Kauno aeroklubo lakūnai aptarė nuveiktus darbus ir pradėjo naują sezoną (video) (0)

„Kauno aeroklubas“ nuotr.

„Kauno aeroklubas“ nuotr.

Kovo 22 d. Lietuvos aviacijos muziejuje įvyko Kauno aeroklubo ataskaitinis susirinkimas, kuriame dalyvavo klubo nariai ir kiti aktyvūs bei aviacijos sentimentus puoselėjantys žmonės.

Buvo patvirtinta pernykštės sudėties Taryba, kurios pirmininkas Antanas Marčiukaitis yra vienas iš aktyviausių akrobatinio skraidymo trenerių ir lėktuvų inžinierių Lietuvoje. Jis išreiškė nuomonę, kad nuo pat gyvavimo pradžios Kauno aeroklubo įsteigimo tikslas buvo plėtoti būtent akrobatinius skrydžius. Todėl visų darbų gairės tiek Taryboje, tiek klube kreipiamos į akrobatiką. „Tos nuostatos iki šiol laikiausi ir toliau ketinu laikytis“, – savo kalboje pabrėžė A. Marčiukaitis.

Šio piloto veiklos grafikas gimtinėje iš tiesų derinamas su pasaulinio garso akrobatinių skraidymų Red Bull oro lenktynėmis (Red Bull Air Race), kurios atsigavo po ketverių metų pertraukos. Kaunietis įtrauktas ne tik į komandą, atliekančią svarbiausius lėktuvų techninės priežiūros darbus, bet ir į lėktuvų perskraidinimą bei apskraidymą po atitinkamų techninių apžiūrų.

Nors posėdyje dėl Tarybos pirmininko kuklumo niekas šia tema nediskutavo, tačiau visi susirinkusieji žinojo apie oro lenktynių etapą, įvykusį 2014 m. vasario 28 ir kovo 1 dienomis Jungtinių Arabų Emyratų sostinėje Abu Dabyje. Antrasis etapas numatytas 2014 m. balandžio 12–13 dienomis Kroatijoje, Rovinio (Rovinj) mieste ir šią savaitę A. Marčiukaitis jau darbuosis vienoje iš rengiamų stovyklų būtent šiam etapui pradėti. Stovyklose vyksta vadinamosios „Challengers Cup“ pilotų treniruotės. Jos yra skirtos naujokams, kurie įgyja reikiamos skrydžių saugos patirties.

Apie ketvirtąjį etapą, vyksiantį Lenkijoje (Gdynėje) 2014 m. liepos 26–27 dienomis, garsiai buvo kalbėta ne tik klubo posėdyje. Iš kiekvieno aviacijos gerbėjo, sutikto gatvėje, užuominos galima daryti išvadą, kad trečdalį Gdynės žiūrovų sudarys aistruoliai iš Lietuvos, kadangi į šį etapą daugelis žinomų kolektyvų planuoja masines išvykas autobusais.

Neatsižvelgiant į tai, kad oro lenktynės yra šiek tiek kitokio akrobatinio profilio varžybos, jų pasirodymas kaimynystėje suaktyvins mūsų sportininkus ir visuomenės susidomėjimą, kurio pastaraisiais metais labai pasigendama Lietuvoje. Pirmoji priežastis – pernelyg dideli kaštai mokytis skraidyti. Svajojantis apie erdvės skonį ir gebantis skaičiuoti pinigus jaunuolis, visad pasirinks pigesnį, pavyzdžiui, sklandytuvo skrydį.

Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis, ieškantis naujų sportininkų pritraukimo būdų, prasitarė, kad ir šį sezoną aviacijos teorijos kursai moksleiviams yra nemokami bei pilotų licencijas jie gali gauti jau nuo šešiolikos metų. Taip pat sportininkams, dalyvausiantiems atitinkamo lygio varžybose, pagal nustatytus procentus bus sumažinti visų skrydžių treniruočių kaštai, kuriuos paprastai pilotai moka iš asmeninių lėšų.

Pinigų nestokojančio jaunimo, jei ir pasirodo aerodrome, dažną iš jų išgąsdina instruktorių reiklumas arba darbai angaruose ir ūkinės talkos, kurios taip pat privalomos sportininkams. Lakūnas turi gebėti nudirbti žemiškus darbus! Su šia nuostata Kauno aeroklubo aktyvistai ir pradėjo sezoną. Tik pasodinę medelius jie „pakėlė“ į orą lėktuvus.

Lietuvos akrobatinių skraidymų federacijos 2013-ųjų metų darbų video-ataskaita:

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: