Tomaševskininkai kratosi sąsajų su Kremliumi: DELFI redakciją skundžia VRK (2)

Alkas.lt asociatyvinė nuotr.

Alkas.lt asociatyvinė nuotr.

Rugsėjo 8 d. pagarsėjusio kovotojo už tariamai Lietuvoje diskriminuojamus lenkus Valdemaro Tomaševskio bendražygiai raštu pavadintu „Dėl delfi.lt nesantaikos kurstymo ir angažavimosi į rinkimų politinę kampaniją pažeidžiant LR įstatymus“ kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją dėl portale www.delfi.lt tą pačią dieną pasirodžiusio Vaido Saldžiūno straipsnio „Nemalonumai V. Tomaševskiui: jo partijos ryšiai su Kremliumi peržengia ribas“.

Kreipimesi pasirašiusi „Lietuvos lenkų rinkimų akcija – Krikščioniškų šeimų sąjunga“ prašo VRK „nedelsiant imtis atitinkamų priemonių, pasitelkti kitas institucijas ir objektyviai ištirti ir įvertinti šio straipsnio turinį, jo atitikimą įstatymams ir taisyklėms, taip pat šio straipsnio užsakymo, rengimo ir publikavimo sąlygas ir apmokėjimą bei ryžtingai taikyti įstatymuose numatytas atsakomybes, siekiant užkirsti kelią įstatymų pažeidimams ateityje“. Dar prašoma: „kuo skubiau informuoti apie tyrimo rezultatus ir priimtus sprendimus“.

VRK adresuotame pareiškime Tomaševskio bendražygiai nė žodžiu neužsimena kokie teiginiai skundžiamame straipsnyje neatitinka tikrovės, tiesiog bendrai piktinamasi, kad straipsnyje skelbiamos žinios esą yra melagingos ir klaidinančios rinkėjus ir, kad „minėto straipsnio turinys  pažeidžia Seimo rinkimų įstatymo 50 straipsnio 2 dalį, kuri skelbia, kad„Rinkimų agitacija gali būti įvairių formų ir būdų, išskyrus tuos, kurie pažeidžia Konstituciją ir įstatymus, prieštarauja moralei, teisingumui ar visuomenės darnai, neatitinka sąžiningų ir garbingų rinkimų.“

Taip pat teigiama, kad minėtas straipsnis pažeidžia  Visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalį, kur kalbama, kad „Visuomenės informavimo priemonėse draudžiama skelbti informaciją, kurioje skleidžiama karo propaganda, kurstomas karas ar neapykanta, tyčiojimasis, niekinimas, kurstoma diskriminuoti, smurtauti, fiziškai susidoroti su žmonių grupe ar jai priklausančiu asmeniu dėl amžiaus, lyties, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar religijos pagrindu.“.

Delfi.lt kaltinamas ir Visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio 2 dalies, kuri skelbia, kad „Draudžiama platinti dezinformaciją ir informaciją, šmeižiančią, įžeidžiančią žmogų, žeminančią jo garbę ir orumą“, pažeidimu.

Pasijutę įžeistais ir diskriminuojamais tomaševskininkai teigia, kad šis delfi.lt paskelbtas rašinys yra „politinė reklama kuria siekiama „mobilizuoti dešinių pažiūrų (pvz. TS-LKD partijos elektoratas), taip pat nacionalistinių pažiūrų rinkėjus bei paskleisti melagingą informaciją apie politinę partiją Lietuvos lenkų rinkimų akcija – Krikščioniškų šeimų sąjunga ir jos kandidatus“.

Rugsėjo 8 d. delfi.lt paskelbtame V. Saldžiūno straipsnyje „V. Tomaševskio partijos sąraše – dar daugiau buvusių Rusų aljanso narių“ straipsnio autorius primena jau anksčiau spaudoje skelbtas žinias apie tomaševskininkų ir jų Seimo rinkimų sąrašą perbėgusių vadinamo „Rusų aljanso“ veikėjų prokrmliškas pažiūras. Papildytą ir praplėstą šį straipsnį „Nemalonumai V. Tomaševskiui: jo partijos ryšiai su Kremliumi peržengia ribas“ galite paskaityti ČIA.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė, Žiniasklaida | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: