Malaizijos lėktuvas Ukrainoje buvo numuštas „Buk“ raketa (video) (1)

Numuštas Boeing 777 | nuotr. iš youtobe.com

Numuštas Boeing 777 | nuotr. iš youtube.com

Tarptautinė tyrėjų grupė nustatė, kad oro bendrovės „Malaysian Airlines“ reiso MH17 lėktuvas buvo numuštas Rusijoje pagaminto zenitinio komplekso „Buk“ raketa, paleista iš separatistų kontroliuojamos teritorijos Rytų Ukrainoje, antradienį paskelbė vienas Nyderlandų dienraštis.

Olandijos saugumo taryba antradienį paskelbė savo tyrimo išvadas, kuriose sakoma, kad oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvas buvo numuštas Rusijos gamybos raketa „žemė–oras“, paleista iš zenitinio raketų komplekso „Buk“, skrisdamas virs Rytų Ukrainos.

Tyrėjai, oficialiai pristatę savo galutinę ataskaitą, pridūrė, kad Ukraina, kurioje tuo metu vyko įnirtingi susirėmimai su prorusiškais separatistais, turėjo uždaryti savo oro erdvę civilinei aviacijai, tačiau to nepadarė, nes „niekas nepagalvojo“ apie potencialų pavojų.

„Padarėme išvadą, kad Ukrainos institucijos turėjo pakankamą pagrindą dėl visa pikta uždaryti oro erdvę virš savo šalies rytinės dalies“, – Olandijos saugumo tarybos pirmininkas Tibė Jaustra (Tjibbe Joustra) sakė per spaudos konferenciją.

Saugumo tarybos paskelbtoje galutinėje tyrimo ataskaitoje sakoma, kad pilietinių konfliktų krečiamos šalys ateityje turėtų labiau stengtis apsaugoti keleivinius lėktuvus.

Raketa paleista iš zenitinio komplekso „Buk“

Olandijos saugumo valdyba antradienį paskelbė galutinę tyrimo ataskaitą, kurioje sakoma, kad oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvas buvo numuštas virš Rytų Ukrainos raketa, paleista iš Rusijos gamybos zenitinio raketų komplekso „Buk“.

„Reiso MH17 (lėktuvas) sudužo detonavus kovinei galvutei šalia lėktuvo pilotų kabinos kairės pusės, – Olandijos saugumo valdybos pirmininkas Tjibbe Joustra (Tibė Jaustra) sakė per spaudos konferenciją. – Ta kovinė galvutė atitinka raketą, kokios yra naudojamos raketų „žemė-oras“ sistemoje „Buk.“

Olandų tyrėjai nurodė, kad raketos kovinė galvutė sprogo arčiau negu už metro nuo lainerio kabinos, užmušdama tris ten buvusius įgulos narius, o pati kabina nuo smūgio atitrūko nuo likusios lėktuvo dalies.

Laineris „Boeing 777“ subyrėjo ore, o jo nuolaužos pažiro didelėje teritorijoje, kontroliuojamoje prorusiškų separatistų, kurie ten kovėsi su vyriausybės pajėgomis nuo 2014 metų balandžio.

Tyrėjai pridūrė, kad Ukraina, kurioje tuo metu vyko įnirtingi susirėmimai, turėjo uždaryti savo oro erdvę civilinei aviacijai, tačiau to nepadarė, nes „niekas nepagalvojo“ apie potencialų pavojų.

„Padarėme išvadą, kad Ukrainos institucijos turėjo pakankamą pagrindą dėl visa pikta uždaryti oro erdvę virš savo šalies rytinės dalies“, – nurodė T.Joustra.

Saugumo tarybos paskelbtoje galutinėje tyrimo ataskaitoje sakoma, kad pilietinių konfliktų krečiamos šalys ateityje turėtų labiau stengtis apsaugoti keleivinius lėktuvus.

Per katastrofą, įvykusią 2014 metų liepos 17 dieną, žuvo visi 298 tame laineryje buvę žmonės, daugiausiai Nyderlandų piliečių.

Ilgai lauktose išvadose neįvardijami šios atakos kaltininkai, nes tyrimą vykdžiusi komisija neturėjo tokio mandato.

„Buk“ gamintoja nesutinka

Rusijos valstybinė gynybos pramonės įmonė, gaminanti zenitinius raketų kompleksus „Buk“, pareiškė, kad jos išvados, padarytos atlikus tyrimą dėl praeitais metais įvykdyto Malaizijos keleivinio lainerio numušimo virš separatistų kontroliuojamos Rytų Ukrainos, neatitinka Olandijos vadovaujamo tyrimo rezultatų.

Bendrovės „Almaz-Antej“ generalinis direktorius Janas Novikovas antradienį per spaudos konferenciją nepasakė, koks yra tos ataskaitos turinys ir ar jam buvo leista iš anksto susipažinti su tuo dokumentu.

Jis nurodė, kad du eksperimentai, tikroviškai imituojantys 2014 metų liepos 17 dieną įvykusią tragediją, kai virš Ukrainos buvo numuštas Malaizijos laineris „Boeing 777“, visiškai paneigia olandų komisijos išvadas apie panaudotos raketos tipą ir jos paleidimo vietą.

„Šiandien galim vienareikšmiškai pasakyti, ir pristatyme tai parodysime, kad tuo atveju, jeigu „Malaysia Airlines“ „Boeing 777“ buvo numuštas zenitinių raketų kompleksu „Buk“, tuomet jam smogė raketa 9М38, paleista iš Zaroščinskos gyvenvietės“, – pabrėžė J.Novikovas.

Kaip rodo separatistų pateikta informacija, ta gyvenvietė praeitų metų liepos 17 dieną buvo kontroliuojama Ukrainos vyriausybės pajėgų.

J.Novikovas pažymėjo, kad „pirmojo eksperimento duomenis rugpjūčio pradžioje mes perdavėme olandų komisijai“.

„Pagal mūsų informaciją, į tą medžiagą nebuvo atsižvelgta, todėl koncernas priėmė sprendimą atlikti antrą, didesnio masto natūrinį eksperimentą“, – sakė koncerno vadovas.

Pasak jo, „neturint nurašytų lėktuvų „Boeing 777“, per eksperimentą buvo naudojamas lėktuvas Il-86, kuris pagal fiuzelažo konstrukciją ir pagrindinius parametrus analogiškas lėktuvo „Boeing 777“ fiuzeliažui“.

„Eksperimentas buvo atliktas šių metų spalio 7 dieną. Jo sąlygos atitiko išvadas, pateiktas olandų komisijos galutinės ataskaitos projekte – tai yra, buvo panaudota raketa 9М38М1 su dvitėjiniais (šrapnelio elementais, imituojant) paleidimą iš Snižnės gyvenvietės“, – aiškino J.Novikovas.

„Eksperimento rezultatai visiškai paneigė Olandijos komisijos išvadas apie raketos tipą ir paleidimo vietą“, – pabrėžė jis.

L. Linkevičius: MH17 katastrofos kaltininkai privalo būti patraukti atsakomybėn

Lietuvos užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius pasveikino Olandijos saugumo tarybos vadovaujamos tarptautinės nepriklausomų tyrėjų grupės paskelbtą ataskaitą apie Malaizijos oro linijų lėktuvo MH17 tragišką žūtį 2014 metų liepos mėnesį.

„Nors tyrimas neįvardijo keleivinį lėktuvą numušusių asmenų, tačiau jis pateikė daugybę faktinių įrodymų, neginčijamai atskleidžiančių tragedijos eigą, jos svarbiausias aplinkybes bei priemones, kuriomis šis kraupus nusikaltimas buvo įvykdytas“, – kalbėjo L. Linkevičius.

Ministras akcentavo atsakomybės svarbą ir pareiškė tvirtą įsitikinimą, kad tolesnis kriminalinis tyrimas nustatys konkrečius nusikaltimo kaltininkus ir jie bus patraukti atsakomybėn, kaip to reikalauja ir Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucija 2166.

L. Linkevičius pabrėžė, kad Lietuva reiškia stiprią paramą jungtinės tyrimo grupės, kurią sudaro Olandijos, Ukrainos, Malaizijos, Australijos ir Belgijos prokuratūrų atstovai, atliekamam kriminaliniam tyrimui. Ministras pripažino, kad tyrimas pareikalaus laiko ir kantrybės.

„Aš labai apgailestauju, jog pasiūlymas Saugumo Taryboje įsteigti kriminalinį tribunolą, turėjusį ištirti lėktuvo katastrofos aplinkybes bei patraukti atsakomybėn kaltuosius, buvo užblokuotas Rusijos. Kadangi tribunolo steigimas Saugumo Taryboje buvo blokuotas, tai kelias į kaltųjų nustatymą dabar bus ilgesnis. Tačiau tikimės, kad kaltieji bus nustatyti ir patraukti atsakomybėn“, – pareiškė Lietuvos užsienio reikalų ministras.

Kategorijos: Naujienos, Užsienyje, Vaizdai ir garsai, Vaizdai protui, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *