Europos Komisijos iniciatyva pradėta nauja ES strategija dėl Europos kino skaitmeniniame amžiuje, kuria bus siekiama didinti kultūrų įvairovę ir konkurencingumą. Komisijos strateginiame dokumente teigiama, kad teikiant viešąjį finansavimą, reikia siekti didinti Europos filmų žiūrovų skaičių ir labiau remti filmų rengimą, reklamą ir platinimą tarptautiniu lygmeniu.
Ši strategija paskatins pradėti naują dialogą – Europos kino forumą, kurio tikslas – skatinti dalytis idėjomis apie tai, kaip užtikrinti didesnį nacionalinės, regioninės ir ES audiovizualinės politikos tarpusavio papildomumą.„Kūrybiška Europa“ yra penktosios kartos ES finansavimo programa, pagal kurią remiami kultūros ir kūrybos sektoriai. Sausio 1 d. pradėtos vykdyti programos biudžetas 2014–2020 m. – beveik 1,5 mlrd. EUR. Bent 56 proc. programos biudžeto bus skirta paprogramei MEDIA.
Nuo 1991 m. pagal audiovizualinio sektoriaus rėmimo programą MEDIA (pavadinimo prancūzų k. „Mesures pour encourager le développement de l’industrie audiovisuelle“ akronimas) į filmų kūrimą, platinimą, susijusius mokymą ir inovacijas investuota daugiau kaip 1,7 mlrd. EUR, kad Europos kino ir audiovizualinė pramonė taptų įvairesnė bei konkurencingesnė pasaulyje. Iš MEDIA fondo bus remiami ne tik filmų kūrėjai, bet ir daugiau negu 2 000 Europos kino teatrų, kuriuose bent 50 proc. parodomų filmų yra europiniai.
Komisijos priimtu Komunikatu dėl Europos kino skaitmeniniame amžiuje bus papildyta programa: Komisija ir suinteresuotieji valstybių narių subjektai, filmų fondai ir kiti politikos formuotojai bei kino specialistai pradės diskusijas politikos klausimais. Jų tikslas – padidinti ES ir nacionaliniu lygmenimis teikiamos paramos tarpusavio papildomumą ir bendrą jos papildomą naudą Europos kino sektoriui bei žiūrovams.
Komunikatą dėl Europos kino skaitmeniniame amžiuje rasite čia.