Ketvirtadienio posėdyje Seimas atmetė Seimo nario Vytauto Antano Matulevičiaus pateiktą Seimo rinkimų įstatymo pakeitimo projektą, kuriuo buvo siūloma suteikti teisę visuomeniniams rinkimų komitetams dalyvauti Seimo rinkimuose ir kelti savo kandidatus tiek vienmandatėse, tiek ir daugiamandatėje rinkimų apygardose.
Priėmus siūlomą pataisą, rinkimų komitetai būtų įgiję iš esmės tas pačias teises kaip ir politinės partijos,nes jiems būtų suteikta galimybė kelti kandidatų sąrašus Seimo rinkimuose. Tačiau tai akivaizdžiai neįėjo į parlamentinių partijų planus. Gavusios pamoką per savivaldos rinkimus, kuriuose visuomenininkai atėmė iš partijų dalį vietų savivaldybių tarybose ir net mero postų, partijos nusprendė nebežaisti demokratija ir ryžtingai užkirto kelią įstatymo projektui.
Priminsime, kad po Konstitucinio Teismo nutarimo rinkimų komitetų dalyvavimas jau buvo įteisintas ne tik savivaldos, bet ir Europos Parlamento rinkimuose. Taigi, tebuvo likę komitetams atverti kelią į Seimą, tačiau šis žingsnis būtų palietęs monopolinę partijų teisę – kelti savo kandidatų sąrašus daugiamandatėje rinkimų apygardoje. Ši išskirtinė teisė suteikia partijų nariams galimybę būti išrinktiems į Seimą net ir tuomet, kai jie pralaimi rinkimus vienmandatėse rinkimų apygardose arba pastarosiose apskritai nekelia savo kandidatūrų.
Ir kaip gi Seimas gali leisti į Rinkimus sau konkurentus? Niekam nereikalingi konkurentai. et Seimo partijos klysta, jeigu ir toliau svajoja, kad ir po senovėje už jas balsuos. Nieks nebalsuos už partijas, kurios išdavė savo valstybę, jos piliečius. Piliečiai balsuos ne už sąrašinius, o tik už pavienius, save išsikėlusius asmenis, kurie išvien su Tauta, o ne prieš ją.
Nenori būti išmesti už borto… Ir kam gi jiems ta konkurencija? Negi pjaus šaką, ant kurios sėdi?
“Priėmus siūlomą pataisą, rinkimų komitetai būtų įgiję iš esmės tas pačias teises kaip ir politinės partijos,nes jiems būtų suteikta galimybė kelti kandidatų sąrašus Seimo rinkimuose.”
Esu pasislykstejes visokiais sarasiniais ar pusiau sarasiniais rinkimais, taigi visokius sarasius siulau kuo greiciau ISMESTI is siuksliu deze su visais sarasu ir pusiaus sarasu SIULYTOJAIS! Be to uztenka anarchijos ir be to. Lietuvos “rinkimu” sistema yra ANTIKONSTITUCINE, nes Seimo nariai isrenkami nelygiai…. vieni vienmandaciai, o kiti sarasiniai! Tai suponuoja fakta, kad Lietuvos valdzia yra nelegytimi! Ir kas yra akivaizdu ji yra partiniu gauju uzgrobta ir uztikrina Lietuvoje korupcija, stagnacija ir palaipsni Lietuvos naikinima. Lietuvos valdziai teisingumas nereikalingas, nes kitaip jai reiktu sedeti cypese.
Beje, tokiu galiojančiu rinkimų įstatymu partiniams asmenims jau 20 metų teikiamos privilegijos – jie gali kandidatuoti į 141 Seimo vietą, kai tuo tarpu nepartiniams galimybė – tik į 71 vietą. Taigi rinkimai jau 20 metų vykdomi pažeidžiant žmogaus teises partiniu pagrindu, – t.y. pažeidžiant Konstitucijos 29 straipsnį. Be to, čia gali būti prieštaravimo konstitucinei teisei būti išrinktam (Konstitucijos 34 str.). Taigi, Matulevičiau, kol dar esate Seime nesnauskite, o nustatyta tvarka su kitais Seimo nariais bandykite kreiptis į KT dėl išaiškinimo, ar tokia Rinkimų įstatymo nuostata neprieštarauja Konstitucijai.
LR Konstitucijoje taip tiksliai parasyta:
“55 straipsnis
Seimą sudaro Tautos atstovai – 141 Seimo narys, kurie renkami ketveriems metams remiantis visuotine, lygia, tiesiogine rinkimų teise ir slaptu balsavimu.”
Na visuotine reiskia, kad renka visi Lietuvos pilieciai. Lygia…. reiskia, kad visus 141 Seimo nari reikia rinkti lygiai vienodai, o ne vienus vienaip, o kitus kitaip. Rinkti reikia tiesiogai, kas reiskia ne per tarpinius rinkikus.
Taigi akivaizdu, kad Seimo nariai yra renkami NELYGIAI! Dar blogiau yra tai, kad sarasiniai ir vienmandaciai yra persipyne, tai yra sarasuose yra vienmandaciai, o kai vienmandatis isrenkamas, tai is saraso pasitraukia ir pasidaro ne sarasiniu ir kitas is saraso pakyla i virsu, nors aiskia toksai pagal sarasa yra NEISRINKTAS! Tokia aferistine rinkimu sistema sufomuoja situacija, kad visuomet Seime yra dauguma SARASINIU!. O sarasiniai tai tokie is esmes dvasios vargsai, kad patekti i sarasa ar issipirkti vieta sarase turi nuolankiai linkcioti galvele virsininkeliui arba papurtyti savo pinigine. Taigi is karto pacioje esmeje jau gauname KORUPCIJA!, o galu gale…. kadangi visa laika is esmes vis tie patys, tai turime ir STAGNACIJA!
Ko galima tiketis is Konstitucinio teismo? NIEKO GERO! KT vykdo politinius uzsakymus ir dar drysta isniekinti LR Konstitucija ir taip padare jau ne karta! Taigi kreipimasis i toki KT gali tik dar labiau uztikrinti Lietuvos klimpima i korupcija, stagnacija , nykima. Tie kurie nepajegia suvokti LR Konstitucijos teksto parasyto lietuviskai, neturetu buti Seime.
Teisingas Seimo sprendimas. Valstybės valdyme turėtų dalyvauti tik partijos. O jei bus abstraktūs komitetai – bus palaida bala.
Savivalda – kitas klausimas. Čia gali dalyvauti ir komitetai. Tačiau ir tai – jie skęsta populizme ir man jokių simpatijų tikrai nekelia.
Beje, kas dėl Konstitucijos 55 str. pažeidimo, tai dabartinėje rinkimų praktikoje jo konstitucinio lygmens pažeidimo neįžiūrėčiau, nes pvz., “Seimo nariai renkami lygia rinkimų teise” nereiškia nieko daugiau, o tik tai, kad kiekvienas rinkėjas turi tik vieno balso teisę… Faktų, kad tie patys rinkėjai gautų galimybę balsuoti po kelis kartus, praktiškai nėra.
Vis dėlto KT yra institucija, kiek ji yra reikalinga ar nepriklausoma – kitas klausimas, todėl einant esamos tvarkos keliu būtina turėti KT išaiškinimą dėl minėtos Rinkimų įstatymo nuostatos atitikimo nurodytiems Konstitucijos straipsniams.
Ponas “Kazin” KLYSTATE! kalbedami apie tai, kad “rinkejas” turi tik vieno balso teise….. DEJA ir cia suklydote… balsuoja uz asmeni ir balsuoja uz sarasa, ir dar balsuoja sarase atskirai uz asmeni, t.y REITINGUOJA! Taigi turime vienam rinkejui ajajai…. net 3 balsus! O jus suskaiciavote tik iki vieno? Su aritmetika blogai. Lygiai taip pat tamstos samprotavimuose yra neteisingai suprasta lygi rinkimu teise, kuri is esmes reiskia, kad Seimo narys turi gauti toki pati VIENA balsa,vieno rinkejo tik viena balsa, o jis gauna ta balsa ir sarase ir vienmandateje ir jie tikrai nera lygiose pozicijoje is saraso ir vienmandateje. Taigi tamstos samprotavimuose yra nemazai logikos ir teises klaidu, net itarciau, kad gal esate net isitaises Konstituciniame teisme 🙂 ?
Painiojete Konstitucijos ir įstatymų galių lygius. Pagal Rinkimų įstatymą Seimas susideda iš dviem būdais išrinktų dalių- iš 71 išrikto vienmadatiškai ir 70 išrinktų daugiamandatiškai. Pirmu atveju balsuojama už asmenis, antru – už partijas. Taip vienas rinkėjo balsas renkant visą Seimą praktiškai išlieka vienu balsu tik padalintu į dvi dalis. Čia teisinė problema kyla dėl to, kad rinkėjas gali norėti vienu būdu dalyvauti rinkimuose, o kitu ne. Prievartauti rinkėją tokiu atveju dalyvauti Seimo rinkime abiem būdais būtų jo laisvos valios pažeidimas. Todėl už biuletenius turi būti galimybė pasirašyti atskirai. Iš to, kad pvz., dėl balsavimo už partijas biuletenį rinkėjo nėra pasirašyta, o pasirašyta tik už vienmandatį biuletenį, matytųsi, kad toks rinkėjas Seimo rinkimų dalyje pagal partijų sąrašus nedalyvavo. Be abejonės iš dalyvavusių rinkimuose, bet nebalsavusių už partijas, rastųsi pakankamas procentas. Taip atsiskleistų faktas, jog visuomenei balsavimas už partijas nėra priimtinas. Tektų keisti rinkimų tvarką. Be to, jeigu balsavusių už partijas būtų mažiau negu 25%, rinkimai dėl pusės (70) Seimo manatų būtų laikomi neįvykę. Čia matau realias teisines ir organizacines Seimo rinkimų problemas, kuriomis pasinaudojus turime galimybę atsikratyti tiesioginių balsavimų už partijas…
gal biurokratines formuluotes jūs ir įvaldęs, bet, kaip sako dr.J.Ramanauskas, su aritmetika pačiam sunkiai sekasi. Reikėtų dar gerai padirbėti ir , gal būt, suprastumėte.
O iš principo seimas pasielgė antidemokratiškai, ir tos valdžios uzurpavimo nuostatos jau darosi mūsų šalelėje sistema, deja.
Reikia leist dalyvaut rinkimuose ir žmonėms netik partiniams