Antroji Baltų Krivulė Latvijoje sutelkė baltus (nuotraukos, video) (32)

Janio Zaličio nuotr.

Janio Zaličio nuotr.

Birželio 8-9 dienomis Latvijoje vyko 2-oji Baltų Krivulė. Renginys į kurį jau antrus metus iš eilės renkasi baltų etninės ir religinės tapatybės puoselėtojai iš baltiškų žemių.

Amžių išbandymus įveikusios baltų tautos – latviai ir lietuviai išsaugojo gimtąją žemę, kalbą, papročius, atkūrė valstybingumą. Tačiau nauji pasauliniai iššūkiai skatina telktis tam, kad išliktume ir stiprėtume. Jėga ir stiprybė slypi dvasios gelmėje, todėl broliškų tautų ir valstybių išlikimui gyvybiškai svarbi tūkstantmetė baltiška dvasia.

Baltiškos dvasios vedliai Lietuvoje romuviai ir Latvijoje dievturiai nuo seno broliškai bendradarbiauja, palaiko vieni kitus, rengia bendrus renginius. Tačiau laikmetis šaukia stiprinti tautų vienybę ir baltų dvasią tam, kad spręstume gyvybiškai svarbius mūsų tautų uždavinius. Abi tautos yra stipriai veikiamos globalizacijos įtakos, didelė emigracija, mažas gimstamumas, grėsmingas polinkis į alkoholį bei savižudybes. Visa tai yra svetima baltiškajai Gyvybės ir Darnos pasaulėžiūrai.

Romuviai ir dievturiai išlaikę ir prikėlę naujam gyvenimui protėvių tradicijas ir toliau siekia plėtoti baltų tautų bendradarbiavimą dvasinėje srityje.

Pernai Lietuvos romuviai žengė pirmąjį žingsnį bendradarbiavimo plėtroje. Kurtuvėnuose buvo surengta pirmoji „Baltų Krivūlė“. Naujai įprasminta senoji „krivūlė“ tiek lietuvių, tiek latvių kalboje reiškia – susirinkimą, skirtą svarbiems reikalams aptarti.

Šiemet Latvijos dievturių pastangomis, birželio 8-9 dienomis baltai buvo susirinkę Latvijoje, senovinėje vietovėje Trikatoje. Manoma, kad Trikata iki 13 amžiaus buvo latgalių Toluvos valstybės sostinė, kurią valdė legendinis kunigaikštis Tolivaldis.

Penktadienio vakarą, Baltų Krivūlę pradėjo Latvijos dievturių vadovas Valdis Celms apeiga prie Atpilių ąžuolo (Atpiļuozols) stūksančios akmeninės Krivio skulptūros. Paskui prie ąžuolo galiūno, prilygstančio mūsų Stelmužės milžinui ir menančio šlovingus Toluvos laikus, buvo užkurta Krivūlės šventoji ugnis. Ji suvienijo iš Lietuvos ir Latvijos, Lenkijos bei Baltarusijos atvykusius baltų atstovus. Skambėjo prasmingi linkėjimai, sutvirtinami tautiškomis giesmėmis ir laiminami besileidžiančios Saulės spinduliais.

Vietiniai gyventojai iš kartos į kartą perduoda pasakojimą, kad ateis laikas ir iš Atpilių ąžuolo išeis senojo latvių tikėjimo atgaivintojas, o tuomet atgims ir pati Latvija. Matyt neatsitiktinai iš šio Valmieros krašto yra kilę 1920-ųjų latvių senojo tikėjimo atgimimo šaukliai Ernestas Brastinis ir Karlis Bregžis. Netoli nuo šios vietos yra ir dabartinio Latvijos dievturių vadovo V.Celmso gimtinė.

Šeštadienį, Krivūlė tęsėsi Trikatoje prie Tolivaldžio paminklo. Per naktį rusenusi ugnis vėl sutelkė baltus, sugiedojusius tautines giesmes. Visą dieną buvo skaitomi pranešimai apie baltų papročius, žemės ir tautų išsaugojimą. Daugiausia dėmesio buvo skiriama baltiškos vienybės stiprinimui.

Vakarop Krivūlės dalyviai įsiliejo į krašto dainų šventės eiseną Trikatos miesto gatvėmis. Eisenos priešakyje buvo nešamos Lietuvos, Latvijos ir Gudijos vėliavos, kurios vėliau buvo pastatytos šventinėje scenoje, kurioje vyko koncertas. Dainų šventę iškilminga apeiga prie Ugnies aukuro atidarė Latvijos dievturių vadovas, šventės dalyvius sveikino Lietuvos ir Gudijos atstovai.

Baigiamoji Krivūlės dalis buvo skirta neatidėliotiniems vienybės stiprinimo uždaviniams. Dievturiai papasakojo, kaip jie sukvietė į junginį „Zaltis“ septynias Latvijos organizacijas, kurios brangina baltišką pasaulėžiūrą. Susibūrusios į junginį, organizacijos pradėjo bendradarbiauti ir stiprėti. Pasidžiaugusi gražia latvių patirtimi, Romuva panūdo ir Lietuvoje telkti bendradarbiavimui organizacijas, kurioms rūpi baltiška dvasia.

Baltiškos dvasios stiprinimui Krivūlėje nutarta įkurti baltų bendradarbiavimo tarybą.

Lietuvos Romuvos atstovai išvyko namo, veždami širdyse baltų vienybės ugnį ir pasirengę perduoti Lietuvai žinią: baltiška dvasia gyva ir ji stiprės.

Rimo Pakerio (Lietuva) nuotraukos:

Janio Zaličio (Janis Zalitis, Latvija) nuotraukos:

Baltų Krivulės susitikimo vakaras (Algio Jaručio video):

Baltų Krivulės atidarymas (Algio Jaručio video):

Baltų Krivulės eiga (Algio Jaručio video):

Kategorijos: Mes baltai, Religija, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , .

32 komentarai

  1. Marta -:

    Mano kukliu žinojimu, krivulė reišia Krivių Krivaičio valdžios simbolį. Susikūrus karalystei ji virto Karaliaus skeptru ir naudojama jau tik ceremonijose, bei tapant portretus šis simbolis liudijo kilmę. O caro laikais ir net vėliau krivulę nešdavosi vietiniai bendruomenių seniūnai su caro pavedimais – įsakymais bendruomenei irgi kaip valdžios simbolį.

  2. Ak,kaip noreciau tam renginy buti:

    Mes turejom savo pasaulio samprata ir dievus,gerbem gamta.Ir be krikscionybes turejom savo istatymus reguliuojancius elgsena.Jei jie butu islike,gamta niekada nebutu atsidurusi tokioj padety kaip yra dabar.Technika,jos patogumai tera zaislai,pakeite esminius dalykus.Sakyciau moteriska isminti isstume vyriskasis protas.Na ir matom kur einam,ritames greitejanciu pagreiciu.Jaunimas net skirtingai nuo tevu kartos ima gyventi virtualiame pasaulyje,tikrasis jau nebeidomus,viskas istyrineta.Juokingi zmogeliai manosi tape gamtos valdovais,todel vis dazniau gamta jiems ikrecia i kaili,kaip neklusniems vaikams…

  3. Marta -:

    peržiūrėjau tas gražias nuotraukas. Visgi nematau prasmės atgaivinti pagoniškas tradicijas. Vaikų žaidimas, kai nebeliko turinio. Kur kas įdomiau būtų pasidomėti ar tikraiu Mindaugas buvo vieninteliu Lietuvos Karaliumi, kaip kad teigia visa mūsų žiniasklaida. O kažkada tokią pat nesąmonę Anglijos karalienei pasakė mūsų prezidentas Adamkus. Prieš tai kartu su Bumbliausku išaiškinę, kad karalienės kraujo triskart įpilta iš Gediminaičių dinastijos. Gerai pažemino karalienę, jei dar “įrodė” kad Gediminas kilo iš Vytenio arklininko. :))Ir jūsų laikraštis tyli?

  4. Fantastiška medžiaga:

    Fantastiška medžiaga kas dar nori būti LIETUVIU (ne kosmopolitu).
    Beje, galima pasakyti, kad Romos imperijoj buvo visatos piliečiai ir ji žlugo, buvo tarybiniai piliečiai, ir tai žlugo.
    BALTAI AMŽINI .

    Apibūdinimui yra vienas žodis : SAVASTIS.

  5. Marta -:

    Ringaudas su Erdvilu valdė, Vytenis su Gediminu, Kęstutis su Algirdu, Jogaila su Vytautu ir Jogailos vytis žiūrėjo į Vakarus, o Vytauto į Rytus. Taip kaip Algirdo į Rytus, Kęstučio į Vakarus. Vytis Baltų Rusios kalba reiškė “pagonia” – išvyti. Vytautas įsodino Jogailą į Lenkijos sostą, kad pats būtų karalium šioje dalyje. Šventosios Romos Imperatorius Zigmundas Vytautui siuntė karūną kaip pripažinimo ženklą. Ir niekas tos karūnos neatėmė. Legenda sako, kad ji buvo paslėpta Katedroj. Ar ne dėl jos Pilsudskis okupacijos metu darė “archeologinius kasinėjimus” Katedroje?

    Didysis kunigaikštis “kioning” nereiškė “duce” ir nebuvo pavaldus karaliui. Nereikia Vakarų Europos valstybių hierarchijos pernešti į Lietuvą – Lenkiją. Ankstyvuoju laikotarpiu to nebuvo. Gediminas savo laiškus pasirašinėjo karaliaus vardu, nors ir nebuvo tiesiogiai inauguruotas popiežiaus. Taip ir reikia sakyti, kad Mindaugas buvo pirmasis popiežiaus inauguruotas karalius. Tačiau, jei popiežius Inocentijus suteikė krikščioniškos karalystės titulą Mindaugo karalystei, tai nėra jokių popiežiaus bulių, kurios tą titulą paneigtų. Atsimetė nuo kriksčionybės asmeniškai karalius Mindaugas ar ne. Popiežius kariavo už savo įtakos sferas su Bizantija ir tikrai bizantijai šio krašto neperleido. Tad kodėl mūsų istorikai tokie mazochistai, kad jiems mieliau klausytis kaimynų pletkų apie mūsų istoriją, nei ieškoti faktų kur nors Vatikane, jei kaimynai nerodo iš mūsų išvogtų archyvų būtent tam, kad galėtų skleisti apie mus pletkus. .

  6. Vilmantas Rutkauskas:

    Prie Kauno pilies dviejų upių santakoje esančio Aukuro renkasi Baltai (kiekvieną ketvirtadienį 18 val.) ir uždega Ugnį, sudainuoja UGNELE TŪTA, siųsdami ratu duoną išsako mintis… .
    Tai būna taryt mažytė krivulė taipogi vienijanti mažesniame Kauno rate žmones, kurie ten apsilanko turbūt kiekvienas savaip su savų dievų kibirkštimi ar su paprasta pagarba Ugningai Baltiškąjai Protėvystei, štai, su kuria anksčiau ar vėliau teks Laimė susitikti.

    Šventoje Lietuvos Žemėje kiekvienoje gyvenvietėje turėtų būti senieji ar naujieji Aukurai, Ąžuolai, Akmenys, kur Baltų tikėjimo žmonės kaskart susitikę pabendrautų tarpusavyje ir dievais.

    Labai patiko 30-ta Rimo Pakerio nuotrauka, kur senasis kelias tarp šventų Medžių. Kur to kelio gale – mūsų Žemė.

    • Amelija:

      Durnelių žaidimai. Neopagonybė – dar viena sekta Lietuvoje, kelianti ne pavojų, o juoką. Žaidžia kvaišeliai krivaičiais ir vaidilutėmis, kuria Kraševskio lygio pasakėles, ieško sliekų kur jų nebūna. Padėkotumėt Dievui ir likimui, kad Lietuva krikščioniška, europietiška šalis, nes be jūsų sysaliojimų apie skaisčiąją praeitį reikėtų prisiminti ir jūsų “tikėjimo” brolių nukankintą Adalbertą Vaitiekų, ir šventąjį Brunoną, kurio žmogžudystės tūkstantmetį su tokia pompa paminėjo vadinamieji etnokultūrininkai. Kur dar pasaulyje kultivuojamas dievukų dvarelis? Afrikoje, Pietryčių Azijoje, Indijos vandenyno salose? Vienas yra Dievas, o ne gauja bezdukų, anot A. Greimo. Pasaulis tai įtikėjo, ir žmonija pasiekė civilizacijos, demokratijos, pagarbos žmogaus teisėms. Jei netobulai, tai bent turi tokius tikslus. Ir tik savanaudiškų tikslų turintis šamanas arba nesveikaprotis gali vaidinti, kad išpažįsta kažkokių baltų (kas jie buvo?) kažkokį tikėjimą (kas ir kada jį dokumentavo?). Ant to jūsų aukuro Kauno Santakoj mano šuniukas kas vakarą palieka pagoniškai šlapią ženklą kaip savo pagarbos patogiam nusilengvinimui padėką.

      • Ženklas:

        Tai kodėl domitės tais “durnelių žaidimais”, kažkas kirba dūšioje? Vadinasi net Jūs nesate galutinai prarasta tautai ir mūsų tikėjimui.Telaimina Jus didieji Dievai ir Deivės.

        • Amelija:

          Mano Dievas yra Jėzus Kristus, Jis mane ir laimina. O neopagonybės, kaip ir scientologijos ar krišnaizmo pagrindus žino kiekvienas tikrą universitetą baigęs žmogus. Racionalus mąstymas jūsų pezenimus vertina vienareikšmiai.

          • Vilmantas Rutkauskas:

            Šuniuko sisiuko įvaizdyje – šiandieninė krikščionybė.

          • Algis Dievų siūstas:

            O ar žinai, Amelija, kad žydų tikėjimą jeigu pasirinkote tai pasikeiskite ir lietuvišką pavardę bei vardą nes žydai save laiko išrinktąja tauta, o mūsų protėviai mums sakė, kad tai mes esame išriktoji tauta, o jūs Amelija išdavėte savo tautą priimdama šėtono religiją, nesatanistų, o šėtono kuris po šiai dienai griauna mūsų tautą, nes buvo mūsų žmonės įbauginti ir dar dauguma tebėra įbauginti, o per baimę lengva liaudį valdyti net nesusimastote į ką tikite. Mūsų žmonės nežaidžia nei krivių nei vaidilų ir panašiai, visi dalyvauja apeigose, o bažnyčioje muštras stot sėst klaupt stot sėst klaupt ir taip toliau, nei vienas sąmoningai nei stoja ne klaupia nei sėda, nes bažnyčioje nuo mažumės yra išmuštruojama liaudis, kitaip trumpai pasakius prievartinis nesamoningas muštras.

            Mano pavardė žymi, kad mano protėviai buvo šventos ugnies saugotojai ir po daugel metų vėl vienas iš senosios giminės nubudo ir tęsia jų darbą

            Šventi Ąžuolai ir Jų Gilės

            Atėjo svetimi, iškirto Šventus mūsų Ąžuolynus, bet pamiršo surinkti Šventas Tų Ąžuolų giles, o tos Šventos Gilės tai Mes. Tad išauginkime iš Tų Šventų Gilių Naujus Šventus Ąžuolynus. Tegu kiekviename mūsų nubunda Šventojo Ąžuolyno Gilė ir prisideda prie mūsų tautos žmonių žadinimo, nes laikas parodyti kas esame…

            Algis Jarutis Šventos Ugnies saugotojas

  7. Algis Dievų siūstas:

    Senojo aistiškojo tikėjimo ir nereikia atstatinėti jis bunda kiekviename kuriame yra nubudusi švento ąžuolyno gilė ir kiekviena laisvos sąmonės šventoji gilė žadina ir kituose žmonėse miegančias užliūliuotas ar užanspauduotas bažnyčios gilias, vaikai bažnyčioje kai krikštinami, tai jų dvasia yra užanspauduojama, kad dvasia paklustų tik bažnyčiai.

    Šventi Ąžuolai ir Jų Gilės

    Atėjo svetimi, iškirto Šventus mūsų Ąžuolynus, bet pamiršo surinkti Šventas Tų Ąžuolų giles, o tos Šventos Gilės tai Mes. Tad išauginkime iš Tų Šventų Gilių Naujus Šventus Ąžuolynus. Tegu kiekviename mūsų nubunda Šventojo Ąžuolyno Gilė ir prisideda prie mūsų tautos žmonių žadinimo, nes laikas parodyti kas esame…

    Algis Jarutis Šventos Ugnies saugotojas

    • Marta -:

      Taip, šv. Algi, žodis “bažnyčia” , anot Daukanto. kilo iš “Pažinyčios”, t.y. palei Žinyčią, kurioje žyniai, Krivių Krivaičiai ir valdovų valdovai savo žiniomis, gautomis tiesiogiai iš Šaltinio, dalinosi.

      • Vilmantas Rutkauskas:

        Greičiau tai lenkiška BOŽ-NYCA, kurią begėdžiai lietuviai be kalbininkų žinios atseit susilietuvino į BAŽ-NYČIA.
        Ir pačią bažnyčią prisitaikėliai lietuviai kiek įmanydami visaip prisitaikėliškai gudriai dviprasmiškai (klastingai) “lietuvino”. Pvz. iš biblijinio nužudytojo mirties simbolio kryžiaus “darė” savas saulutes, atseit susipainioję į ją nešė stiprius Baltų simbolius margintuose kiaušiniuose, bažnytiniuose paveiksluose “vaizdavo” dievo motiną, kuriai po kojomis Žaltys… . Na, bet kam to bergždžiai reikėjo, nuo to ji visvien netapo lietuviškesnė – kiek besistengė Daukantas ar graudus Maironis… .

  8. Marta -:

    o kiek dar vakar naujai iškeptas istorikas Savukyno laidoje nesąmonių prikalbėjo? Ar gali istorikas teigti, kad lietuvoj nebuvo rašomi metraščiai? Na, rašė juos litvinai Baltų Rusios kalba. O kas ta Baltų Rusia, jei ne suslavėję baltais, gavę rašmenis kartu su krikšionybe per Bizantiją. Taio kad istorikams dar daug darbo įra. Laikas nusimesti primestų klišių. Juolab kad ir metrasčius jau galima rasti internete: ПОЛНОЕ СОБРАНІЕ РУССКИХЪ ЛЂТОПИСЕЙ izbornyk.ru/psrl3235/lytov02.htm Kitas dalykas – išsiaiškinti kiek juose autentiškumo belikę.

  9. Galindas:

    Marta, mūsų moterys išsaugojo baltiškąją kultūrą, o ženklai ir raštai atsispindi tautinėse juostose, tik mažai kas žino ką tie ženklai reiškia. Tačiau yra dailininkas Virginijus Kašinskas, kuris tapo tautinių ženklų konstrukcijas ir jas paaiškina. Dabar V.Krėvės memor. muziejuje Vilniuje, jis rodo savo 11 lietuvių mitologinės tapybos darbų. Palaikau Tavo mintis, Marta. Puiki knyga yra Valdo Celmso “Baltų raštai ir ženklai”. Kiekvienas lietuvis turėtų ją perskaityti.

  10. Zemaitis:

    Kaip ir viskas gerai,bet:
    1.Nesama Lietuvos neteisetos respublikos veliava.
    2. Kada jus ten Alkoje zmones atsibusite ir nebesvaiksciosite apie baltus.Pasidomekite kad ir is kur atsirado tas zodis baltai ir kada,jei nezinote tai paklauskite!!
    3.Kaip tie musu vadinamieji trinkunieciai nustos politikave,manau gal ir prasides kazkoks atgimimas ZYNYCIOS,o siaip asmeniskai teko susidurti su tais vadinamais Romuvieciais. Viskas butu ir gerai bet spektakliai yra spektakliai,dainiuskos dainiuskomis,bet rimtu darbu nesimato.Kaip baznyzia kataliku stovi taip ir tebestovi!!
    4. Kada jus Alkieciai pradesite savo protevius vadinti Aisciais arba Arijais,ar jau tokiu nebeprimenat, ar naudosite iki smerties galo ta baltu zodi. Jei esi baltas tai ir bukite, As esu arijietis,mano kiti broliai ir seserys yra aisciai,o jus balta!! 🙂

    Birutes Karalienes kalno Zynys Arijietis Sventaragis!

    • Algis Dievų siūstas:

      Mata kap dėjai, bet nenorėk per vienų nakt suart visų dirvonų, mata bažnytinkams netikėliams prireikė kažkur 600 metų, bet ir tai mūsų neįveikė tad aš ir Vilkaviškį gyvendamas bandau burti žmones, bet jie sunkiai tam pasiduoda, nes atsikalbinėja kai bendram reikalui reikia susiburti ir ką nors doro nuveikti, sako kad krūva pas juos rūpesčių, nes mat bažnyčia įpratino rūpintis savo geru, o jeigu visi apsijungtų taip kaip mūsų dievų panteonas, o daug galėtų nuveikti, bet kol visi po vieną išblaškyti tai juos kaip iš pasileidusios šluotos rykšteles galima laužyti, o gi pabandyk visą surištą šluotą vienu įpu perlaužti, pavyzdys iš gamtos, augalas auga savu ritmu ir nereikia skubinti, paskubėjus galvą gali padėti, taip ir po truputuką bunda žmonės ir jungiasi prie jau susikūrusių bendruomenių ir kuriasi naujos bendruomenės, o prieš bažnytinikus nereikia drastiškų priemonių imtis mums reikia savas tradicijas ir kas mūsų gaivinti, bei puoselėti ir tuom gyventi, kaip mūsų senoliai tai darė, o bažnyčia ir taip numiras, nes ji dirbtinė, o dirbtinumą organizmas atmeta…

  11. Esu baltas ir būsiu. Nepavyks apjuodinti, kad ir labai norisi.

  12. Alvydas Butkus:

    Gražu, kad buvo bendrauta baltų kalbomis (bent jau oficialiai). Gal tai paskatins abi puses išmokti kaimynų baltų kalbą tiek, kad ateityje galėtų bendrauti be vertėjų? Šito nuoširdžiai linkiu. Jei latviai sugeba išmokti jiems sunkesnę lietuvių kalbą, tai mums tikrai gėda nemokėti lengvesnės latvių kalbos.

  13. Pranas:

    Viel taspats.Skaldyk ir valdyk.Kol mes nesotarsem,bažnytininką vėsus Alkus kryžes apdaikstys.

  14. Zemaitis:

    Jus tenas i buket i baltas,i pelkas,i zales,i mielinas is da orandzines… I galiesat trypciuot veituo i geiduote su kulturas draugejes sokiejes!!
    I da neuzmersket biblijas pasiimte!
    A kas nuors is ce esatiu esat mate Vedas,a skaites!! A da tik nu biblijes nusuoke vaka esat i skedat as esu baltas ::terminas „baltai“ vokiečių kalbininkų pradėtas vartoti tik 1847 m., o mūsų krašte jis atsirado tik XX a. pradžioje.

  15. Atgalinis pranešimas: Latviai kviečia Baltų Krivulę „Baltų dvasia“ (registracija) | Alkas.lt

  16. Atgalinis pranešimas: Latviai kviečia Baltų Krivulę „Baltų dvasia“ | Aukuras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: