Per Velykas nepamirškime saiko (0)

Margučių ridenimas

Margučių ridenimas | anglijos lietuvių bendruomenės nuotr.

Neatsiejamas Velykų stalo atributas – kiaušiniai. Kuo ypatingas šis maisto produktas?

Riebalų rūgščių šaltinis

Kiaušinis mitybine verte yra puikus maisto produktas. Jame gausu baltymų, todėl jis suteikia ilgalaikį sotumo jausmą, jis nekaloringas, jei yra virtas ir nevalgomas su majonezu.

Kiaušiniuose gausu nepakeičiamųjų aminorūgščių, vertingų mineralinių medžiagų ir vitaminų, kurios stiprina imunitetą, gerina smegenų ir širdies veiklą. Kiaušiniuose yra B grupės vitaminų (B1, B2, B6, B12), folio rūgšties, cholino, biotino, riebaluose tirpių vitaminų A, D, E, K, seleno, magnio, cinko, kalcio, mangano, kalio ir kitų mikroelementų. Tai mononesočiųjų ir polinesočiųjų (omega-3) riebalų rūgščių šaltinis.

Mitas paneigtas

Pasak Centro poliklinikos gydytojos dietologės Eugenijos Česaitytės, mitas, kad kiaušiniai pavojingi sveikatai dėl juose esančio cholesterolio, yra paneigtas. Nors kiaušinyje jo yra nemažai (apie 186 mg), bendrajam cholesterolio kiekiui, esančiam kraujyje, įtakos turi ne konkretus maisto produktas, turintis daug cholesterolio, o sočiųjų riebalų perteklius mūsų mityboje. Ir ne tik. Naujausi tyrimai rodo, kad cholesterolio kiekis kraujyje priklauso nuo genetikos, streso, fizinio aktyvumo.
Mūsų organizmui reikia tam tikro cholesterolio kiekio, nes iš jo gaminasi vitaminas D, lytiniai hormonai. Jis taip pat svarbus augimui, todėl reikalingas augančiam organizmui.

Kiek suvalgyti?

„Asmenims, sergantiems cukriniu diabetu, turintiems labai aukštą cholesterolio kiekį kraujyje, užtenka 2 kiaušinių per savaitę, kiti gali valgyti kasdien, bet ne daugiau kaip vieną per dieną. Suvalgius per daug kiaušinių, gali sutrikti virškinimas, kaip ir dėl kito maisto, kuriuo persivalgoma. Geriausiai skrandis virškina kiaušinį, kurio ir baltymas, ir trynys yra gerai išvirę“, – tvirtino gydytoja dietologė E.Česaitytė.

Kaip nepersivalgyti šventiniu laikotarpiu?

Svarbiausia taisyklė norint nepersivalgyti per šventes ir jaustis gerai – saikas.

Laikykitės valgymo režimo ir per šventes. Nesėskite prie stalo alkani. Pasistenkite, kad nevalgymo laikotarpis netruktų ilgiau kaip 5 valandas. Kai žmogus alkanas, jis dažniausiai valgo labai greitai ir suvalgo daug maisto, skatinamas persivalgymas.

Valgykite lėtai, ilgai kramtykite maistą: ilgiau kramtant (vieną kąsnį 20–30 kartų) geriau suvirškinamas maistas. Sotumas pajuntamas po 20 min. nuo valgymo pradžios.

Tarp skirtingų patiekalų valgymo padarykite 20 min. pertrauką.
Valgykite iš mažesnių lėkščių.

Ruošdami maistą, stenkitės riebalų naudoti kuo mažiau. Vietoje riebios raudonos mėsos rinkitės paukštieną (pvz., kalakutieną), žuvies patiekalus. Riebus maistas lėtina virškinimą, maistas ilgiau užsistovi skrandyje.

Daug skaidulų turintis maistas ilgiau suteikia sotumo jausmą, todėl valgykite kuo daugiau daržovių.

Ruošdami patiekalus vietoje druskos naudokite prieskonius: kalendras, imbierą, krapus, kmynus, cinamoną, pipirmėtes.

Salotas, padažus pagardinkite prieskoninėmis žolelėmis, citrinų sultimis ir aliejumi, jogurtine, o ne riebia grietine ar majonezu.

Ant šventinio stalo nepamirškite padėti ir šviežių vaisių.

Nepiktnaudžiaukite šokoladu, kitais saldumynais.

Jei virškinimas sunkesnis, gerkite žolelių arbatų, kurios gerina virškinimą (kmynų, pankolių, raudonėlių, ramunėlių ir kt.).

Gerkite vandenį arba patys pasigaminkite gėrimų iš natūralių sulčių. Kuo mažiau vartokite alkoholio ir saldžių gazuotų gėrimų, nes jie labai kaloringi.

Nerekomenduojama valgant žiūrėti televizorių. Neužsisėdėkite prie šventinio stalo. Išeikite pasivaikščioti į lauką arba žaiskite stalo žaidimus. Bendraukite su artimais žmonėmis.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Kultūra, Sveikata, Šventės, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *