Zarasų jaunimas skatina kartų dialogą ir gaivina mokyklos istoriją (0)

Zarasų Ąžuolo gimnazijos gimnazistai Azuolas.info nuotr.

Zarasų Ąžuolo gimnazijos gimnazistai Azuolas.info nuotr.

Ar prisimenate savo pirmąją klasę ar linksmiausią vakaronę mokykloje? Bėgant metams net gražiausi prisiminimai grimzta užmarštin. Ko gero, daugiausia apie mokyklos gyvenimą gali papasakoti daugelį metų joje išdirbę pedagogai. Artėjant Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos 95-ajam jubiliejui, mokiniai nusprendė surinkti jų atsiminimus ir atgaivinti savo mokyklos praeitį.

„Įgyvendiname projektą „Kartų dialogas“, jo metu jaunimas siekia ne tik atkurti mokyklos istoriją, bet ir sumažinti atskirtį tarp jaunesniosios ir vyresniosios kartų, – pasakoja Janina Dobrovolskienė, Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja. – Gimnazistai apklausė buvusius mokytojus, pagal jų pasakojimus parengs informacinį segtuvą ir sukurs vaizdo filmą, kuriuos perduos mokyklos muziejui.“

Jaunimas siekė kuo daugiau sužinoti apie buvusių pedagogų darbą, santykius su mokiniais ir kolegomis, popamokinę veiklą, taip pat domėjosi, kaip pasisuko jų gyvenimas palikus mokyklą. Savo atsiminimais noriai pasidalijo maždaug dvidešimt pedagogų, tarp jų – mokyklos direktoriai Vladas Lumbė ir Elena Gaidamavičienė, lietuvių kalbos mokytoja Laimutė Denafienė, biologijos mokytoja Birutė Saulienė ir kiti. Daugelis apklaustųjų darbą mokykloje baigė maždaug prieš dvidešimt metų.

„Anksčiau mokiniai buvo drausmingesni, labiau gerbė mokytojus, o jų išdaigos, palyginti su šiandieninėmis, atrodo itin nekaltos. Tikiuosi, kad paskaitę šiuos atsiminimus jaunuoliai susimąstys apie savo elgesį,“ – viliasi Kamilė Daunoravičiūtė, Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos mokinė.

Dalyvaudama projekte K. Daunoravičiūtė nusprendė pabendrauti su buvusia lietuvių kalbos mokytoja Svajone Reklaitiene, kuri ir šiandien domisi mokyklos gyvenimu, yra itin visuomeniška bei aktyvi. Prieš susitikimą mokinė nerimavo, ar pokalbis bus sklandus, tačiau pedagogės atvirumas ir nuoširdumas kaipmat išvaikė visas baimes.

„Dabartiniai mokytojai iš buvusių kolegų galėtų pasimokyti vienybės, sutelktumo ir itin šilto bendravimo tiek pamokose, tiek po jų, – pastebi Gintarė Trukanienė, „Ąžuolo“ gimnazijos istorijos mokytoja ir projekto „Kartų dialogas“ koordinatorė. – Jaunimas nustebo, kad jų mokykloje dirbo tiek daug įdomių asmenybių, palygino sovietinę ir šių dienų mokyklą, išmoko ją gerbti ir branginti.“

Anot G. Trukanienės, mokiniai norėtų pratęsti užgimusį bendradarbiavimą su buvusiais pedagogais: suorganizuoti bendrą renginį ar pakviesti juos pravesti keletą pamokų.

Stiprinti kartų dialogą ir prisiminti mokyklos istoriją Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos jaunimą paskatino didžiausias Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projektas „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“. Jame iš viso dalyvauja ir savo iniciatyvas įgyvendina 120 švietimo įstaigų – bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų, kolegijų – iš 30-ies savivaldybių.

Projektą „Kuriame Respubliką“, kuris tęsis iki 2014-ųjų rugsėjo pabaigos, įgyvendina VšĮ „Pilietinės visuomenės institutas“ kartu su partneriais. Jį finansuoja Europos socialinis fondas pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“.

Daugiau žinių apie projektą „Kuriame Respubliką“ rasite interneto svetainėje ir socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Pilietinė visuomenė, Švietimas, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , .
alko-2-proc
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *