Artėja laikas keisti padangas (0)

Padangos | efoto.lt, A.Padlinskaitės nuotr.

Padangos | efoto.lt, A.Padlinskaitės nuotr.

Vasarinėms padangoms keliami tokie patys reikalavimai, kaip ir žieminiam automobilių apavui, pirmiausia pagal poveikį eismo saugumui. Jų stabdymo kelias turėtų būti kuo trumpesnis, o pasipriešinimas vandenslydai – kuo didesnis. Padangos privalėtų užtikrinti tikslesnį automobilio valdymą ir kelti mažesnį triukšmą. Tarp svarbiausių veiksnių – aplinkos tausojimas ir degalų sąnaudos. Joms įtakos turi protektoriaus raštas ir gumos mišinys.

Nesiskiria savybėmis

Panašios klasės ekonominės, vidutinės ar prabangios padangos, dienos šviesą išvydusios įvairių kompanijų fabrikuose, savybėmis dažniausiai gana panašios į konkurentų siūlomus analogus. Kaip tokioje pasiūlos gausybėje išsirinkti tinkamiausias padangas, nepermokant už jas ir pataikant į poreikių dešimtuką?

Įvairiems poreikiams

Padangų bendrovės „Melga“ rinkodaros vadovo Sauliaus Padegimo teigimu, dažno vairuotojo pageidavimai labai individualūs: vieniems reikia sportiškesnių padangų, nors jos brangesnės, kitiems – pigesnių ir atsparesnių dėvėjimuisi. Kiekvienais metais gamintojai pristato nemažai sezono naujienų. Padangų technologijos sparčiai tobulinamos, tad nauji modeliai kaskart pranoksta pirmtakus.

Kainos nepakito

„Padangų kainos nuo praėjusių metų beveik nepakito. Bet mes, pardavėjai, stengiamės pasiūlyti vis daugiau ir pigesnio segmento produktų, kad žmonėms nereikėtų ieškoti alternatyvų perkant dėvėtas ar restauruotas padangas, – sakė S.Padegimas. – Pavyzdžiui, populiariausių R15 dydžių padangų kainos prasideda vos nuo 30 eurų, R16 – nuo 33 eurų. Žinoma, prieš siūlydami ekonominius variantus, užsitikriname, kad jie atitiktų visus europinius standartus.“

Atitinka kokybę

Pavyzdžiui, japonų „Yokohama“, „Toyo“ padangų gamintojai išsiskiria itin novatoriškomis technologijomis ir labai aukšta gaminių kokybe. Tačiau jų produktai yra gerokai pigesni nei didžiausių ir garsiausių pasaulio koncernų.
Anot S.Padegimo, ieškantiesiems pigesnių padangų vertėtų rinktis minėtų koncernų antrinių įmonių gaminius. Koncernai pigesniems prekės ženklams naudoja ne pačias naujausias arba pigesnes technologijas, bet garantuoja nepriekaištingai aukštą gamybos standartą. Pavyzdžiui, koncerno „Continental“ padangos „General Tire“ gaminamos tose pačiose gamyklose, bet yra gerokai pigesnės nei „Continental“ prekės ženklu paženklinti gaminiai.

Alternatyva dėvėtoms

Vairuotojams, planuojantiems dėl taupumo pirkti dėvėtas ar restauruotas padangas, kaip alternatyva siūlomos pigiausio, ekonominio, segmento padangos, kurios gali būti išlietos Kinijoje arba Rytų Europos šalyse. Šie gaminiai žema kaina gali varžytis su dėvėtomis padangomis. O vartotojas gauna visiškai naują produktą, kuris kruopščiai atrenkamas ir įvertinamas prieš patekdamas į prekybą. „Bet daugiausia dėmesio skirta didžiųjų padangų gamintojų – „Goodyear“, „Continental“, „Michelin“ – vasaros sezono naujienoms, kurias visas turime bendrovės sandėliuose“, – teigė S.Padegimas.

Dideliems greičiams

Pasak „Continental“ padangų pardavimų vadovo Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Rusijos Kaliningrado srityje Donato Barcio, koncernas šiam vasaros sezonui pristatė naujausią aukštųjų technologijų „SportContact 6“ padangų gamą. Tai „Super Sports“ kategorijos padangos, skirtos galingiausiems automobiliams ir pritaikytos važiuoti itin dideliu, net iki 350 km/val. greičiu.

Pagal sezoną

Visgi padangų pardavėjams dažniau tenka atsakyti į klausimą, kodėl verta įsigyti vasarines padangas, o ne važinėti demisezoninėmis (universaliomis) arba baigiamomis nusidėvėti žieminėmis padangomis. „Egzistuoja labai paprastas palyginimas – juk mes vasarą nesistengiame sunešioti žieminių batų, nes jie su pašiltinimu, aukštu padu ir t. t. Panašiai yra ir su padangomis: į žieminių padangų gumos mišinius dedama kitokių chemikalų bei medžiagų nei į vasarinių, – argumentavo D.Barcys. – Žieminių padangų protektoriaus rašto struktūra ir jam keliami uždaviniai yra visiškai kitokie nei vasarinių padangų.“ Žieminės padangos vasarą nebūna tokios veiksmingos kaip vasarinės. „Demisezoninės, ar universalios, padangos – tai išeitis „apauti“ tik tą automobilį, kuris yra trečias šeimoje, retai naudojamas, juo įveikiami labai trumpi atstumai, per metus nuvažiuojami tik keli tūkstančiai kilometrų.

Apstu naujovių

„Beveik visi padangų gamintojai paruošė patobulintų ar visiškai naujų padangų, todėl ir mūsų įmonės sąraše numatyta per 50 premjerų“, – teigė daugkartinis Lietuvos ralio čempionas, bendrovės „Egzotika“ vadovas Rokas Lipeikis. Tarp svarbiausių vasarinių padangų naujienų R.Lipeikis paminėjo „Roadstone Eurovis Sport 04“, „Roadstone Eurovis HP01“, „Cooper Zeon CS8“, „Cooper Zeon 4XS Sport (4×4)“, „Cooper Discoverer STT PRO P.O.R. (4×4)“, „Saetta TOURING“, „Saetta PERFORMANCE“, „Starmaxx PROVAN ST 850 PLUS (C)“, „Starmaxx INCURRO A/S ST430“, „Starmaxx INCURRO H/T ST450“, „Sarfire RSC 2.0“, „Michelin Pilot Sport 4“ padangas.

Grėsmė saugumui

Pasak R.Lipeikio, vairuotojų poreikiai yra labai skirtingi. Todėl universalus patarimas tik vienas – nevažinėti vasarą su žieminėmis padangomis, nes taip ne tik neapsimoka finansiškai (minkšto gumos mišinio padangos šiltuoju metų laiku labai sparčiai dyla), bet ir nesaugu. Patekus į avarinę situaciją, stabdymo kelias su žieminėmis padangomis gali labai nemaloniai nustebinti ir lygioje vietoje pridaryti nuostolių.
Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas pataria rinktis padangas, atsižvelgiant į automobilio klasę. Pirkti garsiausių gamintojų „premium“ segmento padangas neracionalu, nes jos dažnai būna skirtos galingiems ir sportiniams automobiliams. Šeimyniniams ir miesto automobiliams svarbiausi parametrai – ilgaamžiškumas ir didelė rida. Tokias padangas verta rinktis iš vidutinio segmento gamintojų, garantuojančių geriausią kainos ir kokybės santykį: „Roadstone“, „Cooper“, „Saetta“, „Stafire“, „Starmaxx“ ar pan.
Tas pats pasakytina ir apie padangų dydžius. Vertėtų vadovautis automobilio gamintojo rekomendacijomis.
Teisingai pasirinkti padangas ir neapsirikti padėtų paprasta taisyklė: jas pirkti derėtų iš patikimo, didesnę prekybos patirtį sukaupusio pardavėjo. Montuoti ratus vertėtų patikėti tik patyrusiems meistrams. Tai lems, ar kelionės bus saugios ir patikimos, o padangos – ilgaamžiškos.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *