Lietuviškas prekes norima pristatyti Šanchajaus laisvosios prekybos zonoje (0)

Lietuvos pavilijonas Kinijoje_zum.lrv.lt

zum.lrv.lt nuotr.

Lietuva svarsto galimybę įkurti nacionalinį paviljoną Kinijos Šanchajaus bandomojoje laisvosios prekybos zonoje, kur bendrovės galėtų pristatyti savo gaminius. Sutartis dėl tokių paviljonų įkūrimo jau yra pasirašiusi Bulgarija, Slovėnija, Makedonija, Latvija, artimiausiu metu prie jų ketina prisijungti Vengrija. Paviljonų lankytojai yra ne tik Kinijos vartotojai, bet ir investuotojai, prekybininkai, importuotojai, verslininkai.

„Lietuvos verslas turi galimybę ateinančius penkerius metus eksponuoti savo produktus Kinijos Šanchajaus bandomojoje laisvosios prekybos zonoje. Ketinama įrengti paviljoną, kur galima bus pristatyti Lietuvoje gaminamus produktus, nuo maisto iki mokslo inovacijų“, – teigia žemės ūkio viceministras Saulius Jakimavičius. Tokie paviljonai padėtų kinams pristatyti Centrinės ir Rytų Europos regiono produktus, tad tai palengvintų įėjimą į Kinijos rinką. Savo šalies paviljonas Kinijos laisvosios prekybos zonoje – tai savotiškas pirmasis žingsnis link Kinijos vartotojų. LEZ galima bus pristatyti net tuos produktus, kuriems nėra išduoti eksporto leidimai. Visiškai įrengtą paviljoną jau turi Australija ir Rusija, Italija, Vietnamas ir kt. Australai savo paviljone pristato maisto produktus, alkoholinius gėrimus, kosmetiką, maisto papildus, avalynę ir kitus produktus, kuriuos gamina savo šalyje.

Kinijos laisvąją prekybos zoną koordinuoja valstybinė įmonė, kuri įsipareigoja tiek per valstybines institucijas, tiek kitais kanalais populiarinti paviljonus ir užtikrinti lankytojų srautą. Kinijoje taip pat yra įkurtas importuotų produktų  parduotuvių tinklas – D.I.G., kuris šiuo metų vienija 37 parduotuves, jose visos šalys gali prekiauti savo produktais, kuriems turi eksporto leidimus. Artimiausiu metu planuojama jį plėsti iki 50 parduotuvių. Parduotuvėse savo produkcija prekiauja daugiau nei 100 šalių atstovai.

Praėjusiais metais Bulgarijoje buvo įkurta Kinijos ir 16 Europos šalių asociacija (ASO), kurios tikslas – sustiprinti Vidurio ir Rytų Europos šalių žemės ūkio produkcijos gamintojų tarpusavio bendradarbiavimą, siekiant patekti į Kinijos rinką, kadangi Kinija yra suinteresuota bendradarbiauti ne tik su atskiromis Europos šalimis, bet ir su visu Centrinės ir Rytų Europos regionu (CRE).

2015 m. į Kiniją daugiausia iš lietuviškos kilmės išvežta šaldytų mėlynių, javų šiaudų ir pelų, šokolado ir produktų su kakava, salyklinio alaus, naminių paukščių mėsos ir valgomųjų jos subproduktų. Palyginti su 2010 metais, lietuviškų produktų eksportas išaugo 1,8 karto.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *