Inžinerijos studentai konstravo važiuojančių transporto priemonių svėrimo sistemą (0)

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Vasario 21–22 d. Kauno technologijos universitete (KTU) vyko jau aštuntosios inžinerinės varžybos „EBEC’14 Kaunas“. Dėl geriausiųjų vardo besivaržantys inžinerijos studentai sprendė didžiųjų šalies įmonių pateiktas praktines ir atvejo analizės užduotis.

Kaip teigia varžybas organizuojančios KTU įsikūrusios tarptautinės studentų organizacijos „BEST Kaunas“ atstovai, renginiu siekiama skatinti glaudesnį verslo ir inžinerijos studentų bendradarbiavimą ieškant šiuolaikiškų technologinių sprendimų.

Šiemet iššūkį būsimiems inžinieriams metė ilgametė renginio partnerė, intelektualių inžinerinių sprendimų lyderė Baltijos šalyse FIMA, bendrovė „Mars Lietuva“, informacinių technologijų kompanija NFQ ir elektros perdavimo sistemos operatorius LITGRID.

Jau šeštus metus iš eilės varžybose dalyvaujanti FIMA tradiciškai kvietė moksluose įgytas žinias taikyti praktiškai. Šiemet bendrovės specialistų sugalvota komandinė „Team Design“ užduotis – atitinkanti realią situaciją ir aktuali sprendžiant Lietuvos transporto infrastruktūros problemas – sukonstruoti kuo tikslesnį važiuojančių transporto priemonių svėrimo, svorio fiksavimo ir vizualaus atvaizdavimo sistemą. Į 10 komandų po 4 žmones pasiskirstę studentai užduotį atlikti turėjo per 8 valandas.

„Kaip ir kiekvienais metais, studentams suteikėme galimybę studentams universitete gautas žinias ir įgūdžius pritaikyti sprendžiant realią problemą. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) duomenimis, viršsvorį Lietuvos keliais veža kas ketvirta sunkiasvorė transporto priemonė. Papildomai apkraunant kelią, trumpėja jo tarnavimo laikas ir auga priežiūros išlaidos, kenčia ir sąžiningas vežėjų verslas. Be to, dėl viršsvorio pailgėja transporto priemonės stabdymo kelias, suprastėja jos manevringumas, o tai kelia realų pavojų kitų eismo dalyvių saugumui.“, – aiškino FIMA Plėtros direktorius ir vienas iš „EBEC’14 Kaunas“ komisijos narių Vytautas Zinkevičius. Jo teigimu, Lietuvoje važiuojančių transporto priemonių svėrimo sistemų kol kas nėra, tačiau jų diegimas – artimiausiuose LAKD planuose.

„Mums, kaip įmonei, svarbu prisidėti prie jaunų specialistų ugdymo, stebėdami stipriausius ir gabiausius, neatmetame ir galimybės surasti potencialių naujų darbuotojų. Kiekvienais metais varžybų dalyviai mus maloniai stebina išmone ir išradingumu, išties smagu matyti, kiek daug yra talentingų jaunų žmonių“, – sakė FIMA atstovas.

Komandų sukurtas svėrimo sistemas FIMA specialistai bandė specialiu radijo bangomis valdomu automobiliu. „Team Design“ užduotį laimėjo komanda  „Koviniai ežiai“.

„Mars Lietuva“, NFQ ir LITGRID studentams pateikė ne tik inžinerinių, bet ir vadybos bei ekonomikos žinių reikalaujantį atvejo analizės – „Case Study“ uždavinį. Jį geriausiai išsprendė komanda „Ramiu veidu“.

„EBEC’14 Kaunas“ – pirmasis tarptautinių inžinerinių varžybų „European BEST Engineering Competition“ etapas. Kitas – regioninis etapas pavasarį vyks Jekaterinburge (Rusija). Į jį vyks ir Lietuvai atstovaus Kaune įvykusio atrankinio etapo nugalėtojai. Paskutinė, finalinė varžybų dalis vasarą vyks Rygoje. Čia visos savuose regionuose laimėjusios komandos varžysis dėl geriausiųjų Europos inžinierių titulo. Iš viso Europos techniškųjų universitetų studentų organizacija BEST vienija 96 padalinius 33 Europos šalyse.

Kategorijos: Lietuvoje, Mokslas, Naujienos, Technika ir technologijos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *