Dviračių trasos sujungs Kauno rajoną su kaimyninėmis savivaldybėmis (nuotraukos) (0)

Kaune tiesiami dviračių takai | Rengėjų nuotr.

Kaune tiesiami dviračių takai | Rengėjų nuotr.

Šeštadienį, rugsėjo 19d., Kačerginėje atidengta skulptoriaus Danieliaus Sodeikos ir architektės Violetos Beigienės skulptūra dviračiui simbolizuoja vis didėjantį šios susisiekimo priemonės populiarumą Kauno regione.

Minint Europos judrumo savaitę, dviračių žygyje iš Marvelės į Kačerginę dalyvavo daugiau kaip 50 dviratininkų iš Kauno rajono, taip pat Kauno miesto, Kėdainių, Jonavos rajonų savivaldybių atstovai.

7,6 km Kačerginės dviračių trasa yra tik nedidelė kuriamo Mažojo pakaunės turizmo žiedo atkarpa. Dviračių takai jau driekiasi ir dešiniuoju Nemuno krantu nuo K. Veverskio tilto per Nevėžį iki Karnavės kaimo ir kitąmet turėtų pasiekti kitą žavų pakaunės miestelį Kulautuvą.

Tarpukaryje tai buvo kauniečių mėgstama vasarvietė – dar 1933 m. miestelis paskelbtas kurortu. Jį mėgo ir prezidentas Antanas Smetona, kurio 60-mečio jubiliejaus proga pastatyta Marijos skulptūra pernai buvo atnaujinta.

Planuojama, kad Kačerginės dviračių takas kitąmet pasieks Zapyškį. Iki 2020 m. ties gotikine Šv. Jono Krikštytojo bažnyčia per Nemuną numatyta pastatyti lynų keltuvą. Į 42 metrų aukštį pakilsiančios oro gondolos perkels dviratininkus į Kulautuvą. Kartu bus galima pasigrožėti įspūdingu Nemuno slėniu.

Tokiu būdu susidarys maždaug 40 kilometrų turistinis maršrutas, sujungsiantis Kauną su keliais vaizdingame Nemuno slėnyje įsikūrusiais miesteliais.

Kačerginės daugiafunkciniame centre svečiams pristatęs Mažojo pakaunės turizmo žiedo projektą, Kauno rajono meras Valerijus Makūnas tvirtino, kad šioje zonoje jau atlikta nemažai darbų: įrengtos prieplaukos Kačerginėje, Kulautuvoje, Zapyškyje ir Raudondvaryje, parengtas Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios ir jos aplinkos sutvarkymo projektas, rengiamas keltuvo projektas.

„Gal kažkam atrodo prabanga investuoti į laisvalaikį, o aš manau, kad tai būtinybė – juk pirmiausia investuojame į žmonių sveikatą. Kas gali būti svarbiau?“ – retoriškai klausė meras.

Jam pritarė ir Aleksandro Stulginskio universiteto (ASU) rektorius Antanas Maziliauskas, kuriam vadovaujant ASU tapo pirmuoju sveikatą stiprinančiu universitetu Lietuvoje. Rektoriaus teigimu, dviratis turėtų būti ne tik laisvalaikio, bet ir susisiekimo priemonė.

Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Romaldas Rabačius patikino, kad Kauno vadovai siekia sujungti miesto dviračių trasas su Kauno rajono dviračių takais. Jau pradėtos tiesti jungtys Vilijampolė – Raudondvaris, Murava – Karmėlava, Aleksotas – Garliava.

„Kitą kartą iš Marvelės iki Kauno rajono ribos galėsime važiuoti asfaltuotu dviračių taku“, – tvirtino R. Rabačius.

Kauno rajono savivaldybės patvirtintoje dviračių maršrutų schemoje yra numatytos jungtys ir su Jurbarko, Kėdainių, Jonavos, Raseinių, Kaišiadorių, Šakių, Prienų, Kazlų Rūdos savivaldybėmis. Kauno rajono turizmo teritorijų plėtros plane iki 2020 m. iš viso suplanuota įrengti daugiau kaip 350 km dviračių maršrutų.

Kategorijos: Gamta ir ekologija, Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *