Tautininkų sąjunga įteikė skundą Prezidentei ir Seimui dėl Seimo rinkimų rezultatų teisėtumo (22)

Gintara Songaila | Alkas.lt nuotr.

Gintara Songaila | Alkas.lt nuotr.

Šiandien, lapkričio 5 d., praėjus mažiau kaip 22 valandom po Vyriausiosios rinkimų komisijos lapkričio 4 d. sprendimo (Nr. Sp-321), kuriuo buvo patvirtinti galutiniai Seimo rinkimų rezultatai daugiamandatėje rinkimų apygardoje ir visose vienmandatėse apygardose (išskyrus Visagino-Zarasų), Tautininkų sąjunga pateikė skundą Lietuvos Respublikos Prezidentei ir Seimui, kaip tai numato Seimo rinkimų įstatymo 86 straipsnio 5 dalis. Tautininkų sąjunga apskundė VRK sprendimą, kuriuo iš esmės buvo atmesti du Tautininkų sąjungos skundai tiek po pirmojo, tiek ir po antrojo rinkimų rato.

Savo skunduose dėl daugybinių balsų pirkimų ir kitų šiurkščių pažeidimų Tautininkų sąjunga ginčijo esminių rinkimų rezultatų nustatymą daugiamandatėje rinkimų apygardoje ir dar šešiose vienmandatėse apygardose. Tačiau Vyriausioji rinkimų komisija, pripažinusi, kad buvo nemažai šiurkščių Seimo rinkimų įstatymo pažeidimų, galiausiai nusprendė, kad jie neturėjo esminės įtakos rinkimų rezultatams.

Tautininkų sąjunga prašo Prezidentės ir Seimo kreiptis į Konstitucinį teismą, kad jis nustatytų:

–        ar per 2012 metų Lietuvos Respublikos Seimo narių rinkimus daugiamandatėje apygardoje nebuvo pažeistos Seimo rinkimų įstatymo 5, 5-1, 61, 67, 67-1, 84, 87 straipsnių nuostatos, įtvirtinančios slapto balsavimo principą ir demokratines rinkimų procedūras, kurių laikymasis yra būtinas rinkimų rezultatų pripažinimui teisėtais; ar nustatyti šiurkštūs Seimo rinkimų įstatymo ir kitų įstatymų pažeidimai leido Vyriausiajai rinkimų komisijai nustatyti esminius rinkimų rezultatus daugiamandatėje rinkimų apygardoje.

–        ar per 2012 metų Seimo rinkimus vienmandatėse, Šilutės-Pagėgių (Nr.32), Biržų-Kupiškio (Nr.48), Širvintų-Vilniaus (nr.55), Vilniaus-Trakų (Nr.57), Kaišiadorių-Elektrėnų (Nr. 59), Jurbarko (Nr.62) apygardose nebuvo pažeistos Seimo rinkimų įstatymo 5, 5-1, 61, 67, 67-1, 84, 87 straipsnių nuostatos, įtvirtinančios slapto balsavimo principą ir demokratines rinkimų procedūras, kurių laikymasis yra būtinas rinkimų rezultatų pripažinimui legitimiais ir teisėtais; ar nustatyti šiurkštūs Seimo rinkimų ir kitų įstatymų pažeidimai leido Vyriausiajai rinkimų komisijai tiksliai nustatyti kandidatus, kurie po spalio 14 d. balsavimo pateko į antrą rinkimų turą.

Seimo rinkimų įstatymo 86 str. 5 dalis nustato, kad tiek Seimas, tiek Prezidentė privalo kreiptis į Konstitucinį Teismą per 48 valandas nuo skundo pateikimo, o 95 straipsnio 3 dalis nustato, kad šis turi pateikti išvadą per 72 valandas nuo paklausimo gavimo.

Seimo narys Gintaras Songaila jau po pirmojo rinkimų turo įregistravo Seimo nutarimo dėl paklausimo Konstituciniam Teismui projektą, kuris turi būti svarstomas rytoj, rytiniame Seimo posėdyje, nes yra surinkti 54 Seimo narių parašai dėl privalomo įtraukimo į darbotvarkę. Iki rytoj ryto Seimo narys G.Songaila planuoja pateikti papildymus savo parengtam projektui, atsižvelgus į naujas aplinkybes paaiškėjusias po VRK lapkričio 4 d. sprendimo.

Vyriausioji rinkimų komisija spalio 4 d. patvirtino Seimo rinkimų rezultatus. Prieš rinkimų rezultatų pripažinimą balsavo trys komisijos nariai: L.Ulevičius, J.Milašiūtė ir V.Benkauskas, kiti 11 narių balsavo už rinkimų rezultatų patvirtinimą. Vyriausios  rinkimų komisijos narys Liutauras Ulevičius, įvertinęs visas išvadas dėl pažeidimų Seimo rinkimų metu, teigė, kad komisija turi pripažinti rinkimų rezultatus daugiamandatėje apylinkėje negaliojančiais ir paskelbė savo atskirąją nuomonę šiuo klausimu.

„Manau, kad Seimas arba Prezidentė atliks savo konstitucinę pareigą ir kreipsis į Konstitucinį teismą ir bus pasiektas visiškas aiškumas ar šie Seimo rinkimų rezultatai yra teisėti“, – sako Seimo narys Gintaras Songaila.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , .

22 komentarai

  1. Algis Dievų siūstas:

    Šaunuolis, atkakliai kovoja aš jį palaikau dėl tokio būdo taip ir iš mūsų kiekvienas turėtų būti toks atkaklus dėl neteisybių…

  2. LI Bo:

    Reikėtų skirti atkaklumą nuo kvailo užsispyrimo. Na gerai, tarkime atšauks rezultatus ir bus dar vieni rinkimai, kas keisis? Niekas. Teisingumas bus atstatytas? Ne, nes pirkimas už bambalį ar 10 litų niekuo nesiskiria nuo pirkimo pažadais ir programomis. Čia kažkur buvo paskaičiuota kiek partijoms atsiėjo vieta seime- nuo 50000 iki 500000 už vieną vienintelę vietikę. Tai čia tie pinigai kas yra, ne balsų pirkimas? Mano nuomone tai yra pirkimas, tik dar šlykštesnis, nes taškomasi net ne savo, o iš mokečsių mokėtojų jėga atimtais pinigais. Taigi, Songaila, ne su tuo kovoji, todėl nuleisk garą ir eik dar pagalvoti. Ir darbą susirask, bus daugiau naudos Lietuvai.

  3. Algis Dievų siūstas:

    Li-bo pastoviai nepataikai į taktą

  4. jotvingis:

    Rinkimuose turi būti kovojama idėjomis,valstybės vystymosi ir piliečių gerovės perspektyvomis,o ne pinigų kiekiu.Elementaru ir paprasta-visiems lygios galimybės skelbti savo programas ir pristatyti ŽMONES,kurie gali tą darbą dirbti.Teisti,su iškeltom bylomis dalyvauti rinkimuose negali.Sėdintys ir atliekantys bausmes automatiškai negali rinkti.Viskas labai paprasta,tik reikia norėti tvarkingai pravesti rinkimus.Atvirose diskusijos jokie komerciniai subjektai,kaip tai darė jakilaičių ir visokios tv šutvės reklamuoti negali.Reikia tik noro.Komentatoriai išsakantys šmeištus ir rekomendacijas,prasilenkiančias su sveiku protu,turėtų komentuoti garbačiauskaičių ir kt.parsidavusių baudžiaununkų tinklalapiuose.

  5. Deja, kaip sakoma – ”šaukštai po pietų”, keturi metai vėl nurašyti ir teks sukandus dantis kentėti naujai išrinktų, bet senų kadrų parazitavimą… 🙁

    • Šaukštai:

      :))
      Ir po pietų:
      visam likusiam gyvenimui šaukštai pravers Kailiuk;
      o Gintarėlis “molodecas”, gal kuri kita tvirtesnė politjėga vėl jį priglaus,
      neleis “užkandžiaut” politikos užribių trupinėliais;
      tik KADA?

    • lamatas:

      gal labiau ne kentėti, o dirbti ir telktis .Bei telkti.Jei tautiškai nusiteikę veikėjai(tame tarpe ir tautininkų partija) be patriotinių lozungų ir toliau neparuoš daugumai aiškios ekonominės ,bei visa apimančios valstybės raidos programos ,tai ir po keturių metų sunku būs ko rimto tikėtis

  6. dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com:

    Cia emalu buvau paprasytas ideti si zemiau parasyta komentara, kurio autoriui nepavyko jo ideti is savo kompiuterio.
    Taigi komentaras ne mano….taciau pasisakau uz viesuma, taigi pagelbeju ideti si komentara:

    “Spalio 15 diena
    Užsienio atstovybėse už A. Lydeka balsavo 215, paštu 380, iš viso 595. Bendras balsavusiūjų skaičius 1982, 4348, viso 6330.
    Tose pačiose užsienio atstovybėse už LR liberalų sąjūdį kuriam priklauso i minėtasis A. Lydeka atitinkamai 627, 757, iš viso 1384. Bendrai 2862, 4872, viso 7734.
    Taip išena, kad daugiau kaip pusė balsavusių už LRLS nebalsavo už jų atstova vienmandatėje. ???
    Konservatorių amplitudė šio skaičiavimu gerokai švelnesnė tik apie pora šimtukų.
    Na o štai DK amplitudė visiškai priešinga, už šia partiją balsavo 181, 779, viso 960. Už N. Venckienę 202, 881, viso 1083.

    2012 metų spalio 15 dieną, t.y. pirmąją dieną po rinkimų besidomint balsavimo rezultatais tarp 20:00 ir 21:00 valandos į akis krito ženklus bendro balsavusiųjų užsienyje skaičių neatitikimas vienmandatėje bei daugiamandatėje apygardų skialbiamose duomenų lentelėse:
    1.Vienmandatėje ap. balsavusiųjų atstovybėse-1982, paštu-4348, viso-6330.
    Daugiamandatėje ap. balsavusiųjų atstovybėse-2862, paštu-4872, viso-7734.
    2.Kaip matome skirtumas tarp balsavusiųjų užsienyje vienmandatėje ir daugiamandatėje apygardose
    7734 – 6330 = 1404, t.y. 18,18%.
    3.Kai tuo tarpu visos šalies mastu šis skirtumas 2008 m. seimo rinkimuose buvo;
    vinmandatėse-1309767, daugiamandatėse-1309965, skirtumas-198, t.y. 0,015%.
    2012 m. seimo rinkimuose; vienmandatėse-1368238, daugiamandatėse-1368301,
    tai sudaro 0,0046% skirtumą.

    Šiais, pirmo punkto pastebėjimais pasidalinau internetinėje erdvėje; pradžioje http://www.ekspertai.eu/isankstiniai-rinkimu-i-seima-duomenys/comment-page-3/#comments
    109-ame, 2012-10-15 21:27:07 (31.4.245.167) komentare. Vėliau http://www.komentaras.lt/naujienos/klausimas-z-vaigauskas-tai-kiek-paru-bus-skaiciuojami-rinkimu-balsai/comment-page-2
    komentaruose 2012-10-15 – 23:11, bei 2012-10-15 – 23:51
    Tačiau tai tik mažoji blogybės dalis. Kaip nustebau kitą dieną atsivertęs oficialų Vyriausiosios Rinkimų Komisijos tinklapį ir radęs ten jau pataisytus ir sutampančius, netgi identiškus vienmandatės ir daugiamandatės apygardos balsavusiųjų užsienyje skaičių duomenis. Jokių naujų duomenų per tą laikotarpį įkelta nebuvo.”

  7. dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com:

    Stai ka manau apie rinkimus (tikriau balsavimus). Taigi manau, kad isrinktas Seimo nariu yra tas, kuris gavo daugiausiai balsu, kai nera AFIOROS, tai yra kai nera suklastotu negaliojanciu biuleteniu. Kai ju yra, o dazniausiai taip ir yra (kokia geda!), tai Seimo nariu isrenkamas tas, kuris turi daugiau nesuklastotu balsu uz antra vieta uzemusi, sudejus pastarojo nesuklastotus balsus su NEGALIOJANCIAIS.
    Tai yra Seimo nario balsai > antra vieta uzemusio + negaliojantys balsai.
    Kitu atveju yra aiskus NEAPIBREZTUMAS kas laimejo, taigi rinkimai turi buti pakartoti!
    Taigi ka matau 12-koje apygardu?
    Zirmunu Nr4. V.P. Andriukaicio 8449 balsai yra maziau nei V.A.Abramikienes 7788 balsai plius 758 negaliojantys balsai;
    Senamiescio Nr 2 A.Anusausko 6925 balsai < P.Austreviciaus 6080 balsus + 1696 negal. b.
    Traku-Elektrenu Nr 58 D.Mikutienes 6340 balsai < J.Liesio 5902 b. + 483 negaliojantys.
    Nevezio Nr 26 P.Narkeviciaus 6404 balsai < J.Dautarto 5690 b. + 962 negaliojantys.
    Baltijos Nr 20 R.Paliuko 5355 balsai < A.Sulco 5287 b. + 579 negaliojantys.
    Kauno-Kedainiu Nr 65 R.Popovienes 6576 balsai < V.Gedvilo 5994 . + 998 negaliojantys.
    Plunges-Rietavo Nr 35 J.Razmos 6676 balsai < M.Jurciaus 6622 + 407 negaliojantys.
    Alytaus Nr 30 J.Sabatausko 6246 balsai < K.Dauksio 5576 b. + 692 negaliojantys.
    Silutes-Pagegiu Nr 32 A.Skardziaus 6339 balsai < K.Komskio 6169 b. + 807 negaliojantys.
    Ukmerges Nr. 61 J.Veselkos 5237 balsai < uz L.Grauzinienes 4961 balsus + 646 negaliojantys.
    Birzu- Kupiskio Nr48 A.Zaltinio 6331 balsai < R.Vagino 5857 b. + 586 negaliojantys.
    Pajurio Nr22 P.Zeimio 6194 balsai < G.Krasauskienes 6149 b. + 784 negaliojantys.
    Taigi aiskiai matau afiora virsijancia visas normas 12-koje apygardu, o jei prideti dar ta, kurios rezultatus jau panaikino…..tai turesime 13 aferistiniu apygardu, kurius rezultatai PRIVALO buti panaikinti!!!
    Dar ka matau, kad Kauno kaimiskoje apygardoje su 19,19 procentu Drasos Kelio partija nugalejo visas sistemines stagnacines partijas, rijusias biudzeto pinigus. Tai nemazai, ka jau ir bekalbeti. Jeigu turetu si partija savo partines strukturas visoje Lietuvoje, tai gautume ispudinga politine jega. Taciau aisku….be pinigu to nepadarysi….o ju nauja partija ir neturi. Taigi rinkimuose nugalejo pinigai, taip kaip buvo, taip ir liko.
    Matau, kad Kauno miesto apygardos pareme Drasos Kelia ir dave jam antra arba trecia vieta, pirmoje TS-LKD.
    Taigi DK aiskiai padare strategine klaida priespastatydama savo kandidatus pries TS-LDK kandidatus, nes is karto norejo susikauti su stipriausiaja! ir dar nesitrenirave politikoje.
    Taciau po musio kulokais nesimosikuojama. Taciau is kitos puses….ir kito kelio NETUREJO, nes TS-LKD savo kandidatus turejo, kaip manau, visose apygardose. Taigi musio isvengti neturejo sanso.

  8. žmogiškasis faktorius:

    Dėkoju, gerbiamas Jonai.
    Gal būt visas šis triukšmas dėl DP sukeltas tam, kad nukreipti dėmesį nuo tikrojo rinkimų klastojimo masto. Todėl ir buvo leista DP šitaip išsidirbinėti, kad užgožtų kitus sukčius kurie taip tapo nematomi. O tuo pačiu ir “savo” apynasrį uždėti šiai gaujai.
    Nepasitikėjimą reiktų reikėti ne tik šiems rinkimams, bet ir visai iškreiptai rinkimų sistemai.

  9. Kazė:

    Kas užkirto Tautininkams kelią į Seimą : rinkimų pažeidimai ar Songailos suburta koalicija ULL ?

  10. Kažin:

    Geriau būtų, kad vyktų ne pakartotiniai, o nauji rinkimai pagal iš esmės pakeistą Seimo rinkimų įstatymą. Todėl kol dar nepasibaigė šio Seimo kadencija reikia pakeisti Rinkimų įstatymą. Įstatymą reikia pakeisti, nustatant, kad į Rinkimų komisijų pirmininkus būtų skiriami ne Seimo partijų ir valdžios institucijų, o savivaldybių bendruomenių deleguoti asmenys, kuriems apmokyti būtų organizuojami kursai. Seimo partijoms, jų kandidatams deleguotiems asmenims palikti teisę būti tik rinkimų stebėtojais, t.y. padaryti atvirkščiai negu yra dabar. Juk dabar yra palikta įstatyminė galimybė per Seimo partijų ir valdžios institucijų deleguotus komisijų pirmininkus daryti norimus rinkimų rezultatus apylinkėse juos skaičiuojant. Panšu, kad sukeltas vajus dėl balsų pirkimo yra tik priedanga tikriems manipuliavimams rezultatais pridengti. Naivu manyti, kad, kai visur sukčiaujama, rinkimų apylinkėse nei iš šio nei iš to balsų skaičiavimams vadovautų Seimo partijų atsiųsti šventieji asmenys. Taigi Rinkimų apylinkių ir apygardų pirmininkais skirtini ne Seimo partijų, o bendruomenių deleguoti žmonės. Tik tuomet galėsime sakyti, kad rinkimai vyksta.
    Beje, dabar panaikinus rinkimų rezultatus Lietuva kokiems trims mėnesiams liktų be Seimo, nes, berods, lapkričio viduryje šio Seimo kadencija baigiasi. Akivaizdu, kad esant tokioms realijoms pakartototoniai rinkimai vyktų pagal tą patį Rinkimų įstatymą, vėl Uspaskicho partija juos laimėtų ir taip būtų daina be galo. Todėl reikia leisti pirkti balsus, kiek kuri partija sugebės nusipirkti, tiek turės. Kadangi visos partijos pirks maždaug vienodai, tai pirkimo efekto gali ir nebūti. Kiek galima užsiimti juodo katino gaudymu tamsiame kambaryje…

  11. Nu Ka Kamientatorei:

    Rašykicia, rašykicia, tūūpi klavijetūras rycerei, a mias jus biški daugiau patŪrėsimia piar tos kiaturys miatus.

  12. LENKŲ IR RUSŲ ALJANSAS YRA KOALICIJA BET JIEMS NEBUVO TAIKOMAS 7% BARJERAS KAIP ULL:

    Ar nekyla klausimas, kad Už Lietuvą Lietuvoje buvo pritaikyta koalicijos 7% barjeras, bet kodėl Lenkų rinkimų akcija (LLRA) netaikytas koalicijos formuluotė – ir jie praslydo kaip partija SU 5%, nors faktiškai juk tai yra koalicija – Prunskienės Valstiečių liaudininkų partija, Rusų aljansas. Kodėl tai nebuvo įvardinta kaip koalicija – atrodo, kad specialiai taip surėdyta, kad LLRA būtent tokiu būdu patektų į Seimą. Nes dabar visi tyli, nors tai akivaizdus faktas, kad LLRA sudarytos lengvatinės sąlygos.

    Gal dar ne vėlu? Gal kartu su Grybauskaitės kreipimusi į Konstitucinį teismą dėl rinkimų teisėtumo įvertinimo būtų galima pateikti ir faktą dėl LLRA prastūmimo į Seimą?

  13. Rimantas:

    Buvote įspėti, kad su tokiu pavadinimu jokių šansų laimėti rinkimus neturite, o dabar visokie bruveriai ir kiti žinias tarškantys žurnalistai tyčiojasi iš tokio rinkimų darinio ir iš, kaip šiandien per radiją girdėjau, “kažkokių lietuvių” ar marginalų darinio. Tas prakeiktas puikybės saldumas aptemdė protą, reiškia, tik to ir buvote verti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: