G. Songaila. Apie mitą ir tikrovę (I) (25)

gruzinu-vestuves-paata.ge-nuotr

Gruzinų vestuvės | paata.ge nuotr.

Tautininkų sąjungos pirmininko Gintaro Songailos politikos komentaras skaitytas per „Žinių radiją“, 2013 11 14 d.

Prieš mėnesį didžiausias Gruzijos laikraštis „Kviris palitra“ išspausdino atvirą Gruzijos inteligentijos laišką  Europos Sąjungos atstovui Gruzijoje Tomui Hamarbergui (Tomas Hamarbergas). Laiškas pavadintas „Gerbkite mūsų tradicijas!“. Jo vertimas publikuotas interneto svetainėje:  www. savastis.lt. Laišką pasirašė literatūros klasikai, žinomi režisieriai, mokslininkai,  pasaulio šachmatų čempionė Nona Gaprindašvili, psichologai, verslininkai, pedagogai, politologai, politikai, valstybės tarnautojai, skulptoriai, studentai, daugiavaikės motinos… Tarp pasirašiusiųjų – įvairių tautybių ir tikėjimo atstovai: gruzinai, rusai, azerbaidžaniečiai, armėnai, stačiatikiai, musulmonai.

Atviras laiškas pradedamas šiais žodžiais: „Mes susipažinome su Jūsų pranešimu dėl žmogaus teisių situacijos Gruzijoje ir norime atsakyti į tą jo dalį, kurioje jūs kalbate apie mūsų nacionalines ir religines mažumas ir kažkodėl tame pat kontekste – apie teisę į seksualinio ištvirkavimo propagandą. Pirmiausia pastebėsime, kad mūsų visuomenė taip gerbia ir yra taip tolerantiška mūsų nacionalinių ir religinių mažumų atstovų atžvilgiu, juos laiko lygiais su kitais, kad niekam niekada nešovė į galvą juos prilyginti homoseksualams ir kitų seksualinio ištvirkimo formų propaguotojams.“

Laiške išreiškiamas įsitikinimas „kad seksualinių perversijų praktikų tapatinimas su bet kurios šalies religinių ir etninių mažumų atstovais, kas pastaraisiais metais vyksta JAV ir Vakarų Europoje, yra dirbtinė, tyčia primesta ideologija“. Europos Sąjungos atstovas viešai rėmė LBGT, t.y. lesbiečių, gėjų, biseksualų ir transseksualų, paradą, beje, panašų, kaip ir Lietuvoje, kur jį taip pat viešai rėmė kai kurie diplomatai; dėl to gruzinų šviesuomenė savo laiške jo paklausė:

„Ką pasakysite, jeigu vėliau jūsų remiamas ištvirkimo internacionalas prie savo keturių raidžių pridės naujas abreviatūras? Ar pas jus nevyksta politinė kova už suaugusių sekso su vaikais legalizavimą, prisidengiant kovos už žmogaus teises vėliava? Ar nesiekiama Vakarų Europos šalyse legalizuoti kraujomaišą? Ar Vakaruose nebaudžiamai neplatinama foto ir video medžiaga, demonstruojanti žmonių ir gyvūnų lytinį santykiavimą? Ar yra šalis, kur buvo pradėta nuo seksualinio ištvirkimo propagandos ir vėliau nereikalauta vienos lyties atstovų „santuokos“ bei leidimo  tokioms „šeimoms“ įsivaikinti?Ar Vakaruose strateginiam vektoriui, siekiančiam susilpninti tradicinę šeimą, netarnauja taip vadinamas juvenalinė justicija, kuri, prisidengdama vaikų gynimo vėliava, teisininkams suteikia teisę įsiveržti šeimon ir atimti vaikus iš tėvų? Ar mes nematome Vakarų pametėtų bandymų pradėti šį pavojingą procesą Gruzijos parlamente ir mūsų neinformuotų arba nuolankių parlamentarų ir žurnalistų paramos jam?“

Ir toliau laiške tęsiama (pateikiu tik ištraukas): „Pasižiūrėkite į savo kartos gyvenimą, ponas Tomai, – kokia jo dalimi liepsite tikėti? Ta, kai jus jūsų tėvai auklėjo tradicinėmis Europos vertybėmis, ar jo vėlesne dalimi, kai jums, jau suaugusiems žmonėms, išaiškino naująją ideologiją?“, bei pridedama: „/…/mes pergyvename dėl jūsų ir jūsų problemų“. O štai vienas iš laiško paskutiniųjų sakinių: „Todėl leiskite mums patiems spręsti, kas mums priimtina iš gerbiamos ir daugeliu atvejų sektinos Europos, o kas – ne. Ir jeigu mūsų draugystė jums irgi nėra tuščias žodis, tuomet ir jūs privalote tikėti jos fundamentalia savybe, kuri vadinasi draugų lygiateisiškumas. O tai reiškia, kad ir jūs turite norėti kažko iš mūsų išmokti ir kažką mūsų dėka prisiminti. Ir, gal būt, tas kažkas ir yra žmonių ir šeimos tradicijos, kurias mes taip branginame Gruzijoje ir kurios taip dabar sumenko Vakarų Europoje.“

Norėčiau „Žinių radijo“ klausytojų retoriškai paklausti, ar jūsų didžioji dauguma nepasirašytų po šio gruzinų laiško mintimis, jei vietoj žodžių „gruzinas“ ir „Gruzija“ būtų įrašyta „lietuvis“ ir „Lietuva“? Tokį pat klausimą būtų galima užduoti ir Lietuvos šviesuomenei, daugumai Lietuvos piliečių…. Bet štai Lietuvos užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius š.m. birželio 7 d. užraitė savo parašą ant vadinamosios Stambulo konvencijos, kurioje  vėl mėginami diegti tie patys šeimos griovimo principai ir ideologija, dėl kurių protestuoja ir gruzinai. Tiesa, Teisingumo  ministerija pranešė, kad artimiausiu metu minėtoji konvencija nebus teikiama Seimui ratifikuoti. Kita vertus, kas ten žino, gal  kas nors iš toliau paspaus, ir mūsų nuolankieji politikai šį reikalą paskubins? Todėl, manau labai svarbu tęsti jau prasidėjusią viešą diskusiją dėl vertybinės sumaišties, kurią kelia žmogaus teisėmis prisidengusios amoralaus gyvenimo būdo lobistinės grupės – ištvirkavimo  industrija, kurios plėtros jokia sveika visuomenė neturėtų toleruoti.

Problema, beje, prasideda jau nuo sąvokų… Mes žinome tik dvi žmogaus lytis – vyro ir moters, o mums brukama „socialinės lyties“ sąvoka jau tarsi numato ir kitokias formas. Galbūt čia ir slypi loginė aklavietė, apie kurią kalbama gruzinų šviesuomenės laiške? Nesirengiu ginčytis su akivaizdžia, moksline tiesa,  kad lyties vaidmuo yra ne tik įgimtas, bet ir išmokstamas socialinėje aplinkoje. Bet ar tai reiškia, kad šiuos vaidmenis reikia dekonstruoti, kaip mitą, ką daro politiniai postmodernistai, tarpstantys ir Lietuvoje po socialdemokratų partijos sparnu?

Ar tai reiškia, kad reikia dekonstruoti ir visuomenės normas, kurios vienus vaidmenis laiko normaliais, o kitus ne? Ar tai reiškia, kad mūsų vaikams jau darželyje  reikia brukti demaskuojančią tiesą, kad jų lytis tėra tik mitas, o kad tai geriau suprastų, berniukus reikia pratinti žaisti su lėlėmis, o mergaites su mašinytėmis?..

Apie  šį konfliktą tarp tikrovės ir mito išgirsite mano komentaro pratęsime po dviejų savaičių. Girdėjote Tautininkų sąjungos komentarą per Žinių radiją.

Kategorijos: Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Pilietinė visuomenė, Vaizdai ir garsai, Vaizdai protui, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , .

25 komentarai

  1. Pikc:

    Tas “dekonstravimas” pas mus pilnu tempu vyksta – va, VDU vykdo eurosajūzo remiamą projektą, kuriame nurodoma, kad “mokytojai turi sugriauti šeimos sąvokos idealumą”, kad reikia “kalbėti neutralia kalba, vengiant tokių išsireiškimų kaip […] „normali šeima“, kad mokyklos turi bendradarbiauti “su vietinėmis nevyriausybinėmis organizacijomis, besirūpinančiomis GLBT bendruomenių teisėmis”, turi “[p]adėti jaunuomenei mąstyti kitaip, nei jie buvo išauklėti ir apsvarstyti šeimos apibrėžimą”, ir pan., bei aiškinama, kad “mokykloje kalbėti gėjų klausimais yra paprasta” ir kad mokiniams turi būti demonstruojami atitinkami filmai, mat patirtis “rodo, kad vaikai labai nori ir gali eiti imtynių su stereotipais ir absorbuoti naujus faktus apie tai, ką reiškia būti gėjumi ar lesbiete.” Ką čia bepridursi?

  2. pilietė:

    skubiai supažindinti kuodyte.šalaševičiūtė,povilonienę,valiukevičiūtę ką jos į tai pasakys

    • ovilionienė a m dabar visur giriasi kad seksu susirgo ir vis nepagyja,gal pagis kai bus 80?Gal, kaip ji sakė, jaunesnis žymiai rytietis atgaivins supratimą,kad vyras ir moteris geriausia sąjunga visur ir pasakys imonko atstok:)
      Jei stipriai jaunesnis????
      Mokslininkai sako,kad jei skiria patnerius, lytiniuose santykiuose 2o-22 metai ir daugiau,tai jau skirtingų kartų žmonės ir jų santykiai gali būti vertinami ne kaip.

  3. Aneta:

    Aš galiu pasakyti tik tiek,jeigu Lietuvą nuo marazmo kas ir išgelbės ,tai paprasti darbo žmonės,kurie per darbus nežino tų intrigantų išvedžiojimų.Jiems Tėvynė, šeima, tauta yra paprasti ir niekaip neinterpretuojami žodžiai,o supuvę politikai, besipjaudami,grobdami, šmeiždami, Tėvynės sąvokas velka į visokius psiaudo naujadarus.Jie kaip tie šlėktos bajorai gatavi į šikną sulįsti Europos sąjungos klerkams.Pasiryžę parduoti viską,netgi savo kalbos gali išsižadėti.Visuose svarbiausiuose Lietuvos istorijos įvykiuose tauta išlaikė lietuvybę.Kada nors mūsų anūkai šį istorijos tarpsnį įvardins,kaip politikų parsidavėliškumą,Tėvynės išdavystę.

  4. suomis:

    Kol komunistai viešpataus, tol gyvenimo nebus…

    • patvorinis:

      O gal kitaip: kol pasaulyje viešpataus tie, kieno užsakymu sugalvotas ir įdiegtas komunizmas, liberalizmas, ir visi kiti izmai, tol ir bus pasaulyje sumaištis ir velniava.
      Tam, kad vienai “išrinktąjai tautai” viešpatauti pasaulyje, reikia naikinti “gojų” valstybes, šeimas, religijas, dorovę, moralę. Tik taip iš žmogau galima pasigamiti darbinį gyvulį.

  5. Kaukazo šalys turi stiprias tradicijas ir nei senelių,nei vaikų namų ten nebuvo,dabar turbūt taip pat nėra.Todėl turime mokytis iš kitų tautų ir semtis gėrio tradicijose, stiprinant savąsias.Kodėl negali palaikyti gruzinų ir lietuviaI.Tai gal Songaila imsis iniciartyvos?Žmonės dabar intensyviai renka parašus,.Užimti.

    • patvorinis:

      Gruzinų, bent šiuo klausimu, palaikyti nereikia, jie, skirtingai nei mes, save sugebės apsisaugoti nuo vakarietiško purvo. Teko kelis kartus būvoti Gruzijoje, ir galiu teigti, kad TSRS lakais ten net tarybinės valdžios nedaug tebūta, o kažkokia savita patriarchalinė-feodalinė kalnietiška santvarka. Labai jie tuomet man patiko ir aš jiems: už tai kad iš Pabaltijo(ne rusas), į jų vaišingumą adekvačiai reagavau. Tik Stalino garbinimas, ten labai tuomet paplitęs, kiek glumino. Būdamas Gruzinu jis Gruzijai buvo suteikęs išskirtines
      ekonomines sąlygas, gerokai juos išlepinęs.

  6. Arūnas:

    Labai teisingai gruzinai pastebėjo, kad pederastija – tai pirmiausiai ištvirkimas. Retais atvejais – psichikos liga. Matome, kad gruzinų tauta turi savigarbos. O šito ypač trūksta mūsų prieš savus žmones agresyviam mūsų valdančiajam elitui.

  7. bartas:

    na, o Lietuvos šviesuomenė, jeigu tokia yra, kokia jūsų nuomonė. Viena “šviesuolė” , kad ir, gavusi kiaušiniu į kaktą , kalba , gina iškrypėlių sambūrį.
    O kur jūsų laiškas.? Kada gynsit savo Tautos papročius , Šeimos vertybes. Tylit -šiknas suraukia . Lai Gražulis drąskosi . O žiniasklaida parodys jį, kaip pusdurnį , kad ” šviesuomenė” skaniai pažventų. Sarmata. Jeigu dar žinot , ką tai reiškia.

    • taigis, taigis:

      juk gerai vakar aktorius-dainininkas Kostas Smoriginas TV interviu pasake apie tuos musu taip vadinamus “inteligentus”, “kulturininkus”, “menininkus”, “sviesuomene”- tai tik pigaus edalo, pinigu siekiancios menkystos, kurios del Lito, Euro parduos ir Tevyne, ir savo motina.

  8. Kažin:

    Kad šalys nespręstų savo gyvenimo klausimų, kad negyventų savo gyvenimų, joms pakišamos svetimos, logiškai nesveikai išgalvotos problemos ir taip imama įkalbėti sveikam ligą, pasiekiama, kad kiti užsiimtų reikalais, kurių apskritai nėra…
    Konkrečiai šiuo atveju tiek gruzinai, tiek Songaila, būdami dar senoviško (rimto) psichologinio veiksmų adekvatumo žmonės, kaip niekur nieko, ima Gruzijai pakištoje chuliganiškoje psicholiginėje beprasmybėje ieškoti prasmės, bandydami sveiku protu ją paneiginėti ir pan. Žodžiu, reaguojama neadekvačiai, nė nesuprantant, kad tokiu atveju tampama jų ruporu, virusu savo gyvenamoje aplinkoje, visuomenėje. Štai kas įvyksta iš tikrųjų, kai į tokį chuliganišką pakišą neatsakoma labai paprastai, – eik tu š..ti.

  9. Vilė:

    Gruzinai rodo pavyzdį lietuviams , kaip reikia tvirtai ginti tradicines vertybes.

  10. Leonas M:

    Viskas, kas prieš gamtos dėsnius anksčiau ar vėliau numiršta ir supūna. Gaila, kad į tą mėšlyną bus įtempta ir dalis Lietuvos. Priešinkimės, kad kuo mažiau brukamas ištvirkusių kai kurių Vakarų politikų puvinys pažeistų sveiką lietuvių tautos kamieną.

    • Kemblys:

      Atkapsčiau gilumines iškrypimų priežastis, nedidelė dalis jų yra Gamtos klaida, kiti iškrypsta dėl palaido gvenimo, tad būtinas visuotinas NEPAKANTUMAS nesilaikantiems dorovės reikalavimų. Kita vertus, jie, suvokę savo padėtį, turėtų priimti tai kaip išbandymą ir nepasiduotį geiduliams, o lytiniams santykiams skirtą vidinę JĖGĄ nukreipti į kūrybą ir tapti gerbiamais Žmonėmis.

      • Labai svarbu rodyti nepakantą viešojoje erdvėje maišymui blogio su gėriu,kuriuo matomai siekiama,kad jauni žmonės matytų kaip visumą ir ištintų ribą tarp blogio ir gėrio.Manau kad menas,kultūra turėtų ugdyti kūrybingumą ir doros samprata čia turėtų būti gerbtina.Turime fotografijos legendinį Dichavičiaus fotografijos albumą”žiedai tarp žiedų”.Aukštas meninis autoriaus profesionalumas ir dvasinis turtingumas atskleidžia moters grožį. bet šiandien brukamas tik vulgarumas ir vartotojiškumas.Reikia siekti situaciją keisti.Ir dar.Delfyje ,alfoje,balse šalia politikų nuogi užpakaliai ,šalia peiliai,net kruvini,čia šalia naujagimio nuotrauka,šalia nėščia moteris,šalia po plastinių operacijų sudarkyta-ši košė pateikiama sąmoningai ir orientuota į nesusiformavusį, imlų reklamai,skirta sujaukti vertybinį pamatą, jei jis yra,jei nėra dar lengviau paklaidinti.Čia negalime būti abejingi.
        Vakar 15 min buvo straipsnis apie norvegų knygą vaikams su seksscenomis, alkoholiu ir narkotikais.Uždėjo kažkas kažkokį ženklą 15 min galimai straipsniu pareklamavo,kad tie kuriems skirta pastebėtų.Mes tylime,juk žinome ,kad Slušnio komisija tikriausiai tylės,knyga knygynuose gal jau yra,ar bus?
        Mes turime į tokius reiškinius greit atpažinti ir protestuoti,kitaip nugarmėsim prarajon kartu nutempdami augančius Lietuvos vaikus.Kas kitas jei ne mes ,kurie suprantam ir gebam blogį identifikuoti?

        • Kemblys:

          Po vieną jų neįveiksime, reikia 3-5 žmonių labai apgalvotų ir suderintų veiksmų, kad pakeistume pasaulėžiūrą. Čia, atsiliepimuose, mes tik reiškiame savo nuomonę, piktinamės – neveiksminga. Jei kiekvienas žmogus gali turėti nuomonę, tai mūsų nuomonės vertė 1:2000000=0 Lietuvoje.

        • Rosy:

          As a pro Pac-10 guy, I am excited that there are so many under-25 Pac-10 guys are pruioctdve in the NBA now (e.g., Kevin Love, Landry Fields, James Harden,Russell Westbrook, Jrue Holiday, Ryan Anderson, Darren Collison, Luc Mbah a Moute, and Chase Budinger). Also, the high averages that a lot of these schools have are generally the result of one great player.

  11. Algimantas:

    Lietuvos kultūrą atstovauja popsininkai, nes kiti save besivadinantys kultūrininkais knapso. Sunku net suprasti ar jie taip besielgdami pritaria, ar bijo, kad juos apšauks tokie veikėjai, kaip aušines – aušriniai.

  12. Atgalinis pranešimas: G. Songaila. Apie mitą ir tikrovę (II) | Alkas.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: