.

          Geras pavyzdys – Ryto seneliai žinojo, o lenkai ar žinojo? O istorikai kurie aprašo to krašto gyvenimą ar žinojo? Šiuolaikiniai lenkai rodydami į visus tuos Piotr Woznial, Ana Stasial, Meczizlov Gaidel ir pan. teigia, kad tokios „lenkiškos“ pavardės yra „aiškus įrodymas“, kad lenkai čia gyveno „ot vekov“.

          Nepagalvojo Rytas Staselis, kad jei nebūtų pokario Lietuvos valstybės su griežta Lietuviška politika, tai šiandien Ryt Stasiel būtų „tikras lenkas“, redaguotų sau lenkakalbį žurnalą poljak or wekow ir net neabejotų, kad ir jo senelis Piotr, o senelė Ana yra lenkai „ot vekov vechnix“.

        • iš Lenkijos:

          klystate. Būtent lenkams tai svarbu.Didelei tauta, keliolika kartų didesnei už lietuvių. Svarbus jai kiekvienas lenkas, net jei jo pavardė Gaidel, Kiškis ar dar kaip nors. Prašau, nevertinkite lenkų pagal save- jeigu jums nesvarbu, kodėl taip sparčiai Lenkija praryja Seinų-Suvalkų krašto lietuvius (gražiai tai vadindama “intergacija)tai nereiškia, kad lenkams nėra svarbu, kad Pietryčių Lietuva su Vilniumi liktų (būtų) Lenkijos kultūrinės ir ekonominės invazijos objektu.
          Šiaip tai tikrai galima pavydėti Varšuvos politikams, kad tiek daug advokatų turi Lietuvoje, ir dar ne tiek daug lėšų ir pastangų skiriant juos įsigyti – keli medaliai, ordinai, kelios stipendijos, vienas šturmanas, kelios viešnagės , ir pan.
          Ir nekvailinkite, kad čia “tik trys raidės”. Ne trys, apie ką jūs, neabejoju, puikiai žinote.
          Matote, toks skirtumas tarp mūsų, kad aš kasdien, nuo tol, kai išmokau mokykloje lenkiškai, skaitau, matau, girdžiu, ką, kaip, kodėl kalba(rašo, galvoja, vertina) lenkai, o ne vien juos pažįstu iš draugiškų (šeimos) susitikimų, ar turistinių kelionių

      • Gustavas:

        O man atrodo, kaunieti ,kad pirštu siekė ir smegenys.

  12. Algimantas Zolubas:

    Autorius 100 proc. teisus. Atsikvošėkite „podžigateliai“!

  13. LosAngeles:

    Nu ka, ‘intelektualu’ pavardes kazkodel nenustebino. Gal kelios, bet… O jeigu kalbeti paprastai- turime penktos kolonos sarasa. Penktakoloniu, priesisku bet kokiems Lietuviu tautai naudingiems sprendimams ir veikoms. Dauguma ju jau ne pirma karta, prisidengdami pseudo moderniais sukiais, parodo savo poziuri i tauta ir jos gyvybingumui butinus sprendimus.
    Cia labai vietoje autoriaus pastebejimas, kad ‘..konfliktas eskaluojamas ne dėl rezultato, o dėl proceso – kad konfliktas tęstųsi, kad toliau aitrintų lietuvių ir lenkų tarpusavio nuoskaudas..’. O kaip gi, pats didziausias liberalu ir multikulturistu siaubas- tai rami aplinka, kada zmones (tautos) gali bendrauti be itampos, nepasitenkinimu ir pretenziju. Tokie zmones (tautos) pradeda matyti giliau, esme, o sito visa ta tarptautiniu fondeliu finansuojama ir neaisku ka atstovaujanti sutve leisti negali. Taigi: nera konflikto? Sukursime…

  14. kaunietė:

    Autorius teisus. Nereikia vergauti nei lenkams, nei rusams. Turime laikytis Konstitucijos ir nepasiduoti tiems, kurie nuoširdžai atidirbinėja už Kresų instituto stipendijas.

    • Eirimas:

      Ar konstitucija ką sako šiuo klausimu? Apie svetimų pavardžių rašybą, W raidės draudimą? Parduotuvių tinklą Maxima, Litexpo parodų rūmus, WC ir BMW. Nagi atsiverskime 14-ą LR konstitucijos straipsnį ir atidžiai paskaitykime.
      „Valstybinė kalba – lietuvių kalba.“
      Ir viskas. Apie draudžiamas raides ir kitakalbių pavardžių rašybą aš nieko čia neradau.
      http://konstitucija.lt/lt/konstitucija/14-straipsnis/

      • Kaunietis:

        Pačiam reikėtų vadintis ne “Eirimu”, o “Demagogu”. Pagrindinis Įstatymas tik nurodo, kokia valstybės kalba yra valstybinė. Dokumentų (taip pat ir piliečių asmens dokumentų) vedimo tvarką, o taip pat koks yra lietuviškas raidynas, nustato kiti įstatymai bei poįstatyminiai aktai. O “Maxima”, “Litexpo”, “BMW” ir pan., pasikartosiu, yra LOGOTIPAI, o ne LR piliečių dokumentai!!! Čia jau ir visiškai kvailam turėtų būti aišku! Na, su demagogais apie tai diskutuoti yra beprasmiška…

      • Kaunietis:

        Eirimui. P.S. Nuo 1999 m. spalio 14 dienos LR Konstitucinis Teismas savo nutarimuose nuolat primena, kad LR piliečių asmenvardžių rašymas tapatybės dokumentuose NEVALSTYBINE KALBA paneigia konstitucinį lietuvių kalbos statusą. Bet gal Tamstai Konstitucinis Teismas nėra autoritetas? Na, tada labai atsiprašau.

  15. Jeigu kalbėsime apie viduramžius, tai lenkai neturėjo savo karuiomenės. Jų kariuomenę sudarė daugiausiai samdiniai iš vakarų europos. Kyla klausimas – iš kur jie gaudavo pinigų samdyti kariams? Jie sudarinėjo unijas su kitomis valstybėmis ir visada galėjo į kitą kišenę ranką įkišti. Pvz – jie sudaro uniją su Vengrija ir iš vengrų gauna ne tik pinigų kariams iš užsienio samdyti, bet ir vengrai aprūpina lenkijos kariuomenę ginklais, maistu ir žirgais( net drabužiais) Tas pats buvo ir kai lenkai sudarė uniją su Lietuva. Mes aprūpinome juos ne tik žemaitukais, bet ir nusiųsdavome pinigų samdyti kariams iš užsienio, arba nusiųsdavome į pagalbą savo karių. Paskui lenkai sudarinėjo panašias unijas ir su švedais, vokiečiais ir (jeigu neklystu) su čekais. Kaip matome senovėje Lenkija buvo nulis. Jie stiprūs buvo tik todėl, kad visada melžė savo kaimynus ir ne kaimynus. Todėl ir atsirado posakis, kad susidėti su lenku reiškia – pasirašyti sau mirties nuosprendį. Lietuva ( deja) buvo viena iš tų valstybių, kuri sau tą nuosprendį pasirašė ir jis Lietuvą kankina iki šiandien.

    • dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com:

      ” Todėl ir atsirado posakis, kad susidėti su lenku reiškia – pasirašyti sau mirties nuosprendį.”
      Tamsta kalbi kaip koks pranašas. Tai šimtąjį kartą priminsiu, kad Lietuvos pranašas Oskaras Milašius savo mažutėjė knygelėje “Trečdalis atskilusio mėnulio virš Lietuvos” yra taip parašęs: Jei Lietuva nori išlikti VALSTYBE, tai pirmiausiai ką reikia daryti, tai NESUSIDĖTI SU LENKAIS.
      Tai visų neteisėtų politikantų siekis Lietuvoje lakyti lenkus strateginiasi partneriais, o lenkai jiems spjauna į tokius snukius.
      Taigi tamstos teiginys yra labai pranašiškas. Beje, rekomenduoju tamstai 2017-3-11 straipsnį “Okupuota nepriklausomybė”.

  16. Žemyna:

    Pasimėgaukime šios dienos 15min Sabaliauskaitės tekstu.
    Ponios nebevaldomo įniršio padiktuotas žodynas peržengė visas ribas… Ponia piktinasi ne tais, kas Mickus Mickiewicziais pavertė, o tuo, kad Lietuva savo raštvedybą tvarko SAVO kalba pagal SAVO kalbos taisykles (kaip ir Lenkija, kurios interesams ji taip aršiai atstovauja, kaip ir kitos pasaulio valstybės).
    Kiekvienas, ginantis Lietuvos teisę į suverenumą VISOSE srityse, ponios straipsnyje ras savo diagnozę…

    • Tie, kurie nori nurodinėti IDE prokalbei, kaip rašyti, net nepagalvoja, kad vien lenkų raidžių įsileidimas reikštų, jog mūsų abecėlė taptų iš 40 raidžių. Juk lenkai dar kirčiukus ant raidžių dėlioja, be to, reikalautų skirti L minkštą ir kietą, ir t.t. Betgi būkime politiškai korektiški, kuo blogesni danų, norvegų, švedų ir kitų tautų kilmės Lietuvos piliečiai? Tad pravėrus Pandoros skrynią be kokio 150 raidžių tikrai neišsiversime.
      Tad po Perkūnais, kiek dar mums priekaištaus mūsų tarmelės ir patarmės. O juk tai garbė, jog ir tavo pavardę įrašė visų indoeuropiečių prokalbę įšsaugojusi savo rašmenimis. Taigi kiek dar kiaušinis nurodinės vištai…

    • Kaunietis:

      Žemyna, nuostabus komentaras!!! Gal šiek tiek ne į temą, bet noriu pasikartoti (jau esu apie tai kažkur rašęs). Punsko gminos viršaičio, beje, etninio lietuvio, Vytauto Liškausko vardas bei pavardė ten įregistruoti kaip Witold Liszkowski (?!). Net ne Wytautas Liszkauskas, o būtent Witold Liszkowski! Kažin, kiek universitetų reikia būti baigusiam, kad suprasti tokius “brolių” lenkų, švelniai tariant, išsidirbinėjimus? O Lietuvai reikalavimai dėl asmenvardžių rašybos – tai jėzaumarija!

  17. Algimantas L.:

    100% pritariu autoriui.

  18. Artojas:

    Gaila, kad seimo pirmininkas neturi stubūro, norėdamas švelninti bet kokią nepatogią padėti , veliasi” į kiekvieną savanaudžių provokaciją ir dar labiau komplikoja.

  19. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS:

    Kęstuti, (2017 03 14 12:02 | IP adresas: 91.228.87.105)
    va kaip 2014 lapkričio 11 lenkai šventė nepriklausomybės dieną
    va čia (nuo 4:11)
    http://www.youtube.com/watch?v=wSG6gOkgT18
    Jei supranti lenkiškai, tai peržiūrėk visą įrašą.
    Gan gerai parašytas komentaras
    iš Lenkijos:
    2017 03 14 16:31 | IP adresas: 87.205.225.176
    Žinokim tai ir nebūkim naivūs.

  20. Pikc:

    Mano galva, kalbėdamas apie naudingus idiotus, T. Baranauskas teisus tik iš dalies: idiotas kažką daro dėl savo kvailumo, nesuvokdamas pasekmių – o ar tikrai visi tie veikėjai būtent tokie? Manyčiau, tarp pasirašiusių tik dalis yra tie naudingi idiotai, o visokie bumblowskiai, sobolewskaitės, wenclowos, nykrzentaicziai ir pan. veikėjai netgi labai gerai suvokia, ką jie daro ir dėl ko. Tarp priešo ir tiesiog idioto skirtumas vis dėlto yra.

  21. Leonas M.:

    Argi mes tikrai savo valstybės 100-metį pasitiksime su nugriuvusiu Gedimino pilies kalnu ir išdarkytu lietuvišku raštu? Tai būtų pati didžiausia mūsų visų gėda ir nelaimė. Niekas taip nesilpnina tautos, valstybės, kaip jos kalbos ir rašto nuolatinis kaitaliojimas. Kurioje dar kitoje valstybėje ketinama taip lengvai keisti raštą, taip lengvai priimti kitų valstybių užmačias? Tai ne lietuvių tautos intelektualai, tai tautos pelai, virusai, bakterijos, rūdys. Visi dori lietuviai, kuriems rūpi mūsų tautos ateitis, privalo šiems kėslams priešintis. Neleidome savęs rusinti, neleiskime ir lenkinti, anglinti. Neleiskime savo valstybėje įteisinti kitos valstybės rašmenis. Neleiskime atsisakyti nusitovėjusios savo valstybinės kalbos, rašto vartojimo dokumentuose. Juk ir aklam aišku, kokiems ponams pataikaujama, iš kieno laukiama pagyrų, o kaip kas ir naujų ordinų.

    • dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com:

      Ponas Leonai M, esate vienas iš sąžiningiausių signatarų, todėl nepaprastai rekomenduoju labai kritiškai susipažinti su mano paskutine 2017-3-11 publikacija Kovo 11-osios proga ” Okupuota nepriklausomybė”

      http://www.ekspertai.eu/okupuota-nepriklausomybe91670/

      Tiesiog Jūsų prašau, tiesiog Jūsų reikalauju sureaguoti, nes jei ne…. tai Jūs, kaip signataras, prisiimate sau kalte už tą idiotišką, antiteisinį, antdemokratinį, antikonstitucinį Seimo rinkimų įstatymą taip pat. Šitas prašymas iš karto pradeda galioti.
      Jei yra kokių nors neaiškimų, tai mano emailas yra prieinamas visiems, galite klausti, nepasidžiuokite.

    • Žemyna:

      Rašybos ir raštvedybos taisyklių stabilumo reikšmė labai didelė.
      Patyrę archyvų kapstinėtojai kreipia didelį dėmesį į tai, KAIP parašytas, kaip atrodo jų rastasis dokumentas – ir į rašybos taisykles, ir į grafinį teksto išdėstymą bei kaligrafijos stilių, ir į popierių, spaudų formas ir t.t., nes tai suteikia nepaprastai daug informacijos, patikslina anksčiau gal ne visai teisingai interpretuotus faktus.
      Deja, visi trokštantys mūsų valstybinę kalbą bei raštvedybą „pasiųsti ant trijų raidžių” (xqw) turi galvoje vien tik šiandieną, vien tik patį šių trijų raidžių įrašymo faktą ir nė žingsnio toliau – nei kaip šiandien orientuosis ir dirbs su tokiu dokumentu visi, kam tai pagal jų pareigas priklauso ar kas turi verslo ar privačių interesų, nei situacijos po 20, nei po 120 metų, o ką jau kalbėti apie kelis šimtus metų. Atrodo, žmonijos istorija su jais pasibaigs, tad po jų nors ir tvanas… Jie tiesiog primityvina raštvedybos stabilumo ir raštvedybos valstybine kalba reikšmę. Klausimas tik – kodėl? Ar iš tiesų toliau nosies galiuko negalvoja? (Nekalbant apie tuos, kas toliau savo piniginės negalvoja)

  22. Juozas P.:

    ”Naudingi idiotai” grėsmingų ES pokyčių priešaušry pilą ant Kremliaus girnų.
    Dažnai pagalvoju, kad tai ne naivumas, o 30 skatikų, XXI a, niekingi rubliai putiniški.

  23. Arūnas:

    Aiškinausi su teologais, kodėl šabą žydai švenčia šeštadienį, o krikščionys – sekmadienį. Skirtumas atsirado todėl, kad engiami krikščionys norėjo atsiriboti nuo dominuojančių judėjų. Ir apie įsiteisinusį dabartinį lietuvišką raidyną galima pasakyti pagal religinę panašybę: jis toks tapo tam, kad atsiskirti nuo tų, kurie mus engė ir mūsų nepripažino. Ir tai tapo istorija, palikimu ainiams, ir nėra reikmės mums atsisakyti paveldo. O “naudingųjų” aiškinimas, kad “Stanislovo Narutavičiaus paraše – S.Narutowicz”, tai pasirašyti kiekvienas ir dabar gali kaip nori- pilną pavardę angliškai ar rusiškai, o net ir keliomis raidėmis …

  24. Tokie jie ir “intelektualai” – popieriniai, jeigu nežino, kad lotynų kalbos abėcėlė w raidės neturi. Be to, jie pasirodo, kad yra visiškai žali ir teisiškai, kuomet gimimo ir santuokos liudijimus priskiria tapatybę patvirtinančių dokumenų statusui. Nesuvokiama, kad piliečių vardų (pavardžių) rašyba priklauso valstybės administravimo sričiai, kuri gali būti tvarkoma specialiaisiais įstatymais. Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas) ir yra reglmentuojamas specialiuoju įstatymu, kurio nuostatos gali skirtis ir paprastai skiriasi nuo bendrosios vardų (pavardžių) rašymo praktikos. Kabutiniai intelektualai asmens absoliučią teisę į vardą (pavardę) suplaka su jo teise į jų išraišką rašmenimis, t.y. šiuo atveju su asmens santykine teise. Tai ar visu tuo jų grindžiami išvedžiojimai nėra ta demagogija, kuria kaltina kitą pusę…

  25. jo:

    norėdama palaikyti panelę Alexia Gorecki-Mickiewicz ir jos tėvus, kurių vaiko tapatybę ir dokumentus išprievartavo

    Kaip apgailėtinai susimovė Sobolewskaitė rašydama šituos žodžius… Labai norėdama smerkti Lietuvą pagal tą pačią logiką turėjo pastebėti, kad panelė Gorecki buvo „išprievartauta“ dar Prancūzijoje, kai jos pavardė buvo užrašyta prancūziškai neskiriant vyriškos ir moteriškos pavardės formos, buvo padaryta vyriška lenkiška pavardė. Bet rašymas Prancūzijoje piliečių pasuose pagal prancūzų kalbos taisykles nei patiems Goreckiams, nei Sobolewskaitei niekada neužkliuvo ir niekas nebliovė, kad panelei lytį pakeitė… O jau Lietuvoje parašius lietuviškai prasideda klyksmai – išprievartavo! Aišku, kad Lietuvoje varoma veidmainiška propaganda.

  26. Kiemsargis:

    O kas čia blogo? Busim dar labiau kūlturingi , dar labiau Europietiški! O tai dabar ta lietuvių kalbą ir raštas kažkokių nacinalistiniu kvapeliu atsiduoda. Štai geras NACIONALINIO transliuotojo LRT pavyzdys ,kaip teisingai lietuviškai rašyti. Google čia: lrt.lt/naujienos/kultura/26/166223/mire_madisono_apygardos_tiltu_autorius_r_j_walleris

  27. Gražinkime Lietuvos vardą į eterį...:

    .Pasirašykime , kad Lietuvos vardas grįžtų į nacion,.eterį..Kas nesirašo, tas -tik lietuviakalbis arba siauraprotis..Tiesos.lt svetainėje rasite nuorodą…
    tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/visuomenininkai-ir-nvo-reikalauja-i-lietuvos-nacionalinio-visuomeninio

  28. Bronė:

    Taikliau ir nepasakysi,
    Gerai būtų, kad visi Seimo nariai perskaitytų

  29. Sovietų mankurtė (po lobotomijos):

    Eilinio paūmėjimo metu į galvą bumbtelėjo klausimas:
    ar Lenkijos pilietė, viešai ir garsiai išvadinusi lenkus taip, kaip tai padarė Lietuvos rašytoja neiškraipyta Sabal(iausk)aitės pavarde, – ar ji būtų parapijiečių praleista į savo parapijos bažnyčią? O gal Lenkija suteiktų jai prakilnų „persona non grata” statusą?
    O tada dar lobotomesnė mintis šovė į galvą – o ką, jei mes, lietuviai, įgautume lenkiško honoro, ir suneštume (suvežtume) nusipirktas ponios knygas į sutartą vietą ir iškilmingai tą knygų kalną jai įteiktume? Tai būtų atsakomasis pagerbimas, ar ne?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *