R.Vainauskienė. Lenkijos užsienio reikalų ministerija gaivina „kresų“ idėją (18)

Alkas.lt nuotr.

Alkas.lt nuotr.

Oficialių Lenkijos politikų  tikinimai, esą, „kresų“ (liet. „pakraščių“;  taip lenkai vadina prieš II pasaulinį karą valdytas teritorijas Lietuvoje, Ukrainoje ir Baltarusijoje, tarp kitko į šią sąvoką patenka ir Lietuvos sostinė Vilnius) nostalgija gyvena ir jos idėjas kursto vien   kadaise ten gyvenantys žmonės ar jų palikuonys,  yra tik tuščios nepagrįstos kalbos, skirtos nebent  naiviam strateginiam partneriui užliūliuoti. Priešingai, nei teigia Lenkijos politikai, „kresų“ idėją gaivina ne tik gausa įvairiausių lenkų patriotinių organzacijų, bet ir pati Lenkijos užsienio reikalų ministerija.

Vienaip galima aiškinti, jei „lenkiškų kresų“ idėjos gaivinimu  užsiima privatūs žmonės ar visuomeninės organizacijos. Kitaip atrodo, kai tai daroma valstybiniu mastu.

Įsivaizduokime, koks pasipiktinimas kiltų Lenkijoje jeigu, tarkim, Lietuvos visuomeninėje televizijoje būtų laida apie prarastą Seinų kraštą ar  Vokietijos TV kanalas  „Deutche Welle“ kas savaitę primintų apie „vokiškus kresus“ – Vroclavą ar Gdanską.

Tuo tarpu iš  biudžeto finansuojamas Lenkijos TV kanalas „Polonia“ , kuris palydovinio ryšio (bei retransliacijos – kaip yra Lietuvoje) dėka pasiekiamas ne tik Europoje, bet ir už Atlanto, turi pastovias laidas, kurių pavadinime yra žodis „Kresai“. Viena iš jų – „Kurier Kresowy“, kuri, kaip skelbiama,  kviečia ne tik į sentimentalias keliones po buvusius lenkiškus „kresus“, bet ir informuoja apie visus svarbius klausimus, „(…) susijusius su Kresais“.  Suprask: apie  lenkų tautinės mažumos  gyvenimą kažkokiuose lenkiškuose pakraščiuose, t.y. Lietuvos sostinėje Vilniuje ar Ukrainos mieste Lvove.

Kitas Lenkijos visuomeninis transliuotojas (finansuojamas iš valstybės biudžeto) – Balstogės radijas kiekvieną savaitę rengia laidą „Magazyn kresowy“, kuriame primenama apie Vilniaus, Gardino ar Lvovo lenkiškumą, šlovinami lenkų  kovotojai su „okupantais‘ lietuviais ar ukrainiečiais, ir ypač daug dėmesio skiriama Lietuvos lenkų mažumai, kuri, anot laidų vedėjų, yra persekiojama, diskriminuojama ar engiama.

Paieškojus toliau, darosi dar įdomiau. Yra toks interneto portalas www.kresy24.pl, kuris, kaip skelbiama, dalinai finansuojamas Lenkijos užsienio reikalų ministerijos  („Portal Kresy24.pl jest współfinansowany z dotacji Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP“)

www.kresy24.pl

www.kresy24.pl

Sustokime ties informacijomis apie Lietuvą.

Šalia istorinių straipsnių apie Vilniaus ar kitų Lietuvos miestų ir vietovių lenkiškumą ir lenkų kultūros paveldą, nostalgiškų prisiminimų  apie „prarastas lenkiškas žemes“,  nemažai rašoma apie dabartinę Lietuvos gyvenimą. Bet informacija labai savotiška, primenanti  kriminalinę kroniką: apie tai, kad Lietuva tai savižudžių, depresijos, žudikų kraštas. Čia nerasi gerų žinių nei apie lietuvių kultūrą, nei apie šalies ekonomiką. O visa viršija tai, kaip pateikiama informacija apie Lietuvos lenkus: jie čia neturi pagrindinių teisių, yra diskriminuojami, kad nuolat naikinamas lenkiškas švietimas, uždaromos lenkiškos mokyklos, draudžiama lenkams viešai prabilti sava kalba.

Kyla klausimas, ar Lenkijos užsienio reikalų ministerijos nuomonė sutampa su jos finansuojamoje svetainėje skelbiama tendencinga medžiaga? Ir kam tai tarnauja? Draugiškų santykiams  ir geram kaimyniniam bendradarbiavimui?

Kategorijos: Lietuvos repolonizacijai – ne!, Nuomonių ratas, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , .

18 komentarų

  1. Lietuvoje nėra lenkiškų etnografinių žemių;
    Lietuvoje nėra lenkiškų etnografinių toponimų ir hidronimų;
    Lietuvoje nėra etninių lenkų;
    “Lietuvos lenkais” vadinami vietiniai per prievartą nutautinti lietuviai ir iš Baltarusijos atkelti baltarusiai;
    “Lietuvos lenkai” nėra tautinė mažuma Lietuvoje – teisingas pavadinimas turi būti “tautinė bendrija”;
    “Lietuvos lenkai” nėra Lenkijos respublikos piliečiai;
    “Lietuvos lenkai” buityje kalba rusiškai ir “po prostu”(baltarusių kalbos tarmė);
    “Lietuvos lenkai” lenkų kalbą išmoksta mokykloje;
    Teoriškai įmanomas varijantas, kad kai kuriems Lietuvos piliečiams lenkų kalba yra gimtoji – kai mokykloje išmoktoji lenkų kalba yra vartojama buityje.

    Klausimas:
    Kokio velnio Lenkijos pareigūnai kišasi į Lietuvos vidaus reikalus?

  2. Sėlis:

    Lenkijos URM finansuoja fasistuojancius Lenkijos bei Lietuvos sovinistus debilelius lenkomanus, kad sie pastoviai spjaudytusi, drabstytusi ismatom ir skleistu dezinformacija apie “lenku” padeti Vilnijoje. Netikiu, kad jie sitaip elgiasi is “didelio patriotiskumo”. Tai sumautas, simtaprocentinis sovinizmas. Na o dabar laukim komentaruose apsifekalinusiu jedinstvininku, visada pasirodo, kai atranda kur “issitustinti”. 😀

  3. Nagi:

    Koks puikus straipsnis Ačiū autorei, kaip viskas teisingai parašyta apie šiolaikinę Lenkiją, jos vadovus ir jų nacistinę politiką kaimynų atžvilgiu, tik gaila kad komunistai dabar esantis valdžioje viso šito nemato ir su malonumu toliau laižo lenkiškus užpakalius tiek pačioje Lenkijoje, tiek ponui pan Tomoševskiui Lietuvoje užuot ji įkišę į kalėjimą už tautinės neapykantos kurstimą. Kaip galima turėti normalius tarpvalstybinius santykius su valstybę kur užsienio ministru dirba tikras lenkiškas nacis Radekas Sikorskis, na o vis dėlto mūsų užsienio ministras jam švariai nulaižė ir atsiprašė už tai kad mes dar iki šiol nespėjome tapti lenkais ir vis dar save laikome lietuviais. Šlykštesnės valdžios neteko Lietuvoje matyti kokia yra dabartinė komunisto A Butkevičiau prisitaikėlių valdžia.

  4. Getas:

    Taigi, apie tai ir reikia rašyti – apie Lenkijos okupuotą Suvalkų trikampį. Jį okupavo valdant Juozapui Pilsudskiui-Giniotui 1920 m. Tada jis pažeidė ne tik Suvalkų 1920m. sutartį, dalyvaujant Vakarų valstybių atstovams, bet dar svarbiau, kad jis pažeidė 1569m Liublino sutartį, KAI BUVO APIBRĖŽTOS DVIEJŲ SUVERENŲ LIETUVOS ir Lenkijos nubrėžtas sienas, kai Žygimantas Augustas padovanojo Vakarų Ukrainą su Lvovu Lenkijai, bet nustatė sienas tarp Lenkijos ir Lietuvos, su Suvalkais, Baltstoge ir t.t. Ši sutartis tai Tarptautinės teisės objektas ir reikia tą kelti tarptautiniu lygiu. Bet tą daryti pradėti po to kai pasirašysime strateginę sutartį su Vokietija.

  5. Bartas:

    nieko naujo Vakarų fronte. Aš taip apibudinčiau dabartinę padėtį. Karas tęsias, kuri Lietuva pralošia. Paskutinis pergalingas mūšis buvo nutrauktas prie Giedraičių. Padėkokim Europai.
    Pertrauka, kabutėse, truko tik tada, kai buvome Rusios kolonija .
    Politikieriau ,Butkevičiau . Ar mokeisi apie tai.

  6. šiaip:

    gerai pagalvojus, o ar geriau būtų, jei rašytų apie idealią gyvenimui (be jokių depresuotų ir iš pusiausvyros išvestų asmenų, priedo turinčių žudikiškų ar savižudiškų polinkių) ir ypatingai palankią lenkybei puoselėti Lietuvą? Gal geriau kol kas dar nereikia (priminsiu, žemė Lietuvoje vis dar 3-4 kartus pigesnė nei Lenkijoje). Kita vertus, į Suvalkiją lietuviai irgi kažkodėl dar negrįžta ar naujai neatkanka … Ko baiminamės – gal niekdarių su dažų flakonėliais?

  7. Kažin:

    Rašinio pabaigos klaustukai rodo, kad po visų išskaičiavimų, priekaištų juo siekiama apeliuoti į Lenkijos valdžią.
    Tai absurdas, mažavaiškiškumas, vergiškumas.
    Lenkija atvirai daro savo ir mes darykime savo, Lenkija gaivina “kresus” – netgi Vilnių laiko “kresu”, tai mes jai sakykime papūsk mums į uodegą, – matysi Vilnių “kresu”, kaip savo ausis be veidrodžio ir t.t. ir pan.
    Pagaliau kalbėkime, rūpinkimės LDK paveldo, buvusios dvasios gaivinimu, draugyste su Ukraina, Baltarusiją, stumdami Lenkijos “kresus” kažkur už Varšuvos.
    Dabar vis virkaujame lyg kokiam “tėvui” dėl skriaudų skųsdamiesi… Kada gi tapsime suaugusiais, o ne – būsime toliau tais užguitėliais ar zuikiais, kuriems tenka visų bijoti!…

  8. Prusas:

    ne lenkiska Balstoge, o lietuviska Baltake

  9. ...:

    “Kyla klausimas, ar Lenkijos užsienio reikalų ministerijos nuomonė sutampa su jos finansuojamoje svetainėje skelbiama tendencinga medžiaga?”

    Taip, Lenkijos užsienio reikalų ministerijos nuomonė sutampa su jos finansuojamoje svetainėje skelbiama tendencinga medžiaga.

  10. Abraomas:

    Lenkijos URM-fašistų lizdas.

  11. arvydas damijonaitis:

    LIETUVOJE NĖRA LENKŲ, RUSŲ, ŽYDŲ „TAUTINIŲ MAŽUMŲ“

    Terminas “Tautinė mažuma” Tarptautinės teisės erdvėje yra susieta su „išorinės valstybės” sąvoka.
    Pagal tarptautinę teisę tautinės grupės Lietuvoje turinčios išorines tautines valstybes(Lenkija- 40 milijonų, Rusija – 150milijonų,Izraelis- 8 milijonai gyventojų) negali turėti „tautinės mažumos“ statusą Lietuvoje(3 milijonai). Tik žydai nevardina savęs „tautine mažuma“. Okupantų privilegijos : lietuviai išlaiko 120 lenkiškų mokyklų, kuriose lenkinami lietuvių kilmės “tuteišai“. Tai yra GINESO REKORDAS. Pvz. USA, nėra nei vienos lenkiškos valstybės išlaikomos mokyklos, jas išlaiko lenkų bendruomenė. Rusijoje yra tik 8 valstybės išlaikomos lenkiškos mokyklos.
    Lenkiškų mokyklų nusikalstamas valstybinis finansavimas yra žiaurios lietuvių kilmės „ tuteišų“ polonizacijos faktas, kurie kalba ne lenkiškai “po prostu“. Tuteišų polonizacija yra lietuvių savižudybė, o tai prieštarauja Dievo valiai.
    Lietuvoje yra tik dvi tautinės mažumos – karaimai ir totoriai, neturi išorinės valstybės. Tautinės mažumos Europos Sąjungoje turi išimtines teises, todėl darome Lietuvai meškos paslaugą neatsargiai vartodami terminą „tautinė mažuma“ vietoje tautinė grupė,bendruomenė.
    Lenkai Lietuvoje, kurie įžūliai, chamiškai laksto su tautine Lenkijos vėliava ,yra Lenkijos piliečiai ar ne? Jeigu jie yra Lietuvos piliečiai, tai lenkiškų vėliavėlių viešas brukimas yra Lietuvos pilietybės atsisakymo aktas . Kas juos klaidina? Rusijos spectarnybos, marionetes tomaševskiai. Lenkų ir rusų tautinės grupės atsirado okupacijų metu, todėl yra lietuvių priverstinės asimiliacijos baudžiamųjų bylų objektas.
    Pagarbiai Arvydas Damijonaitis

  12. N:

    Lenkija, aišku, gali užsiimti tokia politika. Bet kodėl Lietuvos valdžia nieko nieko nedaro? Tik nuolankiai atsiprašinėja?

  13. arvydas damijonaitis:

    LIETUVOS KRIKŠTO METAI – 1253,

    VAGIAMA LIETUVOS ISTORIJA:

    Romos popiežius, Klemensas IV, vienoje savo bulių 1268 metais karalių Mindaugą, žuvusį 1263 metais, pavadino „šviesios atminties valdovu“. Tai yra reikšmingas faktas, įrodantis, kad amžinų Lietuvos priešų klastinga versija apie karaliaus Mindaugo apostazę (atsimetimas nuo krikščionybės) 1261 metais yra pikti, klastingi pramanai. Įpiršta lietuviams niekšinga versija apie Lietuvos krikštą Lenkijos karaliaus Jogailos valdymo laikotarpiu yra akivaizdus noras pažeminti lietuvius. Lietuvius, karalių tautą, niekšai vadina pagonimis, laukiniais. Prie šių piktų pramanų prisideda ir tragiškas lietuvių istorikų naivumas, neveiksnumas. Karaliaus Mindaugo pašventintas karūnavimas 1253 yra Lietuvos valstybės krikšto metai. Tokia yra Europos tradicija. Akivaizdu, oficialiai įmontuotas „istorijon“ lenkų karaliaus Jogailos „atliktas“ Lietuvos krikštas yra menkavertis politinis anekdotas, nes faktas klastingai vėlavo 137 metus, kas leido Lietuvoje dominuoti lenkiškoms bažnytinėms struktūroms.
    Lietuvos krikšto data yra karaliaus Mindaugo pašventinto karūnavimo 1253 metais data. Lietuvos valdžios vyrai valstybės dienos proga galėtų Lietuvos krikšto datą įtvirtinti atitinkamu įstatymu. Ar dar ilgai teks laukti? Lietuvos istorijos vagystės vyksta lietuvių tautinio abejingumo aplinkoje, nes save gerbianti tauta neturėtų leisti save taip ilgai ir atkakliai mulkinti.
    Arvydas Damijonaitis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *