G.Vaitoška. Ar norėtumėte pamatyti, kaip jos atrodo nuogos? (25)

Gintautas Vaitoška

Gintautas Vaitoška

Nuostabu: tokią teisę Lietuvos vaikams ir suaugusiems suteiks naujoji Europos Tarybos konvencija „Dėl smurto prieš moteris ir šeiminio smurto prevencijos bei kovos su juo.“ Lietuvos respublika yra spaudžiama ją pasirašyti, ir garbingi mūsų politikai tai nori padaryti.

Berniukai ar vyrai, pasiskelbę mergaitėmis arba moterimis, turės teisę naudotis mergaičių persirengimo kambariais ir tualetais. Pavyzdžių pateiksime truputį žemiau.

Sakysite – koks čia kliedesys? Bet reikalas tame, kad, kaip dabar tapo įprasta Europos Sąjungoje, į kokius nors gražiai skambančius dokumentus įpakuojama ir „translytinė dovanėlė“. Panašiai, jei kas pamenate, kaip sovietiniais laikais knygyne norint nusipirkti knygą, neretai būdavo pridedamas ir privalomas Vladimiro Iljičiaus tomelis.
Konvencijoje dėl smurto prieš moteris yra 81 straipsnis. Niekas neabejoja, kad apsaugoti moteris nuo smurto yra labai geras tikslas, ir labai nelengva tarp 11 tūkstančių žodžių sunku pamatyti du žodžius, su kuriais sutikus, Lietuvoje prievarta bus įgyvendinamos genderizmo ideologijos priemonės.

Konvencijos 3 c) paragrafe įvedamas „socialinės lyties“ terminas (angl. „gender“), o 4 str. 3 punkte reikalaujamas įsipareigojimas nediskriminuoti dėl lyties tapatybės („gender identity“). Tarptautinė Lesbiečių ir Gėjų lyga sveikino šį dokumentą 2011 metais, kaip pirmąjį tokį, kuris uždraus diskriminuoti „translytes“ („transgender“) moteris. „Translyte moterimi“ galima tapti dviem būdais: atlikus vyro kastraciją, prieš tai jam skyrus masyvias, mediciniškai nepateisinamas moteriškų hormonų dozes, arba, kaip dabar galima ne vienoje šalyje, jau ir be operacijos. Šioje konvencijoje tai neminima, tačiau kituose ES dokumentuose, kaip pav. 2010 m. rezoliucijoje Nr. 1728 dėl nediskriminacijos dėl lytinės tapatybės, reikalaujama, kad lytį būtų galima pakeisti abiem būdais. T.y. jei aš paprašysiu pase parašyti, kad esu moteris, Lietuvai pasirašius konvenciją, pareigūnai privalės tai padaryti.

Pastarasis būdas, reikia pripažinti, yra daug mažiau žalojantis, o kita vertus, ir atveria daugiau galimybių. Štai pernai metų lapkritį amerikietis vyras, tapęs „translyte moterimi“ ir pasivadinęs Kolin Frensis (Colleen Frances), ėmė naudotis mergaičių persirengimo kambariu. Mat „Kolin“ studijuoja Vašingtono valstijos „Evergreen State“ koledže, kuris naudoja vieną baseiną kartu su pora vietinių gimnazijų. Vieną rugsėjo dieną 6–18 metų mergaitės už permatomos dušo kabinos sienelės išvydo ramiai besiprausiančią naująją moterį su visais jos išlikusiais vyriškumo atributais. Kai mergaičių tėvai bei plaukimo treneris pareiškė protestą policijai dėl ekshibicionizmo, jiems buvo paaiškinta, kad universitetas biologiniam vyrui šitaip elgtis neuždraus. Tai reikštų diskriminaciją lytinės tapatybės pagrindu (tą simpatišką moteriškos „socialinės lyties“ būtybę galima pamatyti interneto ieškiklyje išspausdinus aukščiau paminėtus koledžo pavadinimą bei „jos“ vardą).

Beje, panašios problemos JAV dygsta kaip grybai po lietaus: Arkanzaso valstijos universitete „tanslytė“ moteris „Jenifer“ – iš tikrųjų vyras – reikalauja teisių naudotis moterų tualetais, vasario mėn. Masačusetso valstijos Švietimo skyriaus vadovas leido „translyčiams“ berniukams naudotis mergaičių persirengimo kambariais ir tualetais, net neinformuojant tėvų apie jų sūnaus „socialinę lytį“ mokykloje, ir pan.

Kodėl geram tikslui – kovoti prieš smurtą – pridedamas toks prieskonis? Politinė realybė tokia, kad moterų teisių judėjimas yra tampriai susijęs su radikaliuoju feminizmu – ar dar kitaip įvardinamu „postfeminizmu“ – kuris reikalauja, kad konvencijoje dėl smurto prieš moteris būtų privalomai įvestos „socialinės lyties“ ir „lytinės tapatybės“ sąvokos. Teisinės bei proto sumaišties, kylančios iš tokių įstatymų, netrūksta ne tik egzotiškoje Amerikoje. Štai neseniai Vokietijoje „translytė moteris“– iš tikrųjų vyras – norėjo įteisinti toje šalyje leidžiamą partnerystę su kita moterimi (šį kartą tikra). Žemesnės instancijos teismas „pilietei“ pasakė, kad „jūs galite tai padaryti, tačiau pirma turite išsioperuoti, kad taptumėte tikrai moterimi“; kitas pasiūlytas sprendimas buvo paprastai apsivesti, kadangi „translytė moteris“ tai galėjo padaryti kaip vyras.

Tačiau Vokietijoje – kaip ir kai kuriose JAV valstijose – pakeisti lytį galima ne tik sunaikinus lytinius organus bet ir pakeitus dokumentus. „Pilietė“ apskundė teismo sprendimą Konstituciniam teismui. Pastarasis 2011 m. sausio 11 d. vetavo žemesniojo teismo sprendimą ir leido „translytei moteriai“ sudaryti „tos pačios lyties partnerystę“ su kita moterimi. Įdomu, tiesa? Atrodo, teisininkams, konvenciją pasirašius, darbo netrūks.

Teisiniu požiūriu įdomus ir aukščiau minėtas „amerikietės“ Kolin Frensis atvejis. Jei, pasirašius konvenciją, Jonas pasivadintų Janina ir panorėtų pabuvoti mergaičių persirengimo kambaryje – na, kad ir nebūtinai nuogas – jis pažeistų Konvencijos „Seksualinio priekabiavimo“ (40 str.) draudimą. Tačiau juk Jonas – tai jau Janina, ir nesvarbu kas tarp kojų jam tebekabo!.. Lietuvos vyriausybė turėtų skubiai organizuoti Televizijoje geriausio teisininko konkursą su visuotiniu žiūrovų balsavimu už arba prieš leidimą Janinai paspoksoti į mergaites!

Turbūt ne vienas sutiks, kad visa tai skamba kaip gera komedija, ir nėra lengva išlaikyti ribą tarp pagarbos asmeniui ir netolerancijos kvailybei. Transseksualumo apologetai pastebi, kad „translyčiai“ asmenys yra kenčiantys, jų gyvenimas nėra lengvas. Istorija čia ilga ir sena. Tarpautinė ligų klasifikacija lyties tapatybės sutrikimą suaugusiame amžiuje vadina „transseksualumu“ (kodas F 64.), „lyties tapatybės sutrikimas vaikystėje“ diagnozuojamas savo lyties nemėgstantiems, nuolat kitą lytį žaidimuose vaizduojantiems ir pan. vaikams. Sutrikimas išsivysto dėl sudėtingos šeimos psichologinės dinamikos, dėl kurios tėvus galima kaltinti tik tiek, kiek ir kiekvieną iš mūsų dėl kokių nors pasąmonėje užkastų asmenybės savybių. Tačiau, ypatingai vaikystėje, sutrikimas pagydomas.

Deja, kaip rašo žymus Amerikos psichologas, buvęs Amerikos psichologų asociacijos prezidentas Mikalojus A. Kamingsas (Nicholas A. Cummings), JAV psichiatrija – o nuo jos pastaraisiais dešimtmečiais priklauso viso pasaulio psichiatrijos raida – yra atsidūrusi ideologijos rankose. Terapinėms pastangoms padėti vaikams įveikti savo lyties nemėgimą, priimti save tokius, kokie jie yra – galbūt ne stereotipiniai berniukai ar mergaitės – aršiai priešinasi radikaliojo feminizmo – gendrizmo ideologija. Jos paveikti medikai netgi imasi stabdyti nuo lyties tapatybės sutrikimo kenčiančio vaiko brendimą ankstyvoje paauglystėje tam, kad jis galėtų pasirinkti kuo būti, sulaukęs vyresnio amžiaus. Brendimas stabdomas brutaliomis hormonų dozėmis. JAV ginekologė dr. Hanna Klaus tokį kolegų elgesį vadina netolimu nusikalstamu. Ir netgi po tokio žalojimo hormonais, kaip rodo tyrimai, 85 proc. vaikų pasirenka savo biologinę lytį.

Didžiausios pajėgos, verčiančios priversti valstybes įvesti „socialinės lyties“ (gender) sąvoką ir teisę būti ne tik vyru ar moterimi, bet ir vienu iš daugelio galimų variantų (kaip yra tekę rašyti anksčiau, Australijos žmogaus teisių komitetas pripažįsta 23 tokias „lytis“) yra tūkstančiai tų nelaimingų žmonių, kurie buvo mediciniškiai sužaloti „lyties keitimo operacijų“ metu, ir dabar nebegali suvokti savo tapatybės. Kate Bornstein, JAV feministė, kuri anksčiau buvo vyras Al Bornstein, rašo: „ Aš žinau, aš nesu vyras … o taip pat priėjau išvados, kad greičiausiai nesu ir moteris. Problema ta, kad gyvename tokiame pasaulyje, kuris reikalauja, kad mes būtume vyrai arba moterys“.

Kodėl Al Bornstein netapo „vykusia moterimi“? Lyties keitimo operacijų metu prisiūtos dalys ir padarytos angos gerai nefunkcionuoja. Moterišką organą vis reikia plėsti dilatatoriumi, vyriškas organas yra protezas su tam tikrais įrengimais; naujosios „moterys“ yra iškastruoti vyrai, naujiesiems „vyrams“ nupjaunamos ne tik krūtys, bet taip pat šalinama gimda ir kiaušidės – o kur dar jau minėta hormonų „terapija“ tam, kad organizmas būtų perverstas. Gal todėl ne vienas taip „pagydytas“ žmogus atsiliepimuose apie seksualinius potyrius, orgazmą ir pan., pabrėžia, kad jam svarbiau yra tai, kas vyksta ne tarp kojų, bet tarp ausų – t.y. fantazijos srityje.

Tačiau žmogui netampa lengviau ne tik anatominiu, bet ir psichologiniu požiūriu. Pernai miręs amerikiečių psichoanalitikas Sanderis Breineris yra rašęs, kad Wayno universiteto chirurgai, prieš uždarant lyties keitimo kliniką, būdavo neretai sutrikę. Ateina pas juos protingas, komunikabilus jaunuolis ir paaiškina, kad jam viskas gerai einasi, tik gimė ne tame kūne. Norėtų būti moterimi. Po pusmetinės hormonų terapijos žmogus operuojamas. Tampa gražia „moterimi“. Chirurgai patenkinti, pacientas irgi. Tačiau po poros mėnesių žmogus vėl ateina ir paprašo dar šiek tiek patobulinti linijas. Daktaras tai padaro. Paskui ateina vėl, ir vėl, ir taip tęsiasi tol, kol jau tikrai nebėra nei ko nupjauti, nei ko pridėti. Chirurgas tada kviečia konsultuoti jau kitos specialybės gydytojus…

Nepasitenkinimas savimi, kaip rodo psichikos raidos dėsniai, yra gilesnis negu nepasitenkinimas savo lytimi. Jau kelių mėnesių kūdikis demonstruoja „bazinį pasitikėjimą“ savo ir žmonių gerumu (E. Eriksonas) – arba „bazinį nerimą“. Džonas Boulbi (Johnas Bowlby) tai apibrėžia kaip saugų arba nesaugų prisirišimą, Heincas Kohutas (Heinz Kohut) – kaip teigiamą „savęs įvaizdį“. Tuo tarpu lyties tapatybės formavimosi kritinis laikas yra vėlesnis: antrųjų metų antroji pusė, 18-24 mėnesiai. Savęs, kaip berniuko ar mergaitės, vyro ar moters, nemėgimas formuojasi ant gilesnio neigiamo savęs įvaizdžio, savęs kaip žmogaus nemėgimo pagrindo – tad vienaip ar kitaip save pjaustant ar adant, šis įvaizdis nepasikeičia. Kitaip sakant, tie žmonės lieka ir toliau paliesti gilaus psichologinio kentėjimo (nemėgti savęs yra skausmingiausia…) – nekalbant jau apie tai, kad „trans“ lytiniai santykiai yra, švelniai sakant, sudėtingi. Kaip rašė dr. Paulas MakHju (Paul McHue’as), uždaręs seniausią pasaulio chirurginio lyties keitimo kliniką Baltimorėje, sielos kentėjimas neturi būti gydomas chirurgo peiliu.

Lietuvoje tai draudžiama. Kai kada apsaugoti žmogų nuo jo norų reiškia didesnę atjautą, nei pasiduoti naiviam įtikinėjimui, kad, sužalojęs save, jis taps laimingas. Konvenciją reikėtų pasirašyti be lyties tapatybės sutrikimo sunorminimo. Lietuva galėtų pasimokyti iš kitų padarytų klaidų.

P.S. Trumpai atsakysiu dr. Giedrei Purvaneckienei dėl genderizmo termino (str. „Genderistai vėl atakuoja“). Taip, yra nemažai internetinių puslapių, kurie „genderistais“ vadina tuos, kurie žmones skirsto į vyrus ir moteris (panašiai kaip mes vadinami „seksistais“, „patriarchaliniais heteronormatyvumo“ atstovais ir pan.) Tuo tarpu Nacionalinė Šeimų ir tėvų asociacija (NŠTA) Lietuvoje genderizmo terminą naudoja apibūdinti teorijoms, teigiančioms, kad egzistuoja keliolika „lyčių“. Mums gal būtų didelė garbė būti pirmiesiems taip logiškai pavadinusiems „gender“ ideologijos atstovus (analogiškai kaip komunos mylėtojai buvo vadinami „komunistais“, parlamentų vestibiuliuose – „lobby“ – veikiantys politikos įtakotojai – „lobistais“ ir pan.) – tačiau pirmieji nesame.

Ta pačia prasme „genderizmo“ terminas („genderismus“) yra plačiai minimas Vokietijoje. Jį naudoja knygos šia tema autorius filosofas Hadmutas Danišas (Hadmut Danisch), žymus Vokietijos sociologas ir kriminologas Maiklas Blokas (Michael Block), sociologė ir žurnalistė Gabrielė Kuby ir kiti. Terminas naudojamas ir įžymiajai norvego Haraldo Eios dokumentinių filmų serijai, parodžiusiai beviltišką „socialinės lyties“ („gender“) sąvokos nemoksliškumą: „Kaip per 40 minučių galima nuskandinti genderizmą“ (alternatyvios minties internetiniame puslapyje „Die Achse des Guten“ kurio autorių tarpe nemaža akademinės sferos žmonių, sociologai, publicistai etc.). Beje, tai ne vienintelis atvejis, kada žodis naudojamas keletu prasmių: pav. „liberalumas“ pas mus paprastai suprantamas kaip mažiau griežtas požiūris į tradicinės moralės normas, tačiau šis žodis seniai jau buvo vartojamas ir dabar kai kada tebevartojamas dosnumo prasme – iš lotyniško „liberalitas“.

G. Purvaneckienė, regis, kaip ir viena anksčiau šia tema rašiusi autorė, nesuskubo geriau pasižiūrėti į termino „gender“ reikšmę anglų kalba. Tai nėra tik gramatinė giminė, kaip ji teigia, ir kaip rašoma pirmose „Vikipedijos“ eilutėse. „Vikipedija“ ne visada yra patikimas žinių šaltinis. Akademinių žodynų įrašai sako, kad „gender“ anglų kalboje reiškia ir gramatinę giminę, ir „buvimo vyru ar moterimi faktą“.

Dėl NŠTA -os dalyvavimo fantazijų apie dieną, kai Frederikas transformavosi į Fridą, aptarime: gerbiama G. Purvaneckienė čia kalba netiksliai. Tiesa tik tai, kad aš, kaip Asociacijos deleguotas asmuo, dviejuose darbo grupės posėdžiuose tiesiogiai dalyvauti negalėjau (išskyrus aptarimą Seime 2012 m. rugpjūčio 1 d.), tačiau knygeles skaičiau, nagrinėjau su kolegomis (taip pat, beje, ir su žymiais Lietuvos psichiatrais), o posėdžiuose mane pavadavo psichologė Vita Kuliavienė. Šis variantas, dėl mano nereguliaraus buvimo Lietuvoje, buvo oficialiai suderintas. Į kolegės atsiliepimą apie programą nebuvo reaguota niekaip, visi tai liudijantys elektroniniai laiškai yra, kaip ir žmonės, kurie dalyvavo žymiajame lapkričio 5 d. posėdyje. Jie taip pat galėtų papasakoti, kaip susiklostė diskusija. Nuspręsta, kad bus geriau, jei Lietuvoje Jonas liks Jonu, o Giedrė Giedre..

Kategorijos: Akiračiai, Nuomonių ratas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

25 komentarai

  1. Valdas:

    Dėmesio visiems mylintiems Lietuvos žemę!

    ********************************************************************************************
    ********************************************************************************************
    ********************************************************************************************
    ********************************************************************************************
    **********************************************************************************************
    Šiandien, balandžio 4d., ketvirtadienį, per LRT 21:15
    Tautos aikštė

    Nacionaliniai debatai. Tiesioginė laida

    Laidos tema: Lietuvos Žemės išsaugojimas ar praradimas

    Dalyvauja Pranciškus Šliužas.

    Būtinas visų Lietuvos Žemės gynėjų palaikymas SMS balsavimu!!!

    Išplatinkim šią žinią visiems.
    Lietuvos žemės gynėjai turi būti išgirsti.

    ************************************************************************************************
    ************************************************************************************************
    ************************************************************************************************
    ************************************************************************************************
    **************************************************************************************************

  2. Marta:

    Prieš rašant tokius straipsnius derėtų tautai paaiškinti kas ta Europos Taryba, kuri siūlo tokius įstatymus, nes daugelis mano, kad tai yra Europos Sąjungai priklausanti organizacija. Gal net patys seimo nariai nesusigaudo?

    Tačiau The Council of Europa nėra Europos Sąjungai priklausanti organizacija. Jau ne vienas užsienietis mus įspėjo nepasirašyti šios gražiai skambančios konvencijos, nes ji slepia kur kas didesnius pavojus, nei šiame straipsnyje bandyta atskleisti.

    • Ieva:

      Laba diena,Marta,

      prašau, jeigu galima, atsiuskite savo e_maila i mano adresa liab@liab.lv. Mes su bendraminčiais norime ispeti savo Seima, kad Latvia nepasirašytu šita Konvencija. Jeigu Jus galetume padeti su daugiau argumentais, butu labai smagu. Šiek tiek esu sukaupusi, bet vistiek viso nesugebu suokti. Su pagarba Ieva

  3. ar esame gniuždomi?:

    Taip, esame. Tėvams tenka emigruoti. Nežinia, kiek dar neemigravusių tėvų kasdien važinėja po visą Europą vilkikais. Kiek mamų, dirbančių Norvegijos šiltnamiuose, bendrauja su savo vaikais per skaipą. Šeimos Lietuvoje tolsta dramatiškai. Ne todėl, kad taip madinga. Todėl, kad kitaip ekonomiškai neįstengia. Todėl komiškai skamba valdžios ketinimas bausti tėvus, paliekančius savo vaikus be priežiūros, atimant juos. Nesukūrus ekonominių sąlygų tuos vaikelius prižiūrėti.

    Šeima jau įsukta į pasaulį, neigiantį ir apjuokiantį tai, kas per amžius nebuvo net kvestionuojama. Šeima įsukta į krumpliaračius, trukdančius individui augti. Nes šis daigas tik tada gali taisyklingai augti, jei puoselėjamas tradicinės šeimos dirvoje. Išstumdami į kitokias dirvas, mes gausime tik paliegusius, dvasiškai aplaužytus augalėlius. Neišsiverčiančius be psichologo pagalbos. . Vienišus, nes neturinčius į ką stabiliai atsiremti. Nebent tik į asmenines santaupas. Jei jų turi. Gausime vienišus individus, save įtikinėjančius, kad jam šeimą atstoja šuo, medžiotojų būrelis, kolekcininkų ar sporto klubas. Ar artimiausias baras, kur užsuka išlenkti.

    Pasaulio galingiesiems labai lengva pavergti, nukreipti sau tinkama linkme individų-vienišių visuomenes. Nes tokios visuomenės jau ne bendruomenės. Tik individų-vienišių suma. Su taisyklinga šeima susidoroti sunkiau. Nes ji išauga į giminę, į tautą. O tauta yra pagrindinė kliūtis didžiulėms tarptautinėms korporacijoms žengiančioms į valstybę su savomis “žmogaus teisėmis”, kuriose nėra vietos pamatinėms žmogaus teisėms į šeimą, į tėvynę. Nes šeimos žmogus niekada nėra visiškai vienišas. Jis stabiliausios bendruomenės narys. Todėl gniuždymams ir permontavimams daug atsparesnis. Šeima (jos taisyklingoji modifikacija) skiriasi nuo kitokių partnerystės variantų kaip tas deimantas nuo anglies. Ta pati anglis. Tik kitokios, daug tvirtesnės modifikacijos.

  4. Li Bo:

    Straipsnio autorius pernelyg sureikšmina atskirus, pavienius ir nieko visuomenėje nelemiančius atvejus. Net jei Lietuvoje būtų keli šimtai ar tūkstančiai tokių žmonių, nematau ko pergyventi. Tegu jie ten operuojasi ar hormonus ryja- čia jų asmeninis pasirinkimas ir jų problemos. Su tuo dušo atveju tai prajuokino. Nu koks ten skirtumas kas kokias tvarkas savo baseinuose pasidaro, pas mus čia to niekada nebus viešose įstaigose, o privačiai kas ką daro ne mūsų reikalas. Aš jau daugybę metų nuogas pirtyje kaitinuosi ir į dušą ar eketę landžioju, dažnai ne tik su žmona ir vaikais, bet ir su kitais žmonėmis ir jų vaikais- nei karto nebuvo jokių problemų. Taip kad mažiau tos juodaskverniškos moralės ir daugiau gyvenimo džoaugsmo.

  5. Pilypas ne iš kanapių:

    Kraštutinis liberalizmas – kilpa tautai, bendruomenei, įsidėmėk Li bo ir niekas tavo išvedžiojimų čia nepalaikys. Keisk plokštelę, jei nori patarnauti Lietuvių bendruomenei. Nes matosi, kad pats įklimpęs į juodaskvernių bendruomenę, kuri neturi jokio ateities.

    • Li Bo:

      Ir tu įsidėmėk kelis paprastus dalykus:
      – laisvė be atsakomybės neįmanoma;
      – laisvės negali būti per daug.
      O tai, kad laisvę pats sieji su liberalizmu, rodo tik tavo ribotas proto galimybes. Nors… aš jau sakiau, kad nacionalistams laisvas, ar norintis tokiu būti, žmogus visada buvo, yra ir bus rakštis subinėj. Nacionalistų šūkis galėtų būti “Už laisvą Lietuvą, kur visi gyvena pagal mūsų nustatytas taisykles, įstatymus, aktus, nurodymus ir įsakymus, o visi nesutinkantys, ir bl, krv, nx, -astai, pūna kalėjimuose ar siūbuoja medžiuose. Už laisvę pagal mūsų taisykles”.

      • Amelija:

        Taiklus ir šmaikštus pastebėjimas. Bet juk tuoj pat būsi, Li Bo, apšauktas trigubu -astu, gal dar žydmasoniu, o “juodaskvernį” jau gavai. Tokia čia nacionalistų kultūra…

        • mintis:

          Tautiškai nusiteikę žmonės kuria kultūrą, tradicijų,moraliniu,vertybiniu,dvasiniu pagrindu ir čia Emilija teisi.Ta kultūra natūrali,nesuvaidinta ,ginanti ir atstovaujanti moralę,tradicijas ir pagarbą Tautai,kalbai,valstybei.Gal Emilijai sunku tai suvokti,nes ji giliai tikinti ,tik taip ir nesupratau ar į Bažnyčią,ar į Dievą?Tikėtų į Dievą,Dievas protintų ir to pykčio tiek nebūtų,dabar nesuprasi iš kur pyktį rėškučiomis semia?

          • et:

            jei manot, kad kriksčionys tai nuolankiai skerdyklon tipenantys ėriukai, tai klystat. Pats Jėzus supykęs vartė prekeivių, įsikūrusių Šventyklos teritorijoje, stalus ir vadino juos “angių išperomis”. “Mylėt savo priešą”, “atsukt kitą žandą”, tai reiškia matyt Dievo sūnų ir tuose, kurie klysta, kurie dar neprinoko “nušvitimui”. Negi pasmerksi vaiką, jei jo nebrtandus protas dar nesugeba suvokti tikimybių teorijos? 🙂 Tačiau tai dar nereiškia, kad kriksčionis turi paplot per petį už tyčia daromas klaidas.

      • Naujas:

        Tai, kad visuomenės gyveimo be taisyklių nebūna. Nebus “nacionalistų” taisyklių, bus tavo taisyklės. Bet prieš tai pats dar tuėtum įrodyti, kad tavo taisyklės geresnės už “nacionalistų”.

        • Li Bo:

          Ne apie tai kalba. Žinoma, kad taisyklės ir kitos formalios ar neformalios tvarkos neišvengiamai reikalingos. Jei susirenka žmonių grupė, apsitaria tvarkas, ir visi su tuo sutinka, nematau problemų. Pvz., kokio kaimelio sulenkėję gyventojai nutaria gatvių pavadinimus rašyti ir lenkų kalba. Pff, pirmyn, jei jiems tas tinka. Tačiau jei taisykles kuria kažkokie man visai nežinomi žmonės ir paskui, naudodami prievartą primeta jas visiems kitiems, tai vadink tai kaip nori- demokratija, nacionaliniu susitarimu, ar dievų valia, man tai bus tik smegenų krušimas ir prievarta. Nacionalistai, spekuliuodami tautos interesu, kuris yra tik mitas, nori daryti lygiai tą patį, ką daro visos valdžios- primetinėt įstatymus, reguliuot gyvenimus ir atiminėt pinigus.

      • mintis:

        “demokratija-ne sukčių puota”-kažkada pasakė vienas garbingas politikas.Laisvė-ne anarchija.Kiekviena laisvė ribojama įstatymų ir moralinių vertybinių nuostatų valstybėje suformuotų per kartas.Jokios absoliučios laisvės nėra nebuvo ir niekada nebus.Todėl nereiktų čia taip įsijausti į begalybę:)

      • lietuvis:

        “Asmens laivė” – tai demagogija. Mes priklausome bendruomenei ir privalome laikytis jos nustatytų taisyklių. O visos “žmogaus teisių” (iš tikro ne žmogaus, o mažumų teisių) kontoros už užsienio pinigus kovoja dėl mažumų privilegijų, kiršina ir skaldo visuomenę (globalistams tai naudinga), o vėliau prisidengdamos “žmogau teisėmis” stengiasi varžyti daugumos teises. Pvz. Kalėdų eglių uždraudimas Briuselyje, kad neįžeisti musulmonų. Bet kokios kritikos iškrypėlių atžvilgiu uždraudimas ir t.t.
        Tikslas – suskaldytos, įbaugintos, neturinčios jokių vertybių, viskam abejingos, tik dirbančios ir vartojančios visuomenės sukūrimas.
        Šitos konvencijos priėmimas lems tai, kad švietimo įstaigose vaikučiai privalomai (nepaisant tėvų norų) bus šviečiami apie kelioliką socialinių lyčių, apie tai, kad reikia eksperimentuoti, nebijoti ieškoti savęs ir neapsiriboti savo prigimtine lytimi bei lytine orientacija.

  6. h:

    Libo vadinti tolerastu,jam būtų per didelė garbė….Jis pats prisipažino, kad linkęs į eksibizionizmą ar į svingerizmą, o gal ne į pedofiliją…(hi hi) Visuomenė be taisyklių…čia jau kvepia anarchizmu, o ne liberalizmu
    O jei rimčiau, tai jo ale ,,protingi svaičiojimai neišlaiko elementarios logikos.
    Pirmiausia moralė nebūna juodaskvernė ar baltaskvernė, ji būna visuomenės, tokia kokia parašyta Konstitucijoje. Jei tau nepatinka, tai tavo asmeninės problemos ir kompleksai.
    Antra,transvestitai yra ligoniai ir tai pripažįsta ( bent kol kas PSO), tačiau jau bandoma ,,įrodyti”, kad tai normalu. Tas pats buvo su homoseksualizmu. Kas toliau zoofilija? Genderizmo ,,teorija” moksliškai nepagrįsta ar žiūrėjai straipsnyje minimo norvego filmą….Tubūt ne juk tu ribotas protas to nesuvoktų…
    Apsimeti naivus, sakydamas, kad kas tūkstančio genderizuotų ligonių – ne problema…..Nebūk juokingas, tai jau problema, nors jų dar nėra. Darželiuose stumiamos Gender Loops, princų ir Frederikių smegenų plovimo programos ir yra skirtos tokių indivifų atsiradimui pateisinti…

  7. pieno skyrius:

    Atleisk Amelija-Melnikaite, bet tolerastinių vertybių skyrius kitoje žiniatinklio pusėje, kažkur ties komsomolka ar delfi.Sėkmės

    • Amelija:

      Pienininke, kadangi Alkas yra vieša, LR registruota žiniasklaidos priemonė, tai cenzūruoti joje galima nešvankius, žmogaus garbę ir orumą žeminančius komentarus (ir tai yra administratoriaus teisė), taipogi atsakomybę užtraukia tautinės, rasinės ir religinės neapykantos kurstymas. Deja, tam šis portalas svarbos neteikia, ir klesti antivalstybiniai pasisakymai, pvz., “Asmens laivė” – tai demagogija. Mes priklausome bendruomenei ir privalome laikytis jos nustatytų taisyklių”; “visi nesutinkantys, ir bl, krv, nx, -astai, pūna kalėjimuose ar siūbuoja medžiuose. Už laisvę pagal mūsų taisykles”.

      Pabrėžiu, kad kategoriškai prieštarauju genderizmui, bet tie, kurie su juo kovoja tokiais pasisakymais, demonstruoja ne išmintį, o nacistinę ideologiją, juolab vargšeliai, keliantys tautos suvokimą aukščiau dorovės ir bendražmogiškųjų vertybių. O tau, pienininke, kiek pastebėjau, Delfyje irgi labai patinka diskutuoti…

  8. h:

    Vargše tu net nežinai kas yra nacizmas, o kas nacionalizmas, Nacizmas jau jau seniai miręs kartu su Hitleriu bunkeryje, o va tavo mylimi ,,libertalai” sėkmingai klesti atgimę ant komunizmo griuvėsių…. Kam tu čia nori įrodyti, kad esi šventa ir esi prieš iškrypimus -genderizmą… Tavo pasisakymai jau seniai atsiduoda bjauriu tolerastizmu, o ne dorove, tautiškumu ar visuomenės morale. Ar tu skaitei mūsų Konstituciją? Kokia yra tautos reikšmė valstybei ir koks asmens vaidmuo? Turbūt nelabai, kaip ir tavo draugelis libo, mėgstantis genitalijas demonstruoti viešai ir tai vadindamas ,, savo laisve”, o kitus juodaskverniais. Gaila moteriške tavęs….

  9. et, biss'ui:

    O kiek daug tokių, besvajojančių apie homoteisinę valstybę pas mus? Juk ne tik K.Jovaišas, A.Sakalas, Kūrys ar D.Pūras. Kurie teigia, kad žmogus įstatymui sukurtas, o ne įstatymas – žmogui? Kiek tokių, kurie pamiršo, kad jau Trockis su Leninu buvo tokią “teisinę valstybę” įkūrę, o Stalinas įtvirtino kiek pakoregavęs? O Hitleris? Argi ne pagal įstatymą šaudė ir naikino?

    Apie kokią TEISINĘ VALSTYBĘ galima kalbėti kai saujelė turtingų sukčių (nebūtinai iš Lietuvos) inicijuoja/perka įstatymus? Kai trišalė Taryba praktiškai neveiksni, nes praktiškai neveiksnios profsąjungos. O mūsų vaikų niekas neapgina, kaip ir mūsų moterų teisių į motinystę. Renau sunaikinta, jos motina nusižudė. Apie Bogdanas nertašo?
    Laikas labai rimtai tuom susirūpinti. Kol dar ne vėlu.

    NEPAMIRŠKIME: Norvegija nepriklauso Europos SąjungaiTačiau būtent Norvegijoje buvo pradėtas GENDER LOOPS pirmasis eksperimentas. Po to Olandijoj, kurioje pedofilai jau reikalauja įteisinti savo ištvirkimą kaip seksualinę orientaciją, ir Turkijoj, kuri irgi dar ne ES narė, buvo bandoma įdiegti kaip ES programą. Ar pavyko? . Turkija ir Norvegija ne ES šalys, bet yra pasirašiusios konvenciją su Strasburo, (ne Briuselio) Cauncil of Europa, kuri galimai prižiūrima Rusijos ir Eur. žd kongreso.
    Po Breiviko išpuolio, pačioje Norvegijoje buvo pasipylę kalbos, kad jis pats buvo prievartautas jį įsisūnijusios “motinos” ir kad šitaip pasireiškė jo protestas prieš prievartą.

    Špygelis, bolševiko Paleckio stogtas yra Rusijos žd kongreso pirmininkas, rašė alfa.lt ir buvo dar sovietmečiu teistas už pedofiliją. Štai kas tie tikrieji šiuolaikiniai “konstruktoriai” formuojantys naująjį Naujos pasaulio tvarkos pilietį.
    O ir kas toji “konstrukcija”, jei ne žodis ? Kažkas iš net nepriklausantis ES garsiai šūkteli: eik išsivalyt dantų. Ir štai įvyksta stebuklas – visi valosi. Taip ir su įstatymais. Čia jau galim pamatyti kuom neoliberalizmas skiriasi nuo TOTALITAROIZMO. Ogi tiktai taktika. Totalitarizmas naudojo prievartą, bizūną, o neoliberalizmas sausainiuką, politinių sprendimų priėmėjų papirkimus. Tai vadinama korupcija. Tačiau būtent ši iš finansinio elito besoileidžianti korupcija ir yra šios neosistemos varomoji jėga. Ir demokratija čia tik priedanga kosmopolitinei oligarchijai, jei ką..

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: