„Džiaugiuosi artimu ir intensyviu bendradarbiavimu tarp Baltijos šalių. Dabartinė sudėtinga geopolitinė situacija reikalauja kaip niekada vieningo mūsų valstybių bendradarbiavimo, siekiant įgyvendinti strateginius sprendimus dėl saugumo, ekonominės gerovės ir energetinės nepriklausomybės“, – sakė Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius šiandien Rygoje vykusiame neformaliame Baltijos Ministrų Tarybos ministrų pirmininkų susitikime.
Naudodamasis proga, premjeras A. Butkevičius pasveikino Latvijos Ministrą Pirmininką Marį Kučinskį, tapusį Latvijos Vyriausybės vadovu, ir palinkėjo visokeriopos sėkmės šiame atsakingame darbe.
Susitikime trijų Baltijos šalių premjerai pabrėžė, kad turi būti dedamos visos pastangos stiprinant Baltijos valstybių gebėjimus bendrai reaguoti į bet kokias grėsmes valstybių saugumui, todėl būtina veikti vieningai ir ieškoti tinkamų sprendimų tiek nacionaliniu, tiek ir tarptautiniu lygiu. Taip pat buvo aptartos bendros priemonės, kovojant su Europą užklupusiu pabėgėlių antplūdžiu ir migracijos iššūkiais.
Lietuvos Vyriausybės vadovas susitikime dar kartą pasidžiaugė sėkmingai įgyvendintais ir jau sklandžiai veikiančiais Lietuvos elektros jungčių su Švedija („NordBalt“) ir Lenkija („LitPol Link“) projektais, kartu pažymėdamas, kad vardan Baltijos šalių energetinės nepriklausomybės reikia tęsti bendrus regioninės integracijos projektus. Baltijos šalių elektros sistemų sinchronizavimas su kontinentinės Europos sistema išlieka vienas svarbiausių prioritetų. Ypatinga reikšmė turi būti teikiama regioninės dujų rinkos kūrimui“, – teigė A. Butkevičius.
Susitikime taip pat pabrėžta branduolinės saugos kaimynystėje problema. „Ypatingas dėmesys turi būti atkreiptas į Astrave, Baltarusijoje, statomą atominę elektrinę. Astravas yra visai šalia Europos Sąjungos išorinės sienos, taigi šį projektą vertiname kaip grėsmę ne tik Lietuvos nacionaliniam saugumui, bet ir kaip grėsmę visai Europai“, – pabrėžė Lietuvos premjeras, ragindamas Estiją ir Latviją bei Europos Komisiją suaktyvinti pastangas, siekiant užtikrinti, kad Baltarusijoje statoma atominė jėgainė atitiktų tarptautinius aplinkosaugos ir branduolinės saugos standartus.
Taip pat išreikštas didelis susirūpinimą dėl Rusijos iniciatyvos statyti dujų liniją „Nord Stream 2“. „Šis projektas prieštarauja Europos Sąjungos, Lietuvos ir, neabejotinai, visų trijų Baltijos šalių strateginiams tikslams mažinti energetinę priklausomybę nuo Rusijos“, – sakė Lietuvos Ministras Pirmininkas, informuodamas, kad šiuos naujus iššūkius energetiniam saugumui pirmadienį yra aptaręs ir su Europos Komisijos pirmininko pavaduotoju, atsakingu už Bendrijos Energetikos sąjungą, Marošu Šefčovičiumi,
„Kartu su kolegomis pasidžiaugėme sėkmingu projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimu. Labai vertiname Europos Komisijos politinę ir finansinę paramą šiam projektui. Mūsų bendras tikslas – sukurti efektyvų geležinkelių tinklą, užtikrinantį greitą ir patogų susisiekimą tarp Baltijos šalių ir Vakarų Europos“, – pažymėjo Lietuvos Vyriausybės vadovas.
„Stiprinsime bendradarbiavimą ir strateginės komunikacijos srityje. Būtina didinti visuomenės sąmoningumą dėl propagandos ir dezinformacijos keliamų grėsmių, bendradarbiaujant tiek Baltijos Ministrų Tarybos, tiek Europos Sąjungos ir NATO lygiu“, – susitikimo metu sakė A. Butkevičius.
Baltijos šalys turi būti vieningos visada, jokios čia ypatingesnės geopolitinės padėties šiuo metu negu paprastai nėra. Ir nereikia čia Butkevičiui tokiais pagąsdinimais prisidengus prastūminėti partinius interesus.
Be to, kur čia tas sėkmingas “Rail Baltica” įgyvendinimas, jeigu akivizdžiai jis pradėtas ne nuo to galo… Juk nekorumpuotai veikiant Baltijos šalys pirmame etape būtų 240 km/val greičio linija susijungusios savo sostines ir tą geležinkelį Lenkijos pavydui ir ambicijoms sėkmingai eksploatuotų iki nebūtų nutiestas Lenkijos – nors ir dešimtmetį. Bet reikalas tas, kad tokiu atveju nebūtų išpirkta žemė, dėl kurios suinteresuotos valdančiosios partijos. Ir dar daug ko nebūtų, kas slepiasi po tokio „Rail Baltica“ maršruto nusprendimu…
Be abejonės geležinkeliu, jungiančiu Baltijos šalių sostines, naudotųsi Helsinkis ir Minskas, tokiu maršrutu jis būtų atsiperkantis. Taip pat nusitiesus Baltijos šalims tokį geležinkelį būtų atsiradusi konkreti paskata Lenkijai – tiesti kuo skubiau ir ne mažesnio greičio europinės vėžės geležinkelį savo teritorijoje. Tai kas čia konkrečiai yra sėkmingo Baltijoms šalims dėl taip įgyvendinamo „Rail Baltica“. Veikiau matosi, kaip tas Estijos ministras sakė, kad Lietuvos valdžioje yra kvailių…
Sako , kad iš toliau geriau matosi , bet ir čia vietoje , kas nori, tai durnelius pastebi. O estui , jei taip pasakė, ačiū.