Baltų kultūros ir religijos mokykloje – naujos paskaitos (13)

Baltų kultūros ir religijos mokykla | Alkas.lt nuotr.

Baltų kultūros ir religijos mokykla | Alkas.lt nuotr.

Kovo 2 d. 11 val. Vilniaus įgulos karininkų ramovėje (Pamėnkalnio g. 13) Lietuvos Romuva pratęs Baltų kultūros ir religijos mokyklos užsiėmimus. Tą dieną su baltų religijos ir mitologijos esmėmis  supažindins dr. Nijolė Laurinkienė ir dr. Dainius Razauskas.

Šį kartą Baltų kultūros ir religijos mokyklos dalyvių lauks rinktinė programa. Etnologė, tautosakininkė, habilituota humanitarinių mokslų daktarė Nijolė Laurinkienė pristatys savo naująją monografiją, skirtą deivei Žemynai ir papasakos apie šios deivės svarbą protėvių tikėjime, jos gerbimo ritualus ir svarbiausius įvaizdžius.

Antroji Baltų kultūros ir religijos mokyklos paskaita – tai dr. Dainiaus Razausko paskaitų ciklo apie baltų religiją tęsinys. Dr. Dainius Razauskas Rusijos mokslų akademijos Slavistikos institute apgynė humanitarinių mokslų daktaro disertaciją „Mitologinių sąvokų leksinė-semantinė analizė: „žuvies“ simbolika baltų-slavų tradicijoje (atsižvelgiant į indų-iranėnų duomenis) (2005)”. Nuo 2007 metų dirba Lietuvių literatūros ir tautosakos institute, yra žurnalo „Liaudies kultūra“ vyresnysis redaktorius. Pagrindinė tyrimų sritis – lietuvių, baltų (ir plačiau) mitinis pasaulėvaizdis.

Baltų kultūros ir religijos mokykla

Kategorijos: Kultūra, Lietuvoje, Naujienos, Religija | Žymos: , , , , , , , , , .

13 komentarų

  1. Norbertas:

    Lietuvos paveldo, valstybingumo ir kalbos naikinimo pamokos?
    Juk pats pavadinimas “Baltų kultūros ir religijos mokykloje – naujos paskaitos”
    byloja apie šių alkanų “neo kryžiuočių” uždavinius. Kuris lyg ir akivaizdus:
    – galutinai lotynizuoti mąstymą;
    – o likusias savarankiškumo apraiškas pajungti savo “globaliems” (galimai tikriesiems) šeimininkams sėdintiems ar tai “Civitate Vaticana” ar tai “in Moscow or в Вашингтоне”.

    • Ženklas:

      AR Tamsta, pats nors kartą buvai Baltų kultūros ir religijos mokyklos užsiėmimuose? Nepanašu. Ši mokykla jau gyvuoja keletą metų, laikas ją drąsiai vadinti tiesiog Baltų religijos mokykla, ir padidinti mokymo apimtis iki kas savaitinės. O baltų pavadinimas akivaizdus, kaip vienu bendru žodžiu pavadinti tautas gyvenančias Baltijos jūros pietryčių pakrantėje, -eskimais? Sarmatais?, Aisčiais? Gruzinais?

      • Kemblys:

        ,,Baltų religija”, durniau ir nesugalvosi.
        Gyveno mūsų protėvių gentys, kurios skirtingu laiku gyveno pagal skirtingą pasaulėžiūrą. Romuviai sugalvojo tokią VIDUTINĘ, t.y. apibendrino tautosaką ir gavosi ,,religija” sukurta MOKSLINIU PAGRINDU – to dar nebuvo Pasaulyje! Dar blogiau pavadino religija. Žyniai keitė pasaulėžiūrą savo gentyse pagal kintamas gyvenimo sąlygas, žmonės gyveno tais įsitikinimais, o ne tikėjo. Ar mes gyvename ,,tikėdami” mokslu?

        • Ženklas:

          Būta laikų, kai religijos pagrindą sudarė moteriškosios dievybės, Didžioji Deivė, Deivė motina, Laima ir kt.,žiūr. Pranė Dundulienė ir t.t. Moteriškasias Dievybes pakeitė vyriškieji Dievai, jų svarba kito ir mainėsi. Vyko religinės reformos,- Vaidevučio, Sovijaus, Šventaragio. Tai kas vyksta dabar yra šios natūralios kaitos tąsa. Nematau, ko čia draskytis.

          • Kemblys:

            Ar tu bent esi susidūręs su tomis ‘vyriškomis’ ar ‘moteriškomis’ Dievybėmis. Iš kur tu žinai jų lytį, čiupinėjai?
            ‘Mokslininkai’ palesiojo tautosakoje vardų ir visos romuvių žinios. Tautosaka atspindi skirtingą įvairiose Gentyse, ir dar kitusią tose pačiose Gentyse, pasaulėžiūrą. Genties pasaulėžiūrą kurdavo Žyniai, kurie aiškino tik tokias žinias, kurias žmonės buvo pajėgūs suprasti ir kurios buvo būtinos tuo metu. Tautosakos lygis, kaip moksleivių – jų žinias tirdamas nesužinosi mokytojo žinių lygio.

        • Rasa:

          Mankurtas – žmogus, kuris nežino savo tautos istorijos, protėvių paparočių ir tradicijų, ir nieko nenori apie tai žinoti…

    • Unti:

      Norbertai, matau baltų tikėjimą supainiojai su krikščionybe

  2. Laima:

    noriu pasiteirauti ar butina registruotis i sias pamokas, ar tiesiog atvykti ir tiek?

  3. Mieloji Laima ir visi, kurie domisi lietuvių tautos dvasine kultūra, kviečiame be jokių išankstinių registracijų į šiuos susitikimus su iškiliais mokslo žmonėmis. Nebent turėti pinigų knygai apie Žemyną įsigyti ir gauti autorės autografą…

  4. Pasiteiravimas:

    Ar galima tikėtis, kad tiems, kurie nėra vilniečiai ir atvykti negali, ALKAS padovanos paskaitos vaizdo įrašą? Neabejoju, daug žmonių jaustų padėką.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: