D.Tamošaitytė. Tikrasis ES veidas? (50)

Alkas.lt nuotr.

Alkas.lt nuotr.

Ankstyvas 2013 metų liepos 27-osios rytas. Vilnius.

Virš miesto suka ratus sraigtasparnis, gąsdindamas kregždes, kurios kaip paklaikusios šaudo po Senamiesčio erdves. Prieigos prie Gedimino prospekto atitvertos, ties jomis budi policijos ir specialiųjų kovinių padalinių ekipažai, raitoji policija mankština žirgus. Prie Vinco Kudirkos aikštės būriuojasi eitynių „Baltic Pride“ dalyviai, virš jų galvų plevėsuoja vaivorykštinės vėliavos, balionai ir plakatai. Nuo Kudirkos aikštės iki prospekto galo ties arkikatedra, kur telkiasi kitaip nusiteikę miestelėnai su savo vėliavomis ir plakatais („Vagys, grąžinkite vaikams vaivorykštę“), su dujokaukėmis ir apsauginiais lietpalčiais, ant nugarų prisiklijavę šūkį „Stop AIDS“ šeimos vertybių entuziastai, monsinjoras Alfonsas Svarinskas su trispalve ir šv. Kryžiumi, kelias užvertas neregėtai gausaus policijos kordono. Keleto tautininkų kordonas nepraleidžia.

Dar nėra nė pirmos valandos, o žinomas Seimo narys Petras Gražulis augalotų vyrukų partiesiamas veidu į grindinį, jo rankos užlaužtos, ir ilgokai pasimėgavus jo desperatiškais šauksmais, už kojų ir rankų kaip paskutinis valkata jis gėdingai tempiamas į areštinę.

Augalotas policininkas iš aparatūros prikimšto operatyvinio automobilio filmuoja Gedimino prospekto prieigas, filmavimo kamerą atkišęs kaip automatą.

Pagaliau eitynės prasideda. Ginkluoti švilpukais paaugliai ir jaunuoliai, vienas kitas vyresnis dalyvis kelia džiaugsmingą klegesį, tačiau į akis krinta tai, kad jie ne šiaip žygiuoja, bet visi iki vieno atsisukę į abipus gatvės stovinčius žiūrovus, jiems mojuoja, fotografuoja ir tarsi sakyte sako: „Štai mes, ir papūskite mums į uodegą!“

Tarp pėsčiųjų įsimaišo du ar trys išnuomoti turistiniai atviri autobusai, ant kurių kaip ant tankų sulipę gėjai ir lesbietės (šių gerokai mažiau) geras penkias minutes, švilpdami švilpukais, agresyviai rėkia: „Pederastai, pederastai, pederastai!“ Žinoma, niekuo dėtiems piliečiams į akis. Kažkoks senukas žiūri žiūri, skaniai nusispjauna ir nueina.

O tuo metu, maždaug pusę dviejų, garbaus amžiaus monsinjoras Svarinskas, buvęs politinis kalinys, tremtinys ir legendinis Lietuvos sąžinės balsas, išvysta tiesiai prieš save nuogą olando subinę, kurią jis demonstruoja nusismaukęs kelnes savo artimųjų ir nustėrusių katalikų akyse.

Siautulingais muzikos ritmais apsisiautę keturi šimtai dalyvių, iš kurių daugiau nei pusė atvykėliai iš svetur (matau žydišką jarmulkę, Latvijos vėliavas) ir prijaučiantieji skriaudžiamajai klasei, nukurna į Lukiškių aikštę, kur būsimo paminklo žuvusiems už Lietuvos laisvę vietoje sako aistringas kalbas. Policijos išvedamas tautininkas Julius Panka, netrukus įkandin jo – ir keistuolis su ožka, vardu Simonko – ir jai neleido pasiganyti po sultingą aikštės žolę. Dvi pensininkės susėdusios ant suoliuko aptarinėja įvykius ir linguodamos galvas rusiškai aimanuoja: „Koks ištvirkimas, razvrat! Pasaulio pabaiga!“ Šalia jų ant suolų pasilipę japonų turistai susidomėję stebi „nacionalinį renginį“, o inteligentiška pora iš Sankt Peterburgo sako: „Vargšai, nesveiki žmonės… Pas mus juos vyrukai kaip mat sutvarkytų“. Tačiau užsiminus apie oficialias Rusijos sankcijas dėl homoseksualizmo propagandos, vyras nutaiso daugiareikšmišką miną ir iškalbingai nutyli. Jis atpažįsta iš garsiakalbio sklindantį gedulingą Mozarto „Rekviem“. Kyla nenumaldomas noras isteriškai kvatotis.

Visos aplinkinės gatvės, išskyrus Šermukšnių gatvelę, užtvertos, o pasipiktinę žmonės, tarp kurių daug nieko dėtų praeivių ir turistų, blaškosi nuo vieno kordono prie kito, negalėdami išeiti. Vienas jaunuolis su mergina pasipiktinęs policininkams priekaištauja: „Ar tai reiškia, kad mes privalome būti su jais, kad visi tokie?“

Sraigtasparnis toliau suka ratus, raižydamas orą. Jausmas toks, kad paskelbta karinė parengtis, kad tuoj visus sems… Viskas priminė ir į tarybines demonstracijas suvarytus žmones. Arba sveiku protu nesuvokiamą beprotybę.

Vėliau į demonstrantus lėks kiaušiniai, o vienam pataikius į kovotojos už lyčių lygybę Aušrinės M. Pavilionienės veidą, ši grakščiai pareikš, kad tai – puiki veido kaukė.

Tai tik keletas fragmentų iš „šventės“, kokių, jos rengėjo ir ideologinio vado Vladimiro Simonko žodžiais, vilniečiams reikėtų rengti ir daugiau. Tiesa, jis (jau reali sostinės valdžia?) dar nagrinės policijos darbą, nors šiaip jautėsi saugiai.

O ar vilniečiai jautėsi saugiai, ar jiems tai buvo šventė? Fantasmagoriškas dalykas, kad saujelei žmonių saugoti buvo sutelktos visos Lietuvos geriausios policijos pajėgos ir iš visų mūsų, mokesčių mokėtojų, kišenės išleisti tūkstančiai, kurių sumos net policijos vadas Kęstutis Lančinskas atskleisti nesiryžta.

Bent jau aš tokios parengties nemačiau per visus nepriklausomybės metus. Įsakymus turėjo vykdyti policininkai, kuriuos neseniai matėme streikuojančius dėl elgetiškų algų, dėl negalėjimo išmaitinti savo vaikus. Kaip negaliu suvokti ir to, kad apsauga buvo skirta neįsivaizduojamo viešo chuliganizmo apraiškai, pavadintai švente. Buvo spjauta į veidą visoms pagrindinėms tradicinėms ir tautinėms vertybėms: pasinaudota Vinco Kudirkos ir Lukiškių aikšte, pagrindiniu šalies prospektu, monsinjoro asmenyje išsityčiota iš tikėjimo, Seimo nario ir Kauno vicemero – iš valstybės, o iš visų piliečių ir miesto svečių – tiek užkardomis, tiek jau cituotais įžeidinėjimais ir iššaukiančiu elgesiu. Tačiau reikia manyti, kad niekas nebus nubaustas, nes toks elgesys buvo parodomasis ir prižiūrimas Briuselio prievaizdų. Nėra abejonių, kad tai vyks kasmet, tik, pasinaudojant sąmoningai pasirinktu šiltuoju metų laiku, kaip įprasta laisvajame pasaulyje, vilniečiai ir jų vaikučiai bus apdovanoti nuogų išpaišytų kūnų su stringais, plunksnomis ir erotiniais šokiais reginiu.

Gėjų paradas vainikavo pirmininkavimo ES pradžią. Privertę lietuvius ir net Prezidentę nuolankiai aiškintis dėl įvairių klausimų, dabar funkcionieriai galės ramiai pailsėti. Keista ar nekeista, kad politinės aktualijos yra lydimos sekso kvapo, prasismelkiančio iš visų poteksčių, pareiškimų, bendro fono? Veikiau tas kvapelis jį atnešusiems yra visai įprastas. Maniau, kad seniai pranoktos visos etikos ribos, kad nebegalima žmogaus daugiau šokiruoti. Klydau. Genderistų spaudimas stiprėja, ir tai tik pradžia.

Pornografija viešoje erdvėje tampa norma ir stumiama kaip teisė būti kitokiam. Pažvelkime į televiziją. Neseniai buvo rodomas belgų serialas „Dingusiųjų paieškos grupė“, kurio niūrūs, įsitempę herojai kovoja su kasdienybe – narkotikais ir pedofilais, jie patys ir aukos, ir kovotojai. (Čia prisimena nepriklausomybės pradžioje kažkaip į ekranus patekęs kitas, visiškai klaikus olandų serialas, kurio centre taip pat kaip kasdienis dalykas buvo rodomas incestas turtuolių šeimoje). Nuo liepos pirmosios padaugėjo žemo lygio propagandinių filmų, rodomų dar iki pusiaunakčio su ženklu N-14. Tačiau visas ribas pranoko gražiai į lietuvių kalbą išversta skandalinga neva komedija „Ilgas savaitgalis“ (Long Weekend), rodyta per Baltijos TV, kurioje tarsi netyčia įterpiami susijaudinusių gyvulių ir numanomos zoofilijos ir pedofilijos vaizdeliai (prisidengiant tuo, kad herojus fotografas), homoseksualizmas areštinėje ir nešvankūs su drastiškais vaizdais ir pačiu siužetu susiję juokeliai. Pagal juostos trukmę manytina, kad atviriausi kadrai buvo iškirpti, bet akivaizdu, kad šitą visiškai pornografinę juostą su dvidešimt penkto kadro efektu, nutaikytu į pasąmonę, rodė tam tikru tikslu. Išradingai apeitas amžiaus cenzas ir apsaugos internete, kad mažamečiai nepamatytų to, kuo gyvena nemaža šlovingų europiečių. Televizija jau atvira.

O gal šimtametė lietuvių etika, reikalaujanti gerbti asmeninę ir viešąją erdvę, iš tikrųjų tik davatkiškumas, gal reikia nerti į tikrovę, į meną ir literatūrą, atskleidžiančią šlovingą juslinę pilnatvę? Jau antro vertimo į gimtąją lietuvių kalbą sulaukė Čilės rašytojo Roberto Bolaño romanas „Pašėlę detektyvai“ (1998). 522 puslapių grosbuchas pretenduoja į didžiąją literatūrą, nes jame veikia daug personažų (oho, net 52), kurių lūpomis aprašinėjama meno ir literatūros elito, visų pirma poetų, pasaulis. Kaip tikras metraštininkas autorius fiksuoja visai jaunų žmonių pastangas iškilti, jų brendimo ir meilės nuotykius, likimo vingius. Pagrindinė herojė poetė Sezarėja Tinachero, kurios kaip neregėto poezijos grynuolio ieško tie pašėlę detektyvai, įsižeidusi, kad ją metė meilužė ir ištekėjo už vyro, meta perspektyvų darbą Meksike ir dingsta Sonoros dykumoje. Rašytojas labai sąžiningai ir grafiškai vaizduoja visas įmanomas draugų sueities peripetijas, raiškiai perteikia atstumiančias fiziologines smulkmenas, kol galiausiai vienas romano veikėjas (Dieviškoji Oda) prisipažįsta, kad gulėjo su visais Meksiko poetais. Kitas sako, kad geriausia karjerą daryti per gėjus, bet reikia būti atsargiam, kad už dyką neiškruštų koks senas pydaras. Tokių pareiškimų ir pikantiškų scenų pilni visi romano puslapiai, veiksmas vyksta ne tik Meksikoje, bet JAV, Ispanijoje, Prancūzijoje, Izraelyje ir net Afrikoje, šalyse, per kurias kursuoja ir blaškosi tos pačios įžymybės, todėl susidaro vaizdas, kad palaidas gyvenimo būdas ir netradiciniai santykiai, kai nepriklausomai nuo lyties santykiauja visi su visais, yra visiškai normalus Europos elito kūrybos fonas. Kadangi knygą perskaityti iki galo prisiverčiau iš principo, bet ne dėl jos literatūrinių stebuklų (perkrautas faktais ir pavardėmis pasakojimas gerokai įgrysta, viena kita poetiška detalė ar vykęs viražas jame paskęsta), manau, kad jos populiarumo vertė ir slypi tame perversiškame malonume mėgautis pornografiškai vaizduojamomis detalėmis, dėl to jis ir tapo, kaip rašome anotacijoje, madingiausiu Lotynų Amerikos autoriumi Europoje. Negana to, pareiškiama, kad Bolaño „sukūrė etaloninį XXI a. romaną, įkvėpsiantį dideliems žygiams dar daug skaitytojų ir rašytojų kartų“. (Iš tiesų: Simonko irgi, pasak pomodernybės apaštalų, sukūrė Lietuvai istorinį įvykį, kuris taip pat turėtų įkvėpti ateinančias kartas. Pagal Jurgį ir kepurė.) Vis dėlto man ši knyga-epas atskleidė iš tiesų nemelagingą sąryšį tarp madingo vaivorykštinio ar šiaip bet kokio gyvenimo būdo ir tų idėjų, kuriomis mito ir minta jo herojai, t.y. realieji pasaulio menininkai ir literatai, turtingieji ir vargšai, realybės konstruotojai. Romane, kuriame veiksmas rutuliojasi iki 1996 metų, raudona gija eina citatos apie revoliuciją, apie tai, kad visi jie be išimties buvo veikiami kairiųjų idėjų ir yra kairieji, trockistai ir marksistai, maoistai ir stalinistai, visų pakraipų istai, o vienas kitas dešinysis, kaip poezijos grandas Oktavijus Pasas, vaizduojamas kaip besiplunksnuojančių didvyrių, pasiryžusių apversti pasaulį, niekinamas blogis.

Po „istorinės 2013 metų liepos 27-osios šventės ir lyčių lygybės triumfo“ visi šie įkyriai į žiūros lauką peršami kultūros ir politikos fragmentai staiga susidėliojo į savo vietas. Juk nieko stebėtino: tai, kas vyksta, vyko visą šimtmetį. Vakarų pasaulyje kairumas iki pačių kraštutiniausių ideologinių formų, net anarchijos, o kartu ir amžinas siekis sunaikinti šeimą ir įvesti socialiai konstruojamų lyčių viršenybę, tebėra vyraujanti politinė diktatūra. Ir nesvarbu, kad reakcingi dešinieji gali būti blogi ir dar blogesni. Svarbu tai, kad šie idealai ir yra tikrasis ES veidas. Veidas, tapęs Lietuvai užmaukšlinta Hanibalo kauke. Nesvarbu, kad po ja ne Lekteris ir kad jis gimęs ne Lietuvoje, o liguistose „pažangių“ kūrėjų fantazijose.

2013 m. liepos 28 d.

Kategorijos: Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , .

50 komentarų

  1. Kažin:

    Belieka Lietuvai ryžtingai imti identifikuotis ne Vakarais, o Rytais ir tai neparsidavusi žiniasklaida turi daryti jau nuo šiandien.
    Šūkių: “Mes Rytai, o ne Vakarai” galėjo būti jau liepos 27 d.

  2. S:

    Išstokime iš pederastų sąjungos!

  3. Jau taip buvo užknisęs Viktoro akcentas, dabar kitas atsirado…
    Norėtūsi pamatyti išmintingų patarimų ką daryt, kaip kovot prieš šitą vaivorykštę.

  4. puikus straipsnis:

    lauk tuos pedalus,ciulpikus

  5. Rimvydas:

    Aukščiausias tikslas yra Darna. Žemėje dėl to, kad žmonių priviso daug kartų per daug, kad jie tik grobia, darko, plėšia, engia Darna jau seniai suirusi. Homoseksualumo plitimas prives prie kelių dalykų – prie gimstamumo ir tuo pačiu žmonių skaičiaus mažėjimo bei prie visiško pamatinių vertybių sunaikinimo, dėl ko žmogus liausis būti žmogumi ir nebus vertas netgi gyvulio vardo. Kitaip tariant, žmonija, kaip patapusi parazitu, pati save veda į susinaikinimą. Vadinasi yra tikimybė, kad tai atves į Darnos atstatymą.
    Taigi, homoseksualizmo plitimą aš vertinu kaip dorą dalyką, nes tai veda į Darnos atkūrimą per žmonijos susinaikinimą, apart kurio kitų kelių atkurti Darną, deja, bet nebėra. Žmonija nebepasveiks.

  6. gintas:

    Geras tekstas.
    Bet netikslu sakyti, kad šis marazmas yra stumiamas kairuolių. Jis pirmiausia stumiamas liberalų.

  7. A:

    O visų taip garbstomas Gailius įstojo būtent pas liberalus. Kuriuos taip aistringai kūrė dabartinis pranašas Radžvilas. O prezidentė komunistė, liberalė ar liaudininkė? Prezidentė ir visa valdžia vaizduoja, kad jie ,,ne prie ko”. Lietuvą apšlapino ,,briuselio berniukai”, padedami vidaus kariuomenės. O mūsų valdžia vaizduoja, kad nulijo šiltas lietutis. Paplokime sau.

  8. jie ir yra "ne prie ko":

    Kol seimas nepriėmęs įstatymo dėl homoseksualizmo propogavimo draudimo vykdomoji valdžia yra “ne prie ko”. Teismai yra ne prie ko, policija, vidaus reiokalų ministras ir t.t.

  9. Viktoras:

    Bjauru yra ir tai,kad šis homoseksualų paradas Vilniuje įtrauktas į Lietuvos oficialų renginių sąrašą pimininkaujant ES Tarybai metu.

  10. Nepolitikas:

    „Gėjų paradas vainikavo pirmininkavimo ES pradžią. Privertę lietuvius ir net Prezidentę nuolankiai aiškintis dėl įvairių klausimų, dabar funkcionieriai galės ramiai pailsėti. Keista ar nekeista, kad politinės aktualijos yra lydimos sekso kvapo, prasismelkiančio iš visų poteksčių, pareiškimų, bendro fono?“ – perskaičiau, ir palauk…, kaip taip „Privertę lietuvius ir net Prezidentę nuolankiai (…)“? O tai reiškia, kad lietuviai ir prezidentė iš vien? – MELAS! Dar daugiau: „Privertę lietuvius (…) nuolankiai“, kaži koks žeminimas ir MELAS! Nesu girdėjus ar matęs tą nuolankumą ….iš tikrų lietuvių! Taigi šis straipsnis yra „švelnintis“ dalykas. Bet visumoj gerai atskleista gėjų politikos norma: „Romane, kuriame veiksmas rutuliojasi iki 1996 metų, raudona gija eina citatos apie revoliuciją, apie tai, kad visi jie be išimties buvo veikiami kairiųjų idėjų ir yra kairieji, trockistai ir marksistai, maoistai ir stalinistai, visų pakraipų istai, o vienas kitas dešinysis, kaip poezijos grandas Oktavijus Pasas, vaizduojamas kaip besiplunksnuojančių didvyrių, pasiryžusių apversti pasaulį, niekinamas blogis.“ , t.y. „Mums nesvarbu, ar mūsų teiginiai melagingi, ar ne. Jei ir melagingi, tai mes juos naudojame etiškai geram tikslui“. „Etiškai geram tikslui“ turbūt reikėtų priskirti ir tai, kad vienas strategijos metodų yra bandyti kiek įmanoma homoseksualizuoti istoriją. „Kuo daugiau įžymių žmonių bus homoseksualais, tuo mums geriau“… Reikia skubos tvarka nutraukti sutartį su ES. Jį mums gražina 1993 m. visą pramonę ir resursus(mišką, naftą ir t.t.), o mes po to skolą.

  11. Viktoro Orbano kalba Europarlamente liepos 2:

    Prime Minister Orbán’s closing speech in the European Parliament, 2 July 2013
    With respect to curtailing freedom, distinguished Ladies and Gentlemen, I see that there are some, who do not understand quite clearly the Hungarian nation and the character of Hungarian people. Even the Soviets failed to curtail freedom in Hungary, not even the Communists succeeded. We sent them packing at the first possible moment. Therefore to say that someone would be capable of curtailing the freedom of the Hungarian people is a sign of misconceptions regarding the Hungarian nation.

    There was a contribution, which if I understood correctly talked about LGBT groups, and which if I understood correctly concerned the rights of homosexuals. I would like to make it very clear. We have very clear constitutional provisions in Hungary. Marriage and a family mean a man and a woman, and one of each. One man and one woman. This is not directed against anybody. The fact is that we are protecting a four thousand year old tradition. We can argue about whether this tradition should be maintained, but I would ask that you accept one thing. This is a 4000 year old tradition. 2000 years in the Jewish culture and 2000 years in Christianity. We would simply like to preserve this tradition, and therefore I do not understand why any MEP should think that our right to this tradition in Hungary could possibly be restricted. The Hungarian constitution is not against anybody, but also speaks clearly. /…/
    Ladies and Gentlemen,
    There was an interesting debate here about the connection between the European Parliament and the Soviet Union. This is an interesting issue, the comparison between Brussels and Moscow. There is no doubt that I would not have had the opportunity to put forward my opinion in Moscow during the Soviet era. Even if by a stroke of luck I would have been allowed to do so, I am not sure that I would have been allowed to return home. Accordingly, one can assume that the two entities are not same. There is something however that I would like to mention in a more subtle manner. We remember well when the decisions on Hungarian freedom and the fate of Hungary were not left to the Hungarians. We also know full well that – just as you are doing now – other people in another place wanted to protect us from ourselves. Hungarians do not need to be protected from themselves. Hungarians are freedom loving and democratic people, who are capable of deciding about their own destiny, as long as they are allowed to do so!
    Ladies and Gentlemen,
    In summary, I must say that the report, which you are debating, is seriously unfair and insulting towards my country. Its author and all those who will approve it are abusing their power, are applying double standards against my country, and therefore I naturally do not see any reason to change the opinion I articulated at the opening of this debate. Naturally, when a Parliament adopts a resolution, it will do so on a party political basis, thus in a legitimate manner. I am not in a position, nor do I have the right to question the legitimacy of the Parliament resolution to be made here tomorrow, but it goes with the character of every parliamentary political resolution that it will be political in nature. This is going to be a resolution which will be strongly biased to the left and as is the case with parliamentary resolutions, the prosecutor and the judge will be one and the same. Those accusing us will vote in majority to adopt a resolution condemning us, therefore I am not in a position to accept such a resolution on behalf of Hungary. Many say that they are our friends, but they will be voting against us. They say that friends are there to share their criticism with their other friends and, Mr. President, there is a lot of truth in this. I would be grateful if you told us your criticisms, but you do not share your criticism with us, but instead, in this report, you are proposing to put Hungary under political guardianship and I can never accept you wanting to put my country under political guardianship. Hungary is a free country, and therefore we do not accept this report.
    Thank you for your kind attention.
    Prime Minister’s Office
    http://orbanviktor.hu/in_english_article/prime_minister_orban_s_closing_speech_in_the_european_parliament

    O už 24 dienų avarija, panaši į Drižiaus ar Mašerovo.

    • medus:

      ačiū už ištrauką – tikra laisvo žmogaus kalba – pas mus prezidentė tokios nepasakytų. ypač ji. į ką turime atkreipti dėmesį? dėl homoseksualų ta pati situacija kaip ir pas mus – kai šaukiama “demokratijos” vardu, tačiau net neišsakomi argumentai, nediskutuojama, nes diskusija nenumatyta, tik prievarta.
      kad ir ši ištrauka: “jie sako, kad draugai yra draugai ir tam, kad pasidalintų kritika, nepritarimo argumentais ir, pone prezidente, tame yra daug tiesos. tad būčiau dėkingas, jeigu jūs pasidalintumėte su mumis savo kritika, tačiau vietoje to jūs šioje ataskaitoje pareiškiate, kad nuo šiol Vengrija bus “politinėje priežiūroje”. o tokiam jūsų norui aš niekada nepritarsiu. Vengrija yra laisva šalis ir dėl to mes jūsų ataskaitos nepriimam”.
      tobula laisvo žmogaus kalba. yra ir kitų perliukų. dabar tikrai aiškesnės ir “avarijos” priežastys.. kam dar neaišku?

      • tikras lietuvis:

        Taigi: Vengrija – laisva šalis, nes turi tikrą Prezidentą, kuris gali pasakyti ne ES pederastintojams.
        Tad ar ES kalta, kad mūsų valdžia yra tik tam, kad atkišti užpakalį kiekvienam, kuris to užsinori?
        Vengrijai dėl savo požiūrio nieko neatsitiko – nieko neatsitiktų ir mums, ir manau, kad prie kokio nors AMB tokių klausimų net nebūtume svarstę: koks jis ten buvo kitais klausimais, bet jo nebūtų privertę,kad Lietuvą pederastintų.
        Tikrai.
        Reikia Prezidento vyro – Grybausjkaitė dėl kažkokių (gal ir dėl tų 🙂 ) priežasčių Lietuvos nuo to negina ir net tam nerodo absoliučiai jokių pastangų.

  12. tikras lietuvis:

    Rašykime lietuviškai, o ne žydiškai: Mocartas.

  13. Kritikas Pikčiurna:

    Puikiai ir reljefiškai nupieštas įvykių vaizdas, atskleista ištisa politinė kryptis, su pasimėgavimu vadinama ES. Nejučia prisimena Lietuvos politikų besąlyginė agitacija strimgalviais stoti į Europą, net paties Vytauto Landsbergio triumfą – mes dabar saugūs! Tikrai saugūs, be paskutinio nuo okupantų likusio energijos šaltinio, be suvereniteto, be savos monetarinės politikos, net eidami gatve turime dairytis, kad kas iš nugaros neužpultų ir neišprievartautų pagal kalėjimams būdingą tradiciją ar nepakištų panosėn savo olandiškai gauruotą nuogą užpakalį su visais nutįsusiais ožio atributais Vilniaus Katedros šventoriuje. Bet visa tai tėra tik vaizdas avanscenoje, kad pridengtų Europos integracijos emisaro Kęstučio Lančinsko (žiur. šio pono biografiją Vikipedijoje) režisuotą karinio perversmo repeticiją. Tai ne homikų eitynės, tai – neproporcinga jėgos demonstracija, tai pastangos supriešinti statutinių pareigų į nepatogią padėtį įstumtus policininkus su visuomene. Tai taip akivaizdu po visuomenės išsakyto entuziastingo palaikymo neseniai ruoštai ir atšauktai policijos pareigūnų “Vergų arijai”. Ponai, nepavyks, eiliniai policininkai ir visuomenė yra pakankamai apsišvietę ir aiškiai mato jūsų ekvilibristinius triukus išlaikyti užgrobtą valdžią ir primesti mums svetimą valią. Tokios jėgos demonstracijos nematėme nei per M.Gorbačiovo, nei per popiežiaus Jono Pauliaus II, nei per JAV prezidento G. Bušo vizitus, kai grėsė visai realūs teroristiniai pavojai. Tai antras, po įvykių Garliavoje, grubios jėgos demonstravimas, ženklinantis Prezidentės Dalios Grybauskaitės valdymo stilių, kur vykdytojai “ne prie ko”, o viešą erdvę užpildo tiktai melas ir intrigos. Tai – ne demokratija, tai – prievartavimas, sukeliantis vienareikšmiškas sąsajas su mažametę Deimantę Kedytę prievartavusiais pedofilų veiksmais. Tik tai šiuo atveju prievartaujama Lietuva, jos šimtmečiais ugdyta dora ir orumas. Ar lauksime kol kas nors ras Lietuvą purvyne, paspringusią žolės lapu su švariai nuplautais europietiškais batais arba prigėrusią baloje ir kaltinamą terorizmu? Štai kodėl pedofilų niekas neranda, nes jie vis dar sėdi valdžioje.

    Bet, brangūs žmonės, juk tai priklauso tik tai nuo jūsų sveiko proto, įžvalgumo, nuo jūsų valios ir solidarumo!

  14. Kritikas Pikčiurna:

    P.S.
    Nepaminėjau dar vieną artėjančią netektį – nuo 2014 m. gegužės 15 d. galbūt neteksime ir savos žemės!
    Todėl dabar yra pats laikas, kai pirmininkaujame Europos sąjungos tarybai, patiems, o ne per emisarus ir statytinius, atvirai pareikšti, kad nepritariame tokiam ES kursui. Mes laisvės ir Nepriklausomybės siekėm ne tam kad būtume vėl okupuoti ir sunaikinti.

    • S:

      Dabar reikia rinkti parašus referendumui surengti dėl žemės. Kiek galima daugiau reikia surinkt. Nors šiaip nesikišdavau į tas “demokratines” nesąmones, bet dabar pats surinksiu šimtus, galim ir laimėti.

      • Amelija:

        Nesuprantu žmonių, kurie karščiuojasi dėl to žemės pardavimo. Savam sukčiui parduodam (Agrovil, Lytagra, Karbauskis), o užsieniečiui – jokiu būdu. Niekas čia neatlėks ir nesupirks šventų kalnelių, pelkučių ir dirvonėlių. O masyvus – taip, pirks už europinę kainą. Tegul dabar alkūnes graužia tie, kas paveldėtas žemes išpardavė kolchozų pirmininkams po kelis šimtus už hektarą. Iš pavydo referendume tegul reiškiasi.

        Mistinės kalbos apie žemės, vandens, gal dar ir oro šventumą šiandienos žmogui rimtai neatrodo. Tautinė izoliacija – irgi atgyvena. Paklausykit, ką kalba šiandienos studentai, tie, kas valdys Lietuvą po keliolikos metų: jiems rūpi ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio problemos, jie viską mato kontekste, ir nepažįstu nė vieno jauno bendradarbio, neturiu tokio giminaičio, kuris referendumą laikytų kuo kitu, negu valstybės pinigų švaistymu. Ir, kas keisčiausia, jie domisi ES problemomis, tik ne tuo aspektu, kurį labai pamėgę eskaluoti negausūs “patriotai”.

        • S:

          Nepasirašysi? Puiku. Taip ir atsijosim nuo savęs netikrus draugus. 😉 Nors su tamsta ir taip buvo viskas aišku, gali nesistengt. Ir į studentus ypatingų tolerastinių vilčių aš nedėčiau. Be darbų vadovų ir be rimtesnių studijų jie yra viso labo apskritas nulis visuomenėje. O rimtesnės studijos greitai prasklaido visus mitus, nes tik toks žmogus, kuris sugeba viską įvertinti racionaliai teisingai, gali kažką nuveikti. Taip, kad nesidžiauk radęs, neverk pametęs, surinksim parašus ir be Jūsų.

          • Amelija:

            Nežinau, ar rimtomis Tamsta laikai studijas Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos institute, Teisės fakultete ir pan., kur įstoja tik 95-100 balų per valstybinius egzaminus gavę abiturientai. Apie profkės lygio VDU , M. Romerio ar kokį Edukologijos universitetą nekalbėsim… Inžinerija KTU irgi proto neknisa, kaip ir informacinės technologijos, žmonės yra matematinio, loginio mąstymo specialistai. Žinoma, jei aukštuoju mokslu laikyti menotyras, literatūrologijas, verslo vadybas ir kitus kliedesius, tada studentas tikrai būna “prasklaidytas”.

            Visuomenėje permainų atsiras ne svajoklių dėka, o profesionalų, gabių politikų pastangomis. Karta, kuri laksto su plakatais po mitingus ir organizuoja referendumus tebežaidžia sovietžmogio sąmone. Bet kartos, laimei, keičiasi. Kažkaip daugėja nebijančių Europos, net žydų ir lenkų… Ką su tokiais daryti? Menko išsilavinimo jaunimėlis emigruoja, dominuoti ima kitas mentalitetas. Pavojus, ar ne?

        • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:

          Dar ir kaip atleks, dar ir kaip supirks. Lietuvos gera geografine padetis, nbuna dideliu kataklizmu, daug gelo vandens. Geram gaspadoriui cia tik gyvenk ir Norek. Bet butent tokiu Lietuvoje ir truksta.

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:

        Dar ir kaip atleks, dar ir kaip supirks. Lietuvos gera geografine padetis, nbuna dideliu kataklizmu, daug gelo vandens. Geram gaspadoriui cia tik gyvenk ir Norek. Bet butent tokiu Lietuvoje ir truksta.

  15. Jone:

    Mums nereikia nei rytu, nei vakaru. Tai geras sukis. O atlaikysim, jei nemiegosim. Nereikia jokiu partiju, nes kur jos buvo ta liepos 27d?

  16. Pries 600 metu “pazangi Europa” isprievartavo paskutinia tauta (zemaicius) per prakeita didiji melagi ir isverstaskuri Vytauta Didiji ikisus mums krikscionybe,kaip pazangia ir ‘tikra” religija! Dabar jau mes tai senai pamirsom ir vadiname save “Marijos Zeme”. vadiname save krikscionimis,tik jau pamirsome,kad ja ikiso tie patys vokieciai arba ju verciami priememe ja per lenkus…tai tas pat. dabar mums jau kisamas homoseksualumas! kaip “pazangi samprata ir tolerancija” mazumom! Kazkodel homosekus liausdiskai vadinamus “pidarais” mes turime toleruoti,pripazinti ju teises,o va lenkus,ir rusus kaip tautines mazumas mes netoleruojame,nes to nesako daryti ES. reikia homosekai gerai,o rusai ir lenkai ar cigonai blogai! demokratija-tai kaip mazuma turi isiklausyti i daugumos nuomone! Niekas tu homoseku Lietuvoj neengia,as ju nemegstu,bet gatveje ir nemusu sustikes,lai jie savo lytini gyvenima gyvena ,kaip nori,bet nereikia jo propaguoti! mes is ES gauname diktatura,net Maskva savo laiku tiek nediktavo Lietuvai. O pinigais irgi mus “maitino” …kiek buvo pastatyta imoniu ir sukurta darbo vietu!!!! Tiek net ES nepadare. bet uz tai,Euro parlamente manau sedi 50% tu visu sesualiniu mazumu atstovu,kurie juos taip palaiko,bet bijo prisipazinti,Nes seip tas nera toleruojama daugumos,bet jie moka ta dauguma valdyti! nu visai,kaip kokiam Irake ar Sirijoje ar Katare,kur tautine mazima valdo kita tautine dauguma! pasakysiu,kad musu beda yra paciuose musuose! tai,kad mus valdo tokie patys ar net dar blogesni “pidarai” netiesiogine prasme.Kurie vagia is savu zmoniu ir Europos sajungos lesu. skurdina sava sali,nes ji jiems nereikalinga-jie jos nemyli! Ziuriu kartai su grauduliu i ta baltarusija valdoma nekarunuoto karaliaus “Batkos” ir galvoju,kad kartais neaisku kas geriau…”piderastiska” demokratija ar vienas valdovas mylintis savo sali….? spresti mus patiems

  17. Evelina:

    Tai vyko su prezidentūros palaiminimu. Visi pagalvokit, kai balsuosit.

  18. Robertas:

    Prezidentę lauk iš posto… Išrinkti šeimos žmogų… Kad saugotų šie valdytų šalį kaip savo šeimą ….

  19. Robertas:

    Neberinkti pidarų į seimą…

  20. Robertas:

    Nebebalsuoti nei už vieną matytą kolonoje…

    • Romuvis iš Vilniaus:

      Na. ir nebelsuoju. ir ne dėl paradų, o dėl perdėto kairuoliškumo 🙂
      O pilietiška pozicija ir drąsa dalyvaujant tokiuose paraduose – tik suteikia privalumo. Jei šios seimūnės nebūtų kairiųjų pažiūrų, tikrai už jas balsuočiau. Tūkstančius kartų geriau jos, nei Seime sėdintys prisitaikėliai bailiai, bijantys neįtikti tamsiąjai visuomenės daliai.

  21. Robertas:

    Karts nuo karto blokuoti šių iškrypėlių būstinės, kavines, klubus…

  22. Robertas:

    Galima karts nuo karto ir ranką “pridėti”, kaip senais laikais prie Tėvynės kino teatro vaikydavome tuos išgamas, kai prie jaunimo kabinėdavosi…

  23. Romuvis iš Vilniaus:

    Panelei radikalizmas šikn… ėda? :)))
    Teisiog trykšte trykštate netolerancija. Galiu tik priminti, kad perdėtas ir nuobpdus pseudopatriotizmas tikrai niekur nenuves. Jūsų vertybės prasilenkia su laimečiu.
    Šiame kontekste turime galvoti apie Lietuvos ateitį, jos išlikimą. O jūsų įvardinti “sąžinės balsai” atstovauja konservatyviąją praeitį ir formuoja radikalizmui palankią dirvą. Demografinę situacija Pasaulyje ir Lietuvoje puikiai žinome. Tad migrantai iš radikalesnių konservatyvių šalių pirmiau rinkisi jiems palankesnę dirvą. tad jei šiandien neliberalizuosime savo įalies, netapsime modernesniais, nesilygiuosime į pažangiausias ES šalis (Vokietiją, Nyderlandus ir kt.), tuomet po kurio laiko treks gyventi pagal Šariato teisę.
    AR TO NORITE, mieloji Daiva? tad prieš rašydama gerokai pagalvokite. Trumparegiška rašliava tik klaidina visuomenę.
    P.s. Esu heteroseksualus, gėjų paraduose nedalyvauju, tačiau nieko prieš juos neturiu. Visumoje, jei Lietuva būtų pakankamai liberalia šalimi, nelabai suvokčiau ir tokių paradų reikalingumo. Tačiau kol Lietuvoje yra isteriškų klykiančių , įstatymus pažeidinėjančių piliečių ir net Seimo narių – TOL TOKIE PARADAI REIKALINGI. ir norėčiau, kad JIE VYKTŲ DAŽNIAU. Na, gal kasmet (kaip teigia gerb. Simonko), jų ir nereikia, tačiau kas antri metai ir Gedimino prospektu – tikrai būtų puiku. IR TAIP TOL, KOL MŪSŲ VISUOMENĖ IŠSIGYDYS – TAPS TOLERANTIŠKESNE.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: