Pirmadienis, 18 sausio, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
    • Paskaitos
    • Seminarai
    • Konferencijos
    • Šventės
    • Koncertai, vakaronės, pasilinksminimai
    • Parodos
    • Kiti renginiai
  • Skelbimai
    • Ieško
    • Siūlo
    • Konkursai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
    • Pradžia
  • Reklama
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

Blogeris Zeppelinus. Kas vyksta tame Kauno VDU? Kaip jis pavirto dvasios ubagų prieglauda? (video)

Blogeris Zeppelinus, www.facebook.com/blogeris.zeppelinus
2013 09 25 23:35
44
0
SHARES
Blogeris Zeppelinus

Blogeris ZeppelinusBelaukdamas krepšinio įsijungiau LTV. Naiviai maniau, kad tokį įvykį transliuos nacionalinė televizija.

Ekrane Pumprickaitė kalbino Karo akademijos prorektorių, Informacinių karų ekspertą dr. Valdą Rakutį.

Kalba užėjo apie priešiškas diversijas prieš mūsų istorinę sąmonę, kurias vedėja pailiustravo man negirdėto VDU istoriko, daktaro Rūsčio Kamuntavičiaus viešos paskaitos Minske fragmentu.

Vos alumi nepaspringau. O ištįsęs V.Rakučio veidas buvo labai iškalbingas. Akivaizdu, jog tiek dr.V.Rakutis, tiek aš buvome pritrenkti to, ką išgirdome savo ausimis.

Sunku buvo patikėti, jog tai kalba ne koks nors Kremliaus propagandistas, o valdiško lietuviško universiteto Istorijos katedros docentas.

Pasišlykštėtinu pašaipiu tonu daktaras Rūstis stendapo komedijantų manieroje tyčiojosi iš lietuviškos istoriografijos versijos apie Vytauto atsitraukimą Žalgirio mūšio metu. Sukeldamas juoko audrą salėje.

Baltarusiai žvengė iš …kvailų lietuvių. Smagiai diriguojant ir pakurstant VDU docentui.

Kuris, tenka pripažinti, pademonstravo neeilinį komedianto talentą stengdamasis kuo kvailiau parodyti lietuvius ir kuo labiau juos pažeminti kitos šalies žmonių akyse.

Kiek atsitokėjęs dr. Rakutis pasakė, kad tokie dalykai tikrai yra priešiškumo Lietuvai išraiška. Deja, laidos formatas neleido jam išrutulioti šios temos.

Žinoma, iškart pasižiūrėjau – kas tas gastroliuojantis komedijantas, linksminantis kaimyninės šalies publiką patyčiomis iš mūsų tautą formuojančios mitologijos istorinio stendapo stiliumi.

Ogi nei daug, nei mažai. Rūstis Kamuntavičius yra Vytauto Didžiojo universiteto Istorijos katedros docentas, humanitarinių mokslų daktaras. Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės instituto, užsiimančio LDK laikų istorijos tyrimais ir jų propagavimu, direktorius.

Lietuvos nacionalinio istorikų komiteto, vienijančio pagrindines istorija užsiimančias institucijas šalyje ir rengiančio Lietuvos istorikų suvažiavimus, generalinis sekretorius.

Rytų Europos studijų vasaros mokyklos klubo (Varšuvos universitetas), vienijančio per tris šimtus Vidurio-Rytų Europos akademikų bei intelektualų, valdybos narys.

Beje, dirbantis docentu katedroje, kuriai vadovauja – tik nesijuokit garsiai – jo bendraamžė VDU Istorijos katedros vedėja, profesorė, mokslų daktarė, kurios pavardė …. Vaida Kamuntavičienė.

Koks įdomus pavardžių sutapimas. O gal čia ne sutapimas, o visgi akademinė šeimyninė ranga?

Mėgstu pirminius šaltinius, todėl susiradau tos komiko-istoriko paskaitos įrašą, kurį baltarusiai su dideliu malonumu įkėlė į You Tube.

Kad visi galėtu pasidžiaugti iš savo tautos istorijos besidergiančio ir pačią tautą pigiais juokeliais bei nusišnekėjimais žeminančio lietuvių istoriko.

Dar nespėjau perklausyti viso įrašo – jis ilgas – 1 val. 49 min. trukmės, bet tai, ką mačiau per TV ir išgirdau pats, pakako pirminei nuomonei susidaryti.

Pvz. įsijunkite įrašą 17 min. 00 sek. ir pasiklausykite kokias 30 sekundžių. Įgysite supratimą, ką turiu omenyje.

Bėda ne faktuose. Bėda jų parinkime, interpretavime ir YPAČ – pateikime.

Akivaizdu, jog komedijanto talentą savyje atradęs docentas daktaras R.Kamuntavičius tiesiog nesuvokia skirtumo tarp kokių VDU pirmakursių, kuriems reikia išmušti iš galvos mokykloje įkaltą oficiozinį naratyvą – ir todėl jų auditorijoje toks tonas, maniera ir faktų interpretavimas leistinas – ir tarp atstovavimo Lietuvai ir jos istoriografijai užsienio šalyje.

Kurios istorikai ir ideologai aktyviai bando sukurpti ir primesti konkuruojančius naratyvus.

Tačiau naivų kvailumą labai primenantis negebėjimas suprasti elementarių tiesų, kurį pademonstravo kažkokiomis skambiai barškančiomis regalijomis tituluotas VDU istorikas vargu ar laikytinas pateisinančia tokią elgseną priežastimi.

Apie ką ponui R.Kamuntavičiui reikėtų pasakyti į akis.

IMHO, jam dar ne vėlu pagalvoti apie karjerą gastroliuojančių stendaperių gretose.
Talento šioje srityje jis akivaizdžiai turi.

O štai nuo istorijos dėstymo studentams tokį veikėją be elementaraus supratimo – kur kas tinka kalbėti – geriau būtų laikyti atokiau.

Susiję straipsniai:

  1. Zeppelinus. Pasikėsinimas Kauno centre. VDU mokslininkas T.Kavolis – „antifašistų“ smurto auka
  2. VDU vyksta tarptautinė konferencija apie LDK kunigaikščius
  3. Kauno miesto muziejuje atidaryta A.Aleksandravičiaus nuotraukų paroda ir pristatyta nauja knyga
  4. V.Venckūnas. Praeities dalybos: kaip kuriant Baltarusiją gali pradingti Lietuva
  5. Kviečia LDK istorinės rekonstrukcijos šventė „Medininkai XIV amžiuje“ (video)
  6. Moksleiviai atgaivino LDK pilis (nuotraukos, video)
  7. Šventinis stalas ir saldžios dovanos (video)
  8. Medininkuose skambėjo giesmės, ruseno aukuras, žvangėjo ginklai (nuotraukos, video)
  9. M. Kundrotas. Lietuva – imperija ar hercogystė?
  10. A. Mickūnas, V.Savukynas. Didžiosios Lietuvos projektas
  11. R.Dediala. Pamiršta Vasario 16-osios pergalė
  12. R. Dediala. Voplaukis ir klastinga Ordino politika
  13. V. Ališauskas: Jokios Birutės Kęstutis nepažinojo
  14. Inga ir Tomas Baranauskai: Birutė – tikrai Vytauto motina
  15. Lukašenkos mokslinio centro darbuotojas ragino išbraukti LDK laikotarpį iš Gudijos istorijos (video)
  16. Ukrainiečiai minės pergalingo LDK mūšio prie Mėlynųjų vandenų 650-asias metines (video)
  17. Lietuvos istorijos atspindžiai prof. G.Kazimierėno tapyboje (II) (video)
  18. A. Dzermantas: Gudai – tai slaviškai kalbantys baltai. II
  19. Šveicarijos menininkų darbai LDK
  20. Ekranuose pasirodys dokumentinis filmas „1410. Žinomas nežinomas Žalgiris“
  21. A. Patackas: Dar kartą apie Gedimino stulpus ir J.Pilsudskį
  22. R. Dediala. Traidenis ir istorinė atmintis
  23. R.Dediala. Apie nežinomąjį Daumantą
  24. Gudiškas paveldas Vilniuje – jungia ar skiria?
  25. Aptarti Mėlynųjų Vandenų mūšio 650-ųjų metinių minėjimo renginiai
  26. Istorinį Mėlynųjų vandenų mūšį įamžins ir pašto ženklas
  27. Kaune vyks Tarptautinis Baltarusijos tyrinėtojų kongresas (programa, tiesioginė transliacija)
  28. Viduramžių teutonų riteriai reikalaus pagarbos istorijai piketuodami
  29. Lietuvos istorikei suteikta prestižinė premija
  30. R.Maceikianecas. Grįžtant prie viešo atsiprašymo temos

Comments 44

  1. Goda says:
    7 m. ago

    Beje, autorius dar ne visus VDU Kamuntavičius išvardijo.

    O šiaip VDU yra ir daugiau įdomių asmenybių. Vienai katedrai vadovauja Egdūnas Račius, islamo apologetas, be to, tarp akademinio personalo yra praktikuojančių egzorcistų.

    Atsakyti
    • marta says:
      7 m. ago

      E.Račius – vienintelis Lietuvos islamistas. Protingas žmogus, jokių priekaištų jam neturiu.

      Atsakyti
      • as says:
        7 m. ago

        Ir aš jokių priekaištų islamistams neturiu, nes suvokiu žodžio “islamistas” reikšmę 🙂

        Atsakyti
  2. Rimtai says:
    7 m. ago

    Tas tipas dėstė mano sūnui pirmame kurse. Grįžęs po pirmos paskaitos sūnus pareiškė, kad daugiau ten jo kojos nebus. Tokio demagogo jis dar nematęs. Net neina viešai su tuo veikėju diskutuoti, nes tas labai gudriai interpretuoja įvykius arba, galima sakyti, tiesiog brėžia ant vandens šakėmis, palydėdamas savo apmąstymus – “o gi galėjo būti ir taip”, “negalima visiškai atmesti ir tokio varianto” ir t.t. (atseit , jis labai labai plačių pažiūrų, jos net platesnės už tikrovę) Tai, ką jis dėsto, nėra istorija, tai tam tikras filosofavimas, neparemtas jokiais faktais – vien asmeninė nuomonė, kuri lietuviškumu nekvepia. Kaip ne keista dalis studentų labai patenkinti jo paskaitomis – geras humoro jausmas, anekdotai, linksmos istorijos. Taip durneliams ir įkišama į galvas visiška demagogija, kuria paskui , tapę istorikais, vadovaujasi.
    Tarp kitko, to veikėjo žmona tikrai ten pat dirba. Bet apie ją nieko nežinau.

    Atsakyti
    • saunuolis, says:
      7 m. ago

      teisingai isauklejot savo sunu- jaunas ir jau geba atsirinkti.

      O jus paziurekite kas darosi visuose “universitetuose”, kur profesura yra raudona raudona, visiskai ANTI-lietuviska, pro-okupantine. Visokie Bielskiai, Lopatos, visokios Vasiliauskaites ir pan. kvailina jaunus protus.

      Ir nepaslaptis, kad sioje srityje pirmauja Mentu profke (MRU), Kapsuko vardo Tautu draugystes ordino (VU) ir VDU 🙁

      Atsakyti
      • Pikc says:
        7 m. ago

        Va, kokie doktorantai VDU mokosi:
        http://www.anarchija.lt/politika/38428-vilis-normanas-apsimyusi-absurdistano-teischujnia
        Magistrą gynėsi iš “marksizmo kritikos kritikos”. Taigi… 🙂
        O šitas (http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/sliekis-etnonacionalistinis-fundamentalizmas-kelia-pavoju-lietuvai.d?id=41203661) – VDU Politikos mokslų ir diplomatijos fakulteto dekanas…

        Atsakyti
  3. VYTAUTAS RACKAUSKAS says:
    7 m. ago

    Kamuntavičius po šitokio fiasko (atviro šūdeliavimo Lietuvių tautos atžvilgiu), turėtų dėti “docento šaukštą” ir eiti į darbo biržą. Gėda VDU, kad tokie antipatriotai dirba pas juos… Kaunas – toks nacionalistinis miestas, o še tau VDU “darže” tokia musmirę užsiaugino…

    Atsakyti
    • ot, naivuolis says:
      7 m. ago

      nejaugi jus nezinote, kad ta VDU “vadelioja” toks pus-zydis “be pykcio” Lietuvos nuolatinis dergejas EU parlamente- L.Donskis 🙂

      Atsakyti
      • Marta says:
        7 m. ago

        šiuo metu Donskis EP. Bet LDK palaikymo idėja, kaip pasipriešinimas panslavizmo idologijai, per kurią Rusija bando įtvirtinti savo dominavimą Europoje, kilo greičiau iš “santara šviesa” ar milošo fondo… jei ką

        Atsakyti
  4. Kažin says:
    7 m. ago

    Viskas aišku. Baltarusija, kaip ir Lietuva, savo gyvastį semiasi iš LDK, baltų istorijos, vadinasi, veikiant prieš jas, reikalinga smogti jų istorijai – išsityčioti iš jos, suniekinti ją, apskritai pasėti abejones istorijos mokslo kaip tokio galimybėmis
    Kas ir matosi iš R. Kamutavičiaus viešosiosios paskaitos vykusios Minske. Akivaizdu, kad tai vyksta ne be svetimųjų interesų.
    Kad Lietuvos istorijos niekinimai vykdomi iš VDU buvo galima pastebėti ir iš kitų faktų, beje, jau pačiame VDU atkūrime galima įžiūrėti tokią tendencija.

    Atsakyti
    • tai dar says:
      7 m. ago

      prisiminkite toki prof. Aleksandraviciu… tas irgi nepailstamai dirba Lietuvos niekinime 🙁

      Atsakyti
      • as says:
        7 m. ago

        tas, kurio Cezaris Gordijaus mazgą kirto? 🙂

        Atsakyti
  5. Li Bo says:
    7 m. ago

    Kas yra istorijos niekinimas? Jau laikas suprasti, kad nėra vienos istorijos, todėl ir niekinti jos neįmanoma. Kiekvienas žmogus turi savo istoriją. Oficiali istorija yra tik propagandos parankinė priemonė, ir ji padaroma tokia, kokios reikia. Į tai matyt ir nusitaikė docentas, bandydamas pateikti ir linksmesnę versiją. O tų versijų gali būti šimtai ir tūkstančiai. Pvz, gal kam teko skaityti Amerikos istoriją, kuri vadinasi “Peoples hitory”? Tai jei lygint su oficialia JAV istorija- ojojoj, jankių rednekai turėtų pristumt į kelnes, kaip ir cepelinas čia stumia. Pagalvokit, pvz, kaip istorija atspindės šiandieninius įvykius, kuri versija bus pasirinkta? O kuri iš jų teisinga?

    Atsakyti
    • Kažin says:
      7 m. ago

      JAV yra atvykėlių, nutraukusių savo istorines šaknis, šalis. Todėl čia nurodomas JAV elgesio pavyzdys istorijos mokslo atžvilgiu, galvojant apie Europą, netinka.
      Dėl istorijos kaip tokios niekinimo galima pasakyti – tas ne paukštis, kas į savo lizdą dergia.
      Beje, R. Kamutavičiaus “išdaigos” Minske, tai ir gryniausias kosmopolitizmo pagal turinį ir postmodernizmo pagal formą, stilių skleidimas.

      Atsakyti
      • Li Bo says:
        7 m. ago

        Jei tu manai, kad galima nutraukt savo istorines šaknis, tai žiauriai klysti. Taip pat klysti, manydamas, kad istorijos mokslas Amerikoje šia prasme skiriasi nuo Europos ar Lietuvos. Net ir nuo Rusijos nesiskiria. Visų šalių istorikai puoselėja patogesnes, pelningesnes, elitui priimtinas istorijos versijas.
        Dėl to dergimo į lizdą irgi pro šalį. Kaip jau sakiau, visi turi savo versijas, savo istorijas, o savo istorijos versijos docentas nedergia. Taigi, viskas čia tvarkoj. Cepelinas, kaip riebalais aptekęs pareigingas ministerijos klerkas gina oficialią versiją. O man nei valdiška, nei docentiška versija netinka, tai turiu savo ir tiek.

        Atsakyti
        • Marta says:
          7 m. ago

          Rusijos ideologai šiuo metu ypatingai politizuoja istorijos mokslą. Ukrainiečiams bandoma įteigti, k,ad jie nėra jokia atskira nacija, o tik Rusijos pakraštys, baltarusams aiškinama, kad jie sena slavų tauta, o žodis Baltarusija kilęs ne iš Baltų Rusios, bet iš “baltų rusų”, kad lenkai, slovakai ir didžiuma Europos yra slavų kilmės tautos…
          Rustis gerai pastebėjo, kad jei baltarusai sutiks su tokia peršama versija – atsisakys LDK palikimo, nes šiaip Smolenskas Vitebskas buvo Baltų Rusios pagriindiniai miestai ir jų pulkai kovėsi Žalgiryje gindami bendrą baltų teritoriją.

          Na, labai gaila, bet Rustis nepaaiškino iš kur lietuviams kilo ta neapykanta ir nepasitikėjimas lenkais. Manau kad labiausiai letuviai įskaudinti liko dėl Pilsudskio Vilniaus krašto užgrobimo. Daugelį Rūsčio nutylėjimų ar net klaidų ištaisė patys baltarusai. Pavyzdžiui, lygindami savojo krašo sulenkinimą ar vėlėsnį surusininmą su Vilniaus krašto “lenkais” jie puikiai supranta ir šie “lenkai” nėra tikri lenkai, bet sulenkinti per mokyklas ir bažnyčią lietuviai ir net vietiniai baltarusai. Todėl visiškai pritariu idėjai,, kad su baltarusais reikia kuo dažniau kalbėtis. Reikia padaryti viską, kad juos Rusija neįtrauktų į Eurazijos sąjungą.

          Atsakyti
          • Sėlis says:
            7 m. ago

            Taip taip, baltarusiai juk savinasi Mindauga, Gedimina ir Vytauta bei laiko juos slavais baltarusiais, o ir siaip jie teigia, kad jie yra tikrieji lietuviai – litvinai, o mes – zmudinai. Ir LDK buvo baltarusiu valstybe, o ne “zmudinu”, su baltarusiu valdovais. Stai tokia “istorijos” versija su libaobabu judu ir palaikot, menkystos.

          • menkysta says:
            7 m. ago

            nu tikrai, Mindaugas ne iš Naugarduko ėmėsi vienyti lietuvius? baltarusai ne baltų tauta? ne iš krivičių kilę? (krivis-krivaitis ne baltiškos kilmės žodis?) Ta vieta kur Rūstis aiškina savo studentams kad baltarusijoje prasidėjo LDK kūrimas man irgi nepatiko. Bet tai provokuoja pamąstymus.

          • Sėlis says:
            7 m. ago

            Dar karta perskaityk ka parasiau, bei pasidomek internete baltarusiu pseudoistorikais. Jie teigia kad Mindaugas, Gediminas, Vytautas buvo ne lietuviai, o rusenai – Mindovg, Giedymin, Vitovt. O dabartiniai lietuviai, pagal juos, buvo “zmudinai”, ir gyveno tik “Zmudijoj”, o Vilnius taipogi buvo rusenu, is kuriu veliau susiformavo baltarusiai, miestas. Cia gerai, kai baltarusiams i galvas kisami tokie pezalai, o dar prie to pacio ir lietuvis mankurtelis atvaro pasitycioti is lietuviu bei ju istorijos? Normaliai cia?
            P.S. Naugardukas buvo slavu miestas, ikurtas baltu teritorijoje.

          • menkysta says:
            7 m. ago

            žinot ką, eikit jūs š..š..š š…..šviestis, jei ką:)

            Rusėnai (ruthenai) arba sengudžiai nėra slavai, kaip kad norėtų įrodyti cariniai ar dabartiniai rusų istorikai. Tam prieštarauja antropologijos, folkloristikos, etnomuzikologijos ir genetikos duomenų lyginamoji analizė. Šios baltų tautos VIII-XII a. buvo kultūriškai bei lingvistiškai asimiliuojamos priėmus bizabtišką kriksčionybę ir raštą iš Kirilo ir Metodijaus.

          • Sėlis says:
            7 m. ago

            Pats zinau, kad baltarusiai yra slaviskai kalbantys baltai, bet dabar kalbame ne apie ju kilme, o apie istorijos klastojima, po galais, atsipeikek…

          • Sėlis says:
            7 m. ago

            Tarkim, paskaityk cia, jei netiki: http://www.lrytas.lt/sroves/istorija/baltarusija-sukure-baleta-apie-savo-kunigaiksti-vytauta-201308270606.htm

          • Kažin says:
            7 m. ago

            Radai ką nurodyti tuo klausimu – maskuotai prolenkistinį “Lietuvos rytą”!…

          • Kažin says:
            7 m. ago

            Baisu kokių nelietuviškų – bumbliauskinių istorijos pripasakojimų yra pilna…
            Tai kurgi per tuos 20 metų buvo Lietuva, kad tiek istorinio lenkizmo priskiepyta joje.
            “Iš kur lietuviams kilo ta neapykanta ir nepasitikėjimas lenkais” – klauskite Netimero, Mindaugo, Vytenio, Vytauto, Radvilų, Sapiegų, pagaliau tarpukariu traukusiųjų “Mes be Vilniaus nenurimsim”, – jie pasakys…
            Gėda nežinoti istorijos ir dar bandyti viešai reikštis ta tema!…

          • Sėlis says:
            7 m. ago

            “Kažin:
            2013 09 28 09:29
            Radai ką nurodyti tuo klausimu
            – maskuotai prolenkistinį
            “Lietuvos rytą”!…”
            Cia tik siaip, kad marcius sioki toki vaizdeli susidarytu, nes, regis, nezinojo, kas dedasi su baltarusiu “istorija”.

    • jo says:
      7 m. ago

      Va čia yra tipiška liberastų kosmopolitų demagogija: Jau laikas suprasti, kad nėra vienos istorijos. Taigi, pliurpkite visi laisvai ką tik norite: visi esą bus lygiaverčiai „naratyvai“. Liberastams toks požiūris reikalingas žmonių ir tautų mulkinimui, pavertimui durneliais, mankurtais. Nors baltarusių nacionalistai šitą savo pasaką kuria visai ne iš liberastinių paskatų, bet liberastai tą mielai panaudotų iš vienos pusės lietuvių tautos griovimui (istorijos klastojimui ir tautos mulkinimui ir demoralizavimui), iš kitos pusės politikos darymui. Juk tai, ką šitoje paskaitoje daro Ruscis, neturi nieko bendra su istorijos mokslu, tai yra bandymas kurti „draugystę“ su belarusais, t.y. politikos darymas: bet kokiu būdu su jais „draugauti“, patraukti į europos pusę, atitraukti nuo Rusijos įtakos (norite laikyti save licvinais – prašom, mus – žmudzinais – prašom, priimam visus jūsų naratyvus, tik draugaukime). Tokiam tikslui pritarčiau, bet tokie metodai kelia pasišlykštėjimą ir todėl, kad niekina ir padeda belarusams klastoti istoriją visai ne draugiškais tikslais, ir todėl, kad draugystes kurti ir politiką daryti vis tik reikėtų ne tokių marazmų pagrindu, o tiesos ir sąlyčio taškų ieškojimu.

      Liberastų demagogija, kad nėra vienos istorijos yra nesąmonė, nes įvykiai tikrai įvyko vienu vieninteliu būdu. Kartais apie tuos įvykius būna žinoma labai daug ir išsamiai, kartais daug kas būna nežinoma, bet istorijos mokslas, mano supratimu, stengiasi ieškoti tiesos, kelia versijas ir hipotezes. Tos hipotezės turi bent neprieštarauti žinomiems faktams. Panašiai kaip įvykus nusikaltimui, nusikaltėlis gali pripasakoti savo „naratyvų“, bet kriminalistų užduotis yra atskleisti tiesą apie tą įvykį. Aiškinti, kad kiekvienas žmogus turi savo istoriją būtų arba idiotizmas, arba bandymas padėti nusikaltėliui paslėpti tiesą. Litvinistų pasakų klaidingumui įrodyti pakanka žinomų faktų, tai kaip galima tuos niekalus pripažinti „naratyvu“? Tai yra melas ir klastotės.

      Beje, ten susirinkę belarusai pasirodė padoresni už Ruscį: jie bandė rimtai kalbėtis, užduoti klausimus, bet Ruscis jų net nesugebėjo suprasti, į juos neatsakė.

      Atsakyti
      • S says:
        7 m. ago

        Čia gera pastaba. Istorijos klastojimas lieka istorijos klastojimu. Bet jie tuo pastoviai užsiima. Anksčiau kosmopolitai kūrė istoriją pagal marksizmą-leninizmą, klasių kovą, tai sugebėjo sukurt ne tik praeičiai, bet net ir ateičiai. 🙂 Kažkaip neišdegė. Dabar va, vėl – prašom…

        Atsakyti
      • Kažin says:
        7 m. ago

        Manau, kad Ruscio tikslas buvo visai ne draugysčių ieškojimas, o atvirkščiai, – tyčiotis iš Lietuvos(šapokistų) ir Baltarusijos (litvinistų) kuriamų istorijų, iš pačių abiejų tautų, tuo pasakant, kad abiejose šalyse tikroji istorija yra Lenkijos istorija, kad jose istorijjos kūrėja, jos subjektas yra Lenkijos karalystė.
        Iš tikrųjų “ten susirinkę belarusai pasirodė padoresni už Ruscį”. Jie negalėjo pritariamai kikenti, pritardami paskaitoriui. Tad netgi gali būti, kad to kikenimo įrašas buvo parengtas atskirai ir vėliau atitinkamai primontuotas.

        Atsakyti
  6. antitalibas says:
    7 m. ago

    Atsiprasau, berastis valdininkelis bando komentuoti profesura. Butu juokinga, taciau graudu. Zeppelinus IQ zemesnis uz bezdziones, o nuomone kaip popieziaus.

    Atsakyti
    • Sėlis says:
      7 m. ago

      Va va, “apsireiske” antifasiuga pyderas, kaip Mergele Marija.

      Atsakyti
  7. Inga Baranauskienė says:
    7 m. ago

    Ko jūs čia visi stebitės? Rūstis paprasčiausiai seka Bumbalausko pėdomis, o pastarasis juk irgi žymiausio Lietuvos istoriko šlovę užsitarnavo ne mokslo darbais, o visokiais juokeliais bei įžvalgomis iš serijos “nėra katės – nėra civilizacijos”.
    Tik dėl šeimyninės rangos kritikos Zeppelinui nepritarčiau: istorikų tarpe porų daug (Kiaupos, Ragauskai, Rowellas ir Banytė-Rowel, Vaitkevičiai (nors jie daugiau prie mitologijos), Almonaitienė oficialiai dar nei istorikė, bet jeigu taip dirbs, netruks ja tapti, ir t.t. nė neminint mūsų su Tomu). Šiaip, tokia šeimyninė ranga, pereinanti ir į tyrinėjimų sritį, nieko blogo.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      7 m. ago

      Kažkada kilo ginčas su Tomu Baranausku dėl neapibrėžtų neva mokslinių išsireiškimų – suprask juos kaip nori. Tomas vartojo tokį ‘vadystė’ ir žadėjo ‘kembliui’ įteisinti tą žodį, kaip mokslinį. Netiksliuose ‘moksluose’ daug tokių vartojama: Gudavičius su Bumbliausku ‘etnosas’, a.a. Gintaras Beresnevičius ‘protovalstybė’, kuri su protu nieko bendro neturėjo 😀
      Gal ‘šeimyninė tyrinėtojų ranga’ apibrėžtų tą ‘vadystę’?

      Atsakyti
      • na bent as says:
        7 m. ago

        visada zinojau ir maniau, kad “proto-” (dazniausiai priedelis) reiske “pradinis”, “pirminis”, “iki-“, “pries-” ir niekad man tai nekele jokiu asociaciju su lietuvisku zodziu Protas.

        PROTOrenesánsas [↗ proto… +↗ renesansas]:
        1. it. kultūros istorijos laikotarpis (XIII a. vid.— XIV. a. pr.) prieš renesansą;

        PROTOtipas [gr. prōtotypon — pirmavaizdis]:
        1. pirminis, ankstyviausias ko nors, pvz., dirbinio, įrenginio, mašinos, pavyzdys, pagal kurį gaminami, kuriami kiti tos rūšies daiktai;
        2. realus asmuo, pagal kurį menininkas (dažn. rašytojas) sukuria veikėjo paveikslą, figūrą.

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          7 m. ago

          PROTOdrugelis = vikšras? ar lėliukė? PROTOagurkas = žiedas?

          Šaipausi todėl, kad neparašei kas yra PROTOvalstybė. Gentis? Ar tarpinė visuomenė tarp valstybės ir genties? Ar supranti istoriką, kuris nesigaudo visuomenės sandarose? Palyginčiau su chemiku ar fiziku, kuris nemoka skaičiuoti ar painiojasi dimensijose.
          Išsklaidyk mano abejones. Prašau, parašyk mokslinius apibrėžimus sąvokoms: gentis, protovalstybė, valstybė. Norėčiau, kad nurodytum šaltinį pagal kurį visi istorikai turėtų vienodai suvokti.

          Atsakyti
          • labai paprasta says:
            7 m. ago

            tai yra tik duotuoju momentu sutartos interpretacijos pagal susiformavusi poziuri i tam tikra veiksma/procesa/busena ir t.t. .. galbut ir musu dabartines “valstybes” po 300,500 ar 5000 metu irgi bus kazkokios PROTO-visuomenes/valstybes 🙂

          • Kemblys says:
            7 m. ago

            Man įdomu, kokią visuomenę yra sutarta vadinti PROTOvalstybe? Kuo ji skyrėsi nuo valstybės ir genties?
            Jei tu atstovauji PROTOistoriją, tai nerašyk. Tomas Baranauskas irgi nesugeba paaiškinti tos ‘vadystės’. Neaiškins ir ta ‘šeimyninė tyrinėtojų ranga’. Gaila jūsų.

  8. Tikras Lietuvis says:
    7 m. ago

    Li Bo.
    Kokia dar "linksmesnė" versija?
    Tai greičiau tokia, kuri įtinka baltarusių "istorikams" ir jų užsakovams.
    Nors, teisybės dėlei, dera pastebėti, kad tik tas kareivių istorikas žiūri objektyviai – ne tik per lietuvių akinius, o daugiau rimtų istorikų kažin ar berasi Lietuvoje – visi jie, daugiau ar mažiau, yra įklimpę į tą kosmopolitinę pelkę: pasiskaito Lietuvos priešų surašytas pysiulkas ir įsivaizduoja, kad tai – tiesa.

    Atsakyti
  9. Tikras Lietuvis says:
    7 m. ago

    Kembliau,
    etnosas yra tarptautinis žodis, kuriam pakaitalo, kaip ir, pvz., žodžiui mašina, nėra.
    Baik išsidirbinėti.

    Atsakyti
  10. Tikras Lietuvis says:
    7 m. ago

    O žodžiui vadystė yra pradinis žodis vadas.

    Atsakyti
  11. Marta says:
    7 m. ago

    rupūs mlltai, ar jūs bent vienas paklausėte šios paskaitos? Ar tiesiog sutartinai giedat pagal dirigento lazdelę, kuris irgi patingėjo išklausyti? Vadinasi 100 esate verti šios kritikos, nors ir dedatės patriotais. Patriotai turi išmanyti savo istoriją, o ne pasikliauti nuogirdomis ar kitų pateiktomis nuomonėmis.

    Nuostabus lektorius – mirštu iš juoko. Dėkui Zepelinui už nuorodą. Išsisaugosiu. Tokia taikli susitraukusio į špygutę riboto mąstymo charakteristika, kad tai negali nekelti juoko. Kol kas neišgirdau nieko “antilietuviško” tik nuostabiai taiklią dar sovietmečiu suformuotų pažiūrų savikritiką. Einu klausyt antros dalies.

    Atsakyti
    • Sėlis says:
      7 m. ago

      Tiesiog juokas ima is situ mankurteliu – li baobabo ir marciaus, tiesiog derk jiems ant galvos, jie tau sikna delnu nuvalys ir dar padekos. Zinot, man nepatinka, kai ant mano tautieciu dergia bei tyciojasi is istorijos, o jums siulau gydytis, supuve anarchopederastai kosmopolitai. Tokie cia mat mus moko, kaip but bestuburiais, absurdo virsune. 😀

      Atsakyti
      • Li Bo says:
        7 m. ago

        Oho kaip tu čia gražiai atsiskleidei. Tikras tautos intelektualas, šviesulys. Kas nesutinka su manim, tas pydaras, ane? Priminei kitą kopūstgalvių skanduotę “kas nešokinės, tas pydaras”. Anys buvo iš tautinio jaunimo sąjungos, gal ir tu iš tos pačios šaikos?

        Atsakyti
    • as says:
      7 m. ago

      Šmikio jumoras debiliškas, tokiems pat degradams ir skiriamas.

      Atsakyti
  12. Dalė says:
    7 m. ago

    Nuostabi išmintingo žmogaus paskaita. Jei būtumėte paklausę iki galo, o ne 30 sekundžių, būtumėte supratę, kad jis kalba apie tai, kaip žmogiškasis egocentrizmas įtakoja istorijos rašymą.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisija siūlo įteisinti Nepriklausomybės gynėjo vardą

Bus siekiama įteisinti Laisvės gynėjo statusą (audio)

2021 01 15
Šalčininkiečiai minės Laisvės gynėjų dieną | rengėjų nuotr.

Laisvės gynėjų dienos 30-osioms metinėms įrašyta bendra gudų ir lietuvių giesmė (video)

2021 01 13
Audrys Antanaitis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

VLKK neskuba keisti Baltarusijos pavadinimo, kai ir kaip jį keisti kol kas neaišku

2021 01 12
Sofija Tabatadzė | VDU nuotr.

S. Tabatadzė: Lietuvių kalba apvertė mano pasaulį

2021 01 11
Sviatlana Cichanouskaja | yoytube.com ekrano nuotr.

Užsienio reikalų ministras G.Landsbergis susitiko su S.Cichanouskaja

2021 01 08
Astravo AE | wikipedia.org nuotr.

Lietuva gavo patikinimus, kad elektra iš Astravo AE nepateks į ES rinką

2020 12 31
Tomas Baranauskas ir Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: Butautas ir Survila – tėvą išdavę Kęstučio sūnūs (video)

2020 12 31
Tomas Baranauskas ir Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: Kas nužudė Kęstutį? (video)

2020 12 28
Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: Paskutinė Kęstučio kova ir mirtis (video)

2020 12 26
Tomas Baranauskas ir Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: Patrankos ir derybos dėl krikšto – du Kęstučio ginklai (video)

2020 12 23
Rodyti daugiau

Kiti Straipsniai

Bus siekiama įteisinti Laisvės gynėjo statusą (audio)

by Kristina Aleknaitė
2021 01 15
0
Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisija siūlo įteisinti Nepriklausomybės gynėjo vardą

Sausio 13 d. Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisijos posėdyje svarstytas klausimas dėl Laisvės gynėjų pagerbimo. 1990–1991 m. žmonių...

Skaityti toliau

Laisvės gynėjų dienos 30-osioms metinėms įrašyta bendra gudų ir lietuvių giesmė (video)

by Kristina Aleknaitė
2021 01 13
2
Šalčininkiečiai minės Laisvės gynėjų dieną | rengėjų nuotr.

Laisvės gynėjų dienos išvakarėse paviešintas Lietuvos ir Baltarusijos operos solistų Liudo Mikalausko ir Margaritos Levchuk jautriai atliktas kone antruoju Baltarusijos...

Skaityti toliau

VLKK neskuba keisti Baltarusijos pavadinimo, kai ir kaip jį keisti kol kas neaišku

by Ditė Česėkaitė
2021 01 12
8
Audrys Antanaitis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Sausio 12 dieną užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis gavo Svetlanos Cichanouskajos laišką, kuriame kviečiama oficialų Baltarusijos pavadinimą lietuvių kalba keisti...

Skaityti toliau

S. Tabatadzė: Lietuvių kalba apvertė mano pasaulį

by daiva
2021 01 11
0
Sofija Tabatadzė | VDU nuotr.

Vyrauja stiprus įsitikinimas, jog lietuvių kalba tokia sudėtinga, kad užsieniečiui ją išmokti beveik neįmanoma. Šį mitą sulaužo kartvelė Sofija Tabatadzė...

Skaityti toliau

Užsienio reikalų ministras G.Landsbergis susitiko su S.Cichanouskaja

by Ditė Česėkaitė
2021 01 08
7
Sviatlana Cichanouskaja | yoytube.com ekrano nuotr.

Sausio 8 dieną užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis susitiko su Svetlana Cichanouskaja, kurią Lietuva pripažįsta teisėta Baltarusijos žmonių atstove, aptarti...

Skaityti toliau

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie A. Miceikienė. Skaitmeninės technologijos drebina tradicinio žemės ūkio pamatus
  • Komunistas apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • Žemyna apie A. Miceikienė. Skaitmeninės technologijos drebina tradicinio žemės ūkio pamatus
  • Liydvika apie Sunaikinus savo taršų automobilį numatyta išmoka už naują dviratį
  • Žemyna apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • 20:30 dok. f. ,,Žolinčių takais" apie Vilniuje vyks E. Šimkūnaitės atminimui skirta tarptautinė liaudies medicinos konferencija

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Krašto apsaugos ministras pradėjo pažintį su krašto apsaugos sistemos padaliniais
  • Šiauliečiams – raginimas šalinti varveklius ir sniego sankaupas
  • Vairuotojus žiema dažnai užklumpa nepasiruošusius
  • Kaune paminėtos 98-osios Klaipėdos sukilimo bei J. Zauerveino 190-osios gimimo metinės (nuotraukos)
  • Parkų takai barstomi kitaip nei šaligatvių
  • Avarinis lėktuvo atsakiklio kodas 7600: būtini skrydžių vadovo veiksmai

Skaitomiausi straipsniai

  • R. Trimakas. Laplaso demonas. JAV prezidento rinkimus laimėjo komunistinė Kinija peržiūrėta: 3925; komentarų: 89
  • Sudaryti 2021 m. šauktinių į privalomąją pradinę karo tarnybą sąrašai, ministras tikisi, kad jaunuoliai bus paskiepyti peržiūrėta: 1803; komentarų: 3
  • O. Strikulienė. Kapitolijaus šturmą inicijavo ne Trampas (video) peržiūrėta: 1654; komentarų: 37
  • Baltų tikėjimo puoselėtojai kviečiami dalyvauti elektroninėje apklausoje (video) peržiūrėta: 1617; komentarų: 9
  • D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai peržiūrėta: 1578; komentarų: 13
  • Lietuvos Prezidento prašoma užtikrinti deramą pagarbą Nacionalinei J.Basanavičiaus premijai peržiūrėta: 1414; komentarų: 11

Artimiausi renginiai

  1. Lenkijos lietuviai TELEVIZIJOJE ir RADIJUJE

    2021-01-19 19:30 - 19:45

Žiūrėti visus Renginiai

Naujausi komentarai

  • Pajūrietis apie A. Miceikienė. Skaitmeninės technologijos drebina tradicinio žemės ūkio pamatus
  • Komunistas apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • Žemyna apie A. Miceikienė. Skaitmeninės technologijos drebina tradicinio žemės ūkio pamatus
  • Liydvika apie Sunaikinus savo taršų automobilį numatyta išmoka už naują dviratį
  • Žemyna apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • 20:30 dok. f. ,,Žolinčių takais" apie Vilniuje vyks E. Šimkūnaitės atminimui skirta tarptautinė liaudies medicinos konferencija
  • Pajūrietis apie A. Miceikienė. Skaitmeninės technologijos drebina tradicinio žemės ūkio pamatus
  • Andrius apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • Pajūrietis apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • Žemyna apie A. Miceikienė. Skaitmeninės technologijos drebina tradicinio žemės ūkio pamatus

Tags

Aplinkos ministerija Dalia Grybauskaitė ES Europos sąjunga gamta Gamta ir ekologija istorija JAV Kaunas kelionės kinas Knyga konkursas koronavirusas kultūra Kultūros ministerija kultūros paveldas Latvija lenkai Lenkija Lietuva lietuviai lietuvių kalba menas mokiniai mokslas muzika NATO paroda politika renginiai rinkimai Rusija Seimas sportas studentai sveikata tauta Ukraina vaikai Vilnius Vyriausybė Šventės šventė švietimas
aaa
Kitas straipsnis
Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Kauno miesto muziejuje atidaryta istorinė paroda „Kauno žydų bendruomenė istorijos šaltiniuose“

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi įrašai

Paskolos internetu | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
  • Skelbimai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
  • Reklama
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai