Dviračių muziejuje – ypatingas dėmesys saugiam eismui (0)

2012 m. balandžio 6 d., penktadienį, 14 val. Šiaulių „Aušros“ muziejaus padalinyje – Dviračių muziejuje (Vilniaus g. 139, Šiauliai) – vyks edukacinės parodos „Saugus vaikas – nesaugiame pasaulyje!“ atidarymas. Paroda veiks iki 2012 m. rugsėjo 9 d.

Saugaus eismo dieną atidaromos parodos „Saugus vaikas – nesaugiame pasaulyje!“ pagrindinis tikslas – supažindinti jaunuosius dviratininkus su saugaus elgesio gatvėse ir keliuose taisyklėmis, pagrindiniais kelio ženklais, ugdyti savisaugos jausmą, skatinti drausmingumą, atidumą ir atsargumą keliuose.

Pristatomoje parodoje galima susipažinti su dviračio saugos priemonių istorine raida, išvysti originalius senovinių dviračių žibintų, atšvaitų, skambučių pavyzdžius, šiuolaikines dviratininkų individualias savisaugos priemones: šviesą atspindinčias liemenes, šalmus, atšvaitus ir kt.

Dviračio išradimas – svarbus žingsnis technikos istorijoje. Žinoma, iki to, kaip atrodo šiuolaikinis dviratis, nueitas ilgas kelias. Pirmieji sukonstruoti dviračiai buvo mediniai, be pedalų. Jais važiuota pasispiriant kojomis į žemę. Svarbus dviračio patobulinimas – pedalų išradimas. 1853 m. prancūzas Pjėras Mišo priekiniame dviračio rate pritvirtino pedalus, o prie užpakalinio – stabdį.

Išradimas pasitvirtino ir P.Mišo pirmasis pasaulyje pradėjo serijinę dviračių gamybą. Jo dviračiai pagal gamintojo pavardę pavadinti „mišolinais“. Dviračių populiarumas vis augo, gamyklos buvo statomos Ispanijoje, Čekijoje, Italijoje ir kitur. Įsibėgėjus dviračių gamybai, aktualus tapo ir saugus važiavimas. Prie dviračio vairo pradėti montuoti žibintai. Pirmieji buvo su žvakele, vėliau – žibaliniai, acetileniniai, o XX a. pradžioje pasirodė ir elektriniai žibintai.

XX a. intensyvėjant didžiausiam dviratininkų rūpesčiui – automobilių transportui, buvo išrasti nauji saugaus eismo dviračiais aksesuarai: užpakaliniai atšvaitai, mechaninės posūkio rodyklės, garsiniai oro signalai, skambučiai. Atsirado būtinybė kontroliuoti eismą dviračiais: įsigijus dviratį, reikėjo jį registruoti vietinėse policijos nuovadose, išlaikyti saugaus važiavimo dviračiu egzaminą, mokėti metinį važiavimo dviračiu mokestį. Dviratininkas gaudavo leidimą važiuoti dviračiu ir dviračio registracijos numerį, tvirtinamą dviračio gale. Šalia intensyvaus važiavimo magistralių imta tiesti dviračių takus. 1980 m. nutiestas pirmasis dviračių takas Lietuvoje „Šiauliai–Bubiai“.

XXI a. dviratininkams keliami griežtesni saugaus eismo reikalavimai: leidžiama važiuoti tik dviračių eismui skirtose vietose, būtina dėvėti savisaugos priemones.

Vieni iš aktyviausių dviračių naudotojų – moksleiviai, tad edukacinėje parodoje ypatingas dėmesys skiriamas jiems. Moksleiviai gali ne tik apžiūrėti parodą, bet ir išbandyti atraktyvius parodos elementus.

„Aušros“ muziejaus antrus metus iš eilės organizuoja prevencinę saugaus eismo akciją, per kurią visą balandžio mėnesį moksleiviai gali apžiūrėti parodą „Saugus vaikams – nesaugiame pasaulyje!“ ir dalyvauti edukaciniame užsiėmime „Važiuok dviračiu saugiai!“

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Švietimas, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: