G. Vaitoška. Ką apie lyčių lygybę pasakytų F.Dostojevskis? (21)

Efoto.lt, Liudmilos nuotr.

Efoto.lt, Liudmilos nuotr.

Kai kalbama apie lyčių lygybę, visų pirma ją suprantame kaip lygias vyrų ir moterų teises. Vargu, ar joms kas prieštarauja. Tačiau kai žodį „lytis“ vartoja A.M.Pavilionienė (Kodėl priešinamasi lyčių lygybei?), kalba išeina apie tai, kaip lesbietės įsivaikina vaikus. Kodėl taip?

Taip vartojamas žodis „lytis“ yra angliško „gender“ vertimas. „Gender“ visada buvo tik žodžio „sex“ sinonimas, tačiau nuo praeito amžiaus paskutinio dešimtmečio lygių lyčių galimybių kūrėjai pakeitė jo reikšmę tarptautiniu mastu. „Gender“ dabar reiškia „socialinę lytį“ – tai reiškia, tą, kurią tu gali pasirinkti nepriklausomai nuo to, kas esi biologiškai. Svarbu, kaip truputį tiesmukai pasakė viena moteris tapusi „vyru“, yra ne tai, kas tarp kojų, bet tai, kas tarp ausų. Kitaip sakant, idėja!

Siekiantys idėjos žmonės turi šansą laimėti simpatiją jau vien dėl to, kad jie yra simpatiškesni nei murksantys alaus stiklinėje. Ir ypatingai tada, kai idėja gina „pažemintuosius ir nuskriaustuosius“. 1989 metais Harvardo išlavinti viešųjų ryšių specialistai M. Kirkas ir H. Madsonas pasiūlė homoseksualų judėjimui save pateikti ne kaip seksualinę mažumą, tačiau kaip diskriminuojamus, skriaudžiamus ir savo natūralių teisių reikalaujančius piliečius. „Gėjai turi būti pristatomi kaip apgynimo prašančios aukos – tada heteroseksualuose suveiks refleksas prisiimti aukos apgynėjo vaidmenį“, – rašė jie garsiojoje knygoje „Po baliaus – kaip Amerika nugalės neapykantą ir baimę gėjams devyniasdešimtaisiais“. Refleksas suveikė. Dabar reikalaujama apginti vargšus žmones, kurie tiesiog nori vaikų, bet negali jų turėti…

Atjauta yra geras dalykas. A.M. Pavilionienė rašo: „Noriu tikėti, kad daugiau nesijausiu kalta, jog negaliu padėti nevilties palaužtai moteriai, kuri manęs paklausė: kas nutiks mano vaikui, kai aš mirsiu – gyvenu su partnere, man diagnozuotas vėžys, kas globos mano vaiką po mano mirties?“. Dramatiška situacija. Tokios visada pateikiamos, norint prastumti įstatymą, pateisinti vaikams brukamas lyčių lygybės programas ir pan. Reikia tik suvirpinti kietasprandžių emocijas (taip Amerikoje vadinami heteroseksualai), ir jie pasiduos.

Bet štai kita situacija. Vienoje, du vaikus auginančioje amerikiečių šeimoje, tėvas pasijautė esąs ne vyras, bet moteris. Galvoje. Išsioperavo, gėrė moteriškus hormonus, tapo „moterimi“. Šeimai tai pakelti buvo nelengva, bet – žmonės tolerantiški, šiuolaikiški, priėmė. Svarbu juk įvairovė! Tačiau bėda – naujoji „mama“, kiek palaukusi, pastebėjo savyje lytinį potraukį pirmajai mamai. Ėmė kabarotis į jos lovą. Kada pastaroji pasižiūrėjo į tokį meilinimąsi skeptiškai, naujoji „moteris“ pasiūlė nedaryti problemų – tiesiog laikyti ją lesbiete! Danas Brownas, aprašęs šią neseną istoriją „Kreivojoje Amerikoje“ („Queer Thing Happening to America“), istorijos pabaigą palieka skaitytojų fantazijai.

Galėtų būti, kad kokiam choleriškam skaitytojui, tokio (buvusio?) tėvo atžvilgiu išsprūstų žodis, kuriuo F. Dostojevskis pavadino vieną savo garsiausių romanų: „Idiotas!“. Tačiau sekant to kūrinio logika būtų galima teigti, kad žymusis rašytojas taip pavadintų ne šį tikrai vargšą žmogų, tačiau jį išoperavusį daktarą. Be to, žodis „idiotas“ žymiajame romane turi ne tokią jau neigiamą prasmę. Kaipgi čia yra?

Kunigaikštis Myškinas romane idiotu buvo pavadintas dėl ypatingo naivumo ir beribio gerumo. Dostojevskis ironiškas: geras žmogus dažnai laikomas kvailiu. Tačiau ne veltui rašytojas yra vienas giliausių žmogaus sielos žinovų literatūros istorijoje: jis parodo ir blogesnę maksimalaus gerumo pusę. Pavyzdžiui, Myškinas mylėjo iškart dvi paneles. O kadangi abi norėjo už jo ištekėti, abiem iškart ir piršosi. Ne, jis nebuvo musulmonas – tiesiog negalėjo atsakyti kenčiančioms širdims. Kitaip sakant, buvo labai geras. Istorija, kaip žinoma, baigėsi taip, kad vieną nuotaką papjovė, kita beveik išėjo iš proto, o pats kunigaikštis – visai.

Begalvis gerumas tampa blogiu. Išvada paprasta, bet, regis, reikia genijaus, kad mums tai primintų. Ne viskas, ko žmogus nori, yra gera. Norai būna įvairūs, ir neretai žmogus nėra moraliai už juos atsakingas. Iš tikrųjų, psichologinė analizė rodo, jog norai gali krypti keista kryptimi tada, kai žmogus kenčia. Pavyzdžiui, savęs kaip vyro ar moters nemėgimas kalba apie skausmingą giluminio ryšio su tėvu ar motina fiasko per pirmuosius 24 mėnesius vaiko gyvenimo. Taip sužeistą sielą nelengva išgydyti, tačiau gydytojas, kuris iškastruoja ar nupjauna krūtis, tik sužeidžia dar labiau.

Lyčių lygybė, blaiviai mąstant, yra lygybė tarp vyrų ir moterų; tačiau A.M. Pavilionienė, ir visas Lygių lyčių galimybių institutas, gausiai finansuojamas iš ES, žodį iškreipia. Lytys, pasak šios ideologijos, yra ne tik vyras ir moteris, tačiau ir vyriškas homoseksualumas (gėjai), moteriškas homoseksualumas (lesbietės) ir transseksualumas. Tačiau trečiasis ir ketvirtasis žodžiai kalba apie lytinę orientaciją, o penktasis – apie lytinės tapatybės sutrikimą. Ne tik berniukų ir mergaičių lygybė domina į darželius besiveržiančioje „Kai Frederikas buvo Frida“ programos skleidėjus. Lygios galimybės bus skelbiamos visoms penkioms „lytims“. Regis, pageidautinas „ugdymo“ rezultatas būtų maždaug toks: „Mama, aš geriau būsiu Petrutė, o ne Petriukas“,- sakys iš darželio sugrįžęs sūnelis. -„Auklėtoja sakė, kad turiu tokią teisę!…“

Yra vaikų, kurie už panašios ideologijos užkibs, nes dėl skausmingos (nors dažnai nepastebimos) šeimos psichologinės dinamikos, turi silpnesnę lyties tapatybę. Yra suaugusių, kurie nori pakeisti lytį ir prašo medikų pagalbos. Pasak žymaus amerikiečių psichiatro Paulo McHue’o, Anglijoje yra netgi toks chirurgas, į kurį kreipiasi tie, kurie seksualinį potraukį jaučia savo amputuotų galūnių bigėms (randams). Besikreipiantieji nuoširdžiai tiki, kad kada jiems nupjaus koją, jie taps laimingi. Negi būsi toks blogas ir atstumsi žmogų, kuris to taip prašo? Dostojevskis mums sako: gerumui reikia ir proto.

P.S. Pastaruoju metu viena Lietuvos ministerija ypatingai spaudžia Vyriausybę pasirašyti naująją Europos Tarybos konvenciją „Dėl smurto prieš moteris ir šeiminio smurto prevencijos bei kovos su juo“. Pernai Stambule Lietuva ir dar per 20 šalių jos nepasirašė, tad dabar vėl girdimas spaudimas. Pavadinimas aiškus, problemų kyla dėl turinio. Ten rašoma, kad turi būti uždrausta diskriminacija ne tik dėl lytinės orientacijos, tačiau ir dėl biologinės lyties, socialinės lyties bei lytinės tapatybės. Regis, bus taip kaip Niujorke: vienas mokytojas po vasaros mokyklon sugrįžo pasidažęs, apsirengęs moterimi ir mokiniams paaiškino, kad dabar jie turi kreiptis į jį „panele“. Tokia jo „socialinė lytis“ („gender“), o mokinių tėvams nebuvo suteikta teisė savo vaikus pervesti į kitą klasę. Atrodo, kad kai priimsime šią konvenciją, nesutikę pono Jonaičio pavadinti panele Jonaityte, būsime persekiojami už diskriminaciją.

Kategorijos: Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , .

21 komentaras

  1. erkė:

    Matau, kad didžiausias tautininkų košmaras- vaikas grįžęs iš darželio ir sakantis, kad nori būti mergaite ar berniuku. Ar žinote bent vieną tokį atvejį? Ar apskritai esate matę gyvą bent vieną homo ar trans žmogų? Bet baimės pilnos kelnės, ane?

    • Pikc:

      Jep, kokio velnio reikia ligų prevencijos, jeigu dar nėra epidemijos? Geležinė logika :). Ir iškrypėlių niekas gyvenime nėra matęs 🙂 Jau vien tik užkirsti kelią indoktrinacijai, ko pasekoje gaminami tokie praplautsmegeniai liberastai, keip “erkė” – jau siektinas dalykas 🙂

      • zemaiciu zydas:

        Esu mates ir tu ir anu. Zmones kaip zmones.

        • Pikc:

          Sakydamas “Ir iškrypėlių niekas gyvenime nėra matęs :)” aš ironizavau…

          • zemaiciu zydas:

            as nesupratau 😀 Tuo paciu paklausiu – kas blogiau – politikas ar iskrypelis?

            • Pikc:

              Skirtingai, negu iškrypėlis, politikas savaime nėra blogis – priklauso nuo to, koks jis politikas. O, va, politikas iškrypėlis – tai jau visai blogai 🙂

              • zemaiciu zydas:

                kad atvirksciai greiciau. Politikas yra arba kvailys arba iskrypelis, kadangi politikas yra zmogus kuris myli tauta. Vienok zinant, kad nei tautos nei tevynes nepamylesi, o meile visada bus be atsako ir vienapuse, reiskia – politikas arba to nesuvokia(ty yra kvailelis), arba jis suvokia(ty yra mazochistas=iskrypelis). Dabar gi lytinis iskrypelis yra elementarus ligonis, ir jis negali buti savaiminiu blogiu, nes jis yra aplinkybiu auka, zmogus su negalia – psichiniais sutrikimais. Jo nera uz ka smerkti, teisingai? Dabar jeigu zmogus su negalia tuno kamputyje ir tyliai smaugia zasi, velniai jo nemate. Bet kai jis pradeda lipti i scena ir trimituoti ivairias deklaracijas, o paskui dar sukuria kluba ir tokie ima kurti istatymus, tada bedoje ne tik jie – o ir aplinkiniai. Tai va kas didesne beda? M?:)

  2. Iš miškų:

    Šeima palieka vaikus darželyje ne tam, kad jie ten lyčių lygybės teorijos ir praktikos kursą praeitų.
    Nu, blyn… šalin rankas

  3. Vilmantas Rutkauskas:

    Pavyzdžiui darželiuose mergaitės ugdosi tapti lesbietėmis tuomet, kai pradeda žaisti su lėlėmis (jas aprenginėja, nurenginėja).
    Berniukai labiau žaidžia su automobliais, tad ir užaugę su jais “mylisi” (remontuodami).
    CHA

    • Mintis:

      Apie ką čia Tu?????
      Kalbama apie ideologiją,primestą iškreipiančia mažo vaiko sąmonę.Jau gimė mergaitė ir gimė berniukas.Mergaitė rengia lėles,nes ji mokosi rūpintis.Jai tai svarbu,nes jai dovanota būti mergaite. Ji atkartoja tai,kaip rūpinasi jos mamytė jos broliukais ir sesutėmis.Berniukas turi savo vyrišką pradą ir tėčio vyrišką pavyzdį.Jei pradėsi juos keisti vietomis rasis pasimetimas ir vaiko sąmonės iškraipymai.

  4. Ryšininkas:

    Ką apie lyčių lygybę pasakytų F.Dostojevskis?, pasakytų – idiotai 🙂

  5. Pikc:

    Verta dėmesio informacija: ta pati iškrypėliškas programas mums brukanti Šiaurės šalių ministrų taryba dar pernai buvo priversta uždaryti iki tol milijoninėmis sumomis finansuotą genderizmo institutą, kai buvo akivaizdžiai įrodyta, kad tas genderizmo “mokslas” – grynas šarlatanizmas. Pakelkite rankas, kas apie tai esate girdėjęs? Žiniasklaida kažkaip politkorektiškai tą faktą nutylėjo. Ačiū Zeppelinus už nuorodą – dabar jau turime informaciją lietuviškai: susiraskite internete “Dokumentika, pakirtusi pasitikėjimą „gender“ ideologija”. Beje, galbūt “Alkas” norėtų tą info ir pas save įsidėti? Kažkaip įtariu, kad didžiosios masinės informacijos priemonės jos neplatins… 🙂

  6. Kaput:

    Gender Loopsui.

    Demaskuotas lyčių lygybės pseudomokslas.
    r e s p u b l i k a .LėTė/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/d emaskuotas_lyciu_lygybes_pseudomokslas/

    Ką dabar M.Pavilionienė ir G. Steponavičiute su Vaidevute Margevičiene (šio “projekto” prastūmėjomis) toliau darys?

    • Pikc:

      Darys tą patį, ką ir darė. Juk ta pati Šiaurės ministrų taryba mums genderlūpsus prastūminėjo jau po tos apsijuokusios kontoros uždarymo. Patirtis rodo, kad tolerastikai linkę ignoruoti realybę. Negi manote, kad praplautsmegeniams fanatikams faktai gali turėti nors kokios įtakos?

  7. Apginkim:

    Vyrai ir moterys prieš įstatymus, moralę ir etiką yra absoliučiai lygūs ir laisvi. Tačiau jie skirtingi savo fiziologija, gyvenimo užduotimis. Jie – LYGŪS, bet ne vienodi. Gaila, kad viso to nepastebėjo F.Dostojevskis, beje, pykti ant jo negalima, nes prie savo didžio žodžio meistro talento, jis dar sirgo ir psichosomatine ližga – epilepsija su psichopatologiniais priepuoliais, be to, sirgo stipria priklausomybe – buvo aistringas lošėjas ir taip pastatė savo šeimą ant skurdo slenksčio. Atsiprašau, ponas Vaitoška, bet F.Dostojevskis (be to, dar propagavęs didžią rusų tautos išrinktumo ir absoliutizmo prieš kitas tautas misiją) – man, kaip dvasinis mokytojas – joks autoritetas…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: