Jonas Vaiškūnas apie dangaus ženklus, dievus, tikėjimą, šeimą… (video) (45)

Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

Etnokosmologą, Alkas.lt redaktorių Joną Vaiškūną apie lietuvišką Zodiaką, baltų dievus, tikėjimą, šeimą… kalbina žurnalistas, Init TV laidos „Susitikimai“ vedėjas  Sigitas Valatka.

***

Init TV laida „Susitikimai“ kiekvieną savaitę kviečia jus nuoširdžiam bendravimui su išskirtinėmis asmenybėmis. Laidos autoriai siekia pristatyti svarbiausius ir vertingiausius įvykius bei iškiliausias asmenybes, kurios juose dalyvavo. „Susitikimų“ žanras – atviri ir nuoširdūs pokalbiai apie mus, gyvenimą, apie tai, kas buvo ir yra dabar, apie svarbiausius dalykus. Kad liktų geras ir gražus prisiminimas. Kad širdis suvirpėtų…

Laidas „Susitikimai“ žiūrėkite antradieniais nuo 19 val. ir šeštadieniais nuo 18 val. „Init TV“ programoje arba interneto svetainėje.

Kategorijos: Etninė kultūra, Kultūra, Vaizdai ir garsai, Vaizdai sielai, Visi įrašai, Visuomenė, Žmonės | Žymos: , , , , , , , , , .

45 komentarai

  1. Regina J:

    Nuoširdžiai dėkoju už įdomų, aiškų, dalykišką ir kartu šiltą Jūsų interviu…Jūsų paklausius, daug kas susidėlioja…Kaip reikėtų šitokių paskaitų mokiniams, kad jie turėtų supratimą ne tik apie tikėjimo ištakas, bet ir apie dvasinius dalykus, kuriais gyvename ar turėtume gyventi. Ačiū Jums.

    • Amelija:

      Mokykloje geriausia būtų vaikus mokyti, o ne protą drumsti visokiomis pasakaitėmis. To betrūko, kad dar pagonybės pranašai kaip kokie krišnaitai į mokyklas landžiotų. Yra dėstoma etika, yra tikyba – parengtos programos, paruošti pedagogai. Gal ponia dar ir Trinkūną švietimo viceministru norėtų matyti?

      Vaikus auklėja tėvai, mokytojai – moko. Žinoma, jei patys pakankamai mokyti.

  2. Artūras Gotautas:

    Žodinės tradicinės visuomenėje.
    Žodžiai kaip paukščiai išsisklaidė,kaip bitės,o kada jie suskris,kai bus mintis kuria reikės ją pasakyti ..
    Jūs nerinksit žodžių ir už virvutės netampysit ..
    Jie tik suskris sutūps ir juos pasakęs jūs išspausit ašarą kažkam,arba šypsena veide …
    Nereikia jų užšaldyti,žodžiai visada pasiruošia,ateiti ir apvilkti jausmą ir mintį savimi …
    Jei tai mūsų žodžiai,tai negali nebūti ne tradicija,tai negali būti,kaip buvo sakoma nuolat,amžinai,per amžius.
    Jei tai mūsų žodžiai,mes pasakysim tą patį ir panašų jausmą suteiksim ..
    Jeigu tie žodžiai nebe mūsų,jeigu nebe mūsų klišės,jeigu nebe mūsų sąvokos ir terminai,žinoma tada jūs ieškokite gilios prasmės vartydami graikų,lotynų knygas nes mes per daug nesavų žodžių pasakėme …

    Jonas Vaiškūnas
    Nuo 16:46 min iki 17:48 min.

    O kiek šioje vaizdo medžiagoje paSakyta neSavų Žodžių ???
    Kur tų knygų ieškoti,kad galėčiau išsiVersti neSavus Žodžius su Gilia prasme ???

    Kalba prieštaRAuja Žodžiui,Žodis prieštaRAuja Minčiai,Mintis prieštaRAuja Sąmonei,Sąmonė prieštaRAuja Protui,Protas ir t.t ….

  3. Ženklas:

    Ačiū, gerbiamam Jonui Vaiškūnui už mūsų romuvietiškų pažiūrų platinimą per televizijos laidas. Taip jos gali pasiekti ir patraukti kuo daugiau žmonių ir tapti jiems gyvenimo orentyrais. Ačiū.

  4. Regina J-Amelijai:

    O kas, Jūsų nuomone, yra etika ir tikyba? Ar Jums atrodo, kad katalikiškas tikėjimas yra tikresnis už prigimtinį- baltiškąjį? Nuo kada ? Ir ar suprantate tikrąją etikos , doros prasmę, kas yra jų pagrindas? Ar tikrai pasiklausėte J. Vaiškūno kalbos? Ar bent vienas katalikų tikėjimo žmogus būtų toks tolerantiškas? Katalikams ypač trūksta praktiškosios – gyvenimiškosios etikos, nes bažnyčioje muštis į krūtinę jie sugeba, o va, gyventi pagal tuos pačius principus neišeina…Nuostabu būtų, jei žmogus ne tik išpažintų tikėjimą, bet juo ir gyventų…Tokių katalikų nesutikau…O ir Jūs, ponia Amelija, esate pilna pykčio ir pagiežos…visų šventųjų išvakarėse…

    • Kemblys:

      Kaip suprasti ,,prigimtinį- baltiškąjį”? Gal dar yra ,,prigimtinis-ugrofiniškas”?

    • Teisingas komentaras.Tik viena pastabėlė:lietuvių kalboje žodis tolerancija nenaudotinas ,nes iškreipia lietuvių Tautoje susklosčiusius santykius tarp žmonių.Lietuvių šeimose ugdoma,kaip siekiamybė,pagarba ir supratimas,kas užtikrina gražius santykius tarp žmonių.Tolerancija,lietuviškai pakantumas,galimybė iškęsti kitą,pakęsti ir kaip ilgai gali kęsti ir tai anksčiau ar vėliau kentimas kito nuveda į konfliktą.Čia labiau skirta Amelijai,kuri vis kenčia,bando susiraukus vis iškęsti,pakęsti savo globalioje sąmonėje,todėl nuolat tenka būti surūgusiai:)

      • Kemblys:

        Ko jūs pykstate ant ,,Amelijos”, ar todėl, kad nesugebate tinkamai atsikirsti? Jos pastabos turėtų jus priversti pasitemti. Būkite dėkingi, kad skaito šiuos paistalus ir baksnoja į klaidas. Visai nuprotėtumėte, jei niekas pastabų nerašytų.

        • Ant jos niekas nepyksta.Pykti nemoku.Bet nesuprantu,kodėl vaikštantys į Bažnyčią,ne vienas ir ne du,pamaldūs,dar neaišku ar tikintys nuoširdžiai,būna pikti ir mėgsta meluoti.Tas tikėjimas jų-reklaminis,nes tikrai tikintis nemeluotų,nesinervuotų,mokėtų save valdyti ir kitą gerbti.Jei žmogus nenuoširdus,pulsuojantis nenuoširdumu,apsimetinėjimu,o tai visada jauti,atleiskite,bet gerbti jo negaliu.Patinka Jums tai,ar ne.

      • Amelija:

        Esu linksmo ir draugiško būdo, kentėti neturiu dėl ko, o surūgėlių tiesiog vengiu. Mano gyvenimas pakankamai turiningas ir įdomus, džiaugiuosi juo ir nė kiek nepykstu, kad dauguma komentatorių sunkiai valdosi, pamokslauja, svarsto, ar mano sąmonė globali, ar lokali. Linkiu ir Jums giedriau žiūrėti į tikrovę, į šiandieną, ne tik į būtą nebūtą praeitį.

      • lyvis:

        “Teisingas komentras” taip pat nelietuviškas ir nevartotinas. Tai sumiesčioniejusieji vartotojai. lyvis

    • Amelija:

      Kas žino, koks buvo tas “prigimtinis-baltiškasis” tikėjimas? Kuri mokslo (ne spėlionių ir improvizacijų) sritis jį yra ištyrusi, kokie rašytiniai šaltiniai, išskyrus svetimųjų rašytų kronikų fragmentus, apie jį kalba?

      Žaidimėlis, ponia Regina, visi šitie baltai, protėvių ieškotojai pasaulio kraštuose ir pseudolingvistinių išvedžiojimų mėgėjai, besiremiantys skiemenų sąskambiais. Tai ne mokslas. Fantazijos.

      O kad nesutikot tikrų katalikų, tai čia jau prasčiau… Matyt, Jūsų aplinka tokia.

      Neturiu jokio pykčio ir pagiežos – tiesiog stebiu, kaip fanatiškai įtikėję į nebūtus dalykus žmogeliai susijaudina, išgirdę oponuojančią nuomonę. Dažniausiai – primityviai ir nervingai.

  5. Kemblys:

    Prisiminiau, Kauno Ramovėje, po paskaitos apie ,,lietuvišką Zodiaką”, paklausiau Vaiškūno kaip danguje žvaigždės buvo apibendrintos į atskirus žvaigždynus. ,,Etnokosmologo” ir ,,astronomo” atsakymas buvo netikėtas – kaip kas ką matė danguje, taip tas ir įsivaizdavo žvaigždynus….
    Išvadoje, Vaiškūno ,,lietuviškas Zodiakas”, mokslui netinka, astrologijai netinka, horoskopams netinka. Kokia jo prasmė, jei kas kaip norėjo, taip tas piešė žvaigždynus danguje? Kodėl nenusimanatys žmonės imasi atstovauti protėvių pasaulėžiūrą, mokslą?

    • Eirimas:

      Kembly matyt buvai nenusiavęs ausų – aš irgi tokio ten nebuvo sakoma ko nebūtų parašyta J.Vaiškūno knygoje „Skaitant dangaus ženklus“. Tad jei ko nors nesupratai ar nenugirdai, atsiversk knygą. Skaityti moki.

      • Eirimas:

        – aš irgi ten buvau ir nieko tokio ten nebuvo sakoma…

        • Kemblys:

          Eirimai, aš labai aiškiai parašiau PO PASKAITOS. Kodėl tu turėjai girdėti ką kalbėjome su Vaiškūnu? Butkus priėjo mums bekalbant, tad netęsiau pokalbio. Jei ginčas būtų kilęs paskaitos metu, paskaitai būtų pakenkęs toks klausimas. Už nemokamą paskaitą esu dėkingas. Bet, pvz., moksliniai straipsniai, prieš spausdinant, duodami recenzentams, kad neliktų klaidų ir spragų. Kodėl viskas, ką skelbia romuviai, apie neva ,,baltų religiją” yra tokio prasto lygio?
          Tau neįdomus klausimas: ,,Kaip žvaigždės danguje buvo apibendrintos į žvaigždynus”? Man ir dabar įdomu kuo remiasi astronomija ir astrologija.

  6. Vilmantas Rutkauskas:

    Pradėjus žiūrėti šį vidiaką, iš pradžių pamaniau, kad čia kalba juodai apsirėdęs koks kunigas ar aukštesnio rango koks klebonas tarp iškabinėtų kryžių.
    Paskui žiūriu, ogi baltas Jonas Vaiškūnas.

  7. Amelijai:

    Sakot, kad baltiškasis tikėjimas nepagrįstas mokslu? O katalikų tikėjimas – pagrįstas? Kas matė prisikėlusį Kristų? Sapalionės…Baltų tikėjime daug daugiau logikos ir sveikos nuovokos, katalikų tikėjimas, kaip ir visa krikščionybė, sukurta vergams – kad nemaištautų, kad būtų paklusnūs, kad būtų užganėdinti geru gyvenimu po mirties, nes čia, žemėje, jiems to niekada nematyti…kuo daugiau kentėsi, tuo gražesnis gyvenimas tavęs laukia po mirties, tad kentėk ir garbink viešpatį savo (už suteiktas kančias)…Baltiškas tikėjimas man savas tuo, kad jis skelbia gyvenimo džiaugsmą , gyvenimą čia, o ne išgalvotame rojuje…Tai kuris iš jų gyvybiškesnis?

  8. Amelijai:

    Ir Testamentas, ir Apaštalų laiškai rašyti praėjus kelioms dešimtims metų po Kristaus mirties (beje, kad tokia asmenybė gyveno, niekas nesiginčija, tik ar buvo dievo sūnus…ar iš nekalto prasidėjimo gimęs – čia jau diskutuotina…net žydai- visai nekvailesni už katalikus- Kristaus nelaiko dievo sūnum)- tad fantazijų prirašyti galima tiek ir tiek…juolab, kad nė vienas to savo akimis nematė…kažkas kažkam pasakojo…ir šitai Jūs laikote patikimais mokslo faktais???

  9. Snorietis:

    Tebūnie Raudonoji Dalia prakeikta dieną ir tebūna prakeikta naktį; tebūna prakeikta , kai gulasi, ir tebūna prakeikta, kai keliasi.Tebūna prakeikta, kai išeina, tebūna prakeikta, kai įeina. Viešpats jos nepasigailės, tekrinta ant jos Viešpaties pavydas ir tenutrina Viešpats jos vardą nuo dangaus. Dėl jos blogio teatskiria ją Viešpats nuo visų paprastų žmonių pagal visus sandoros prakeiksmus, surašytus Įstatymo knygoje.

    • Ženklas:

      Veltui vargsti, žydkrikščioniškus prakeismus susikišk į ten, kur nesusieina.

    • Amelija:

      Bet jau ir bjaurumas tavo prakeiksmų. Žiūrėk, kad pačiam ko nelabai gero nenutiktų. Kiek pinigų reikia sukišti į kgbistų banką (normalaus dydžio indėlius Lietuvos bankas žmonėms grąžino), kad tokie žodžiai galvoje susiklostytų? Ne smegenys galvoje, o manų košė, jei rinkaisi tokį banką – nė vienas mąstantis žmogus ten kojos nekėlė. Procentėliai suviliojo? Ką gi, yra patarlė – už godumą Dievas baudžia. O prakeiksmus patarčiau viešai atšaukti. Dėl viso pikto, kaip sakoma…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *