D.Razausko paskaita „Sutartinės: sąvokos prasmė ir jos sąsajos“ (video) (72)

dr. Dainius RazauskasSkaitytojų prašymu Alkas.lt pateikia šių metų Romuvos stovykloje Dvarciškiuose (Švenčionių r.) dr. Dainiaus Razausko skaitytą paskaitą apie Prūsų vėliavoje pasireiškiančių dviejų dievų – Perkūno ir Patrimpo – priešpriešą ir jų sugyvenimą.

Daktaro disertaciją Dainius Razauskas apgynė Rusijos mokslų akademijos Slavistikos institute vadovaujant garsiajam baltų ir slavų kultūrų tyrinėtojui akademikui Vladimirui Nikolajevičiui Toporovui ir šiuo metu tyrinėja baltų mitinį pasaulėvaizdį. D.Razauskas yra ilgametis paskaitų vedėjas vasaros Romuvos stovyklose, žurnalo „Liaudies kultūra“ redaktorius.

Savo skaitytojams Alkas.lt pateikia filmuotą medžiagą iš Romuvos stovyklos.

2011 08 12 d. Dainiaus Razausko paskaita  „Sutartinės“: sąvokos prasmė ir jos sąsajos.  I dalis:

Dainiaus Razausko paskaita „Sutartinės“: sąvokos prasmė ir jos sąsajos. II dalis:

Filmavo Algis Jarutis.

Kategorijos: Religija, Vaizdai protui, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , .

72 komentarai

  1. Algis:

    Jėėėėė mano video įdėta. Šią paskaitą nufilmavau Romuvos Sutartinių stovykloje Dvarciškėse

  2. tomas g.:

    tikrai įdomi paskaita buvo, ir tikrai verta tai paklausyti dar kartą.

    bet p. Dainių Razauską ir su knygos išleidimu galim pasveikinti 🙂 http://www.mpeleckis.eu/recenzijos/587-sventoji-ugnis-ir-pekla

  3. lyvis:

    Šioje paskaitoje buvo daug kalbama apie darną. Bet labiausiai darną ardo mėsos valgymas ko neišgirdau vaizdajuostėje. Tiek daug buvo kalbėta. lyvis

  4. Algis:

    Tas tiesa dėl mėsos valgymo, bet priklauso kiek žmogus per 1 svaitę suvartoja mėsos, bet yra ir kitas dalykas, priklauso ir su kokiom mintim vartojama ta mėsa…

  5. Stebulė:

    prie ko čia ta mėsa….

  6. Algis:

    Nu Migle prie to, kad žmonės persivalgydami mėsos suagresyvėja ir ne tik gyvūnai yr žudomi masiškai ir nehumaniškai,
    mėsoje lieka susikaupusi agresija kuri pasireiškia per tuos žmones kurie ją vartoja, yr ir kitoks dalykas kaip seniau žmonės medžiodavę ar namuose užaugintus gyvulius mėsai papjaudavę, kai nžudydavę gyvūna ar gyvulį jojo atsiprašydavę, nes pasakydavę, kad jo kūnas reikalingas maistui, nepagalvokite, kad tai čia mano išmislas taip darydavę ir tebedaro laukinės gentys, nereikia ir genčių, aš dar prisimenu kaip močiutė mano prieš papjaudama vištą su ja pasikalba nuramina ją ir galiausiai papjauna tai rysys su gyvūnijos dvasiniu pasauliu….Palyginus kaip dabar žudomi gyvuliai kokias priemones naudoja, teko būti ir matyti kaip atrodo vaizdas skerdykloje laimiai tokio darbo neteko dirbti…

    • Algi, aš irgi norėčiau prieš tai su Tavimi pakalbėti ir Tave nuraminti…

      • Algis:

        Apie kajūs čia? Dėl ko nuraminti?

        • tikras lietuvis:

          Pritariu tau.
          Medžiotojų kartą paklausiau: dėl ko jūs medžiojate?
          Jie sako: o kaip tu manai?
          Sakau: yra du variantai. Pirmas – tam, kad papildyti šaldytuvą.
          Jie sako: ne.
          Tada, sakau, lieka antras variantas: medžiojate, nes trokštate kraujo. 🙂
          Kad būtum matęs jų reakciją (tai buvo tarybmečiu, viename milicijos skyriuje).

          • Pinai pritariu Arvydui dėl to, kad nužudyto gyvūno mėsoje yra skausmo ir prievartos žinia, kurią perima valgytojas. Be to, galėčiau ir dar vieną pastabą parašyti apie tai, kad gyvulių mėsa turi dar ir kitą žinią – nelaisvėje auginto vergo žinią. Tokią mėsą valgantys – patys tampa šiuolaikinio pasaulio “gėrybių” vergais. Atsisakius alkoholio, rūkalų ir mėsos po kokių penkių metų atsiranda jautrumas – pradedi tuos dalykus apie kuriuos kalbu jausti ir matyti. Ir dar – iš tiesų esant būyinybei galima ir gyvūną nužudyti ir medį nukirsti, bet prieš tai su jo dvasia reikia sutarti.
            Ką gali mėsėdžiai padaryti, tai prieš valgydami mėsą atsiprašyti gyvūno mintimis ir padėkoti už tai, kad jo gyvybė buvo paaukota. Bet žinodami, kad išgyventi ir be mėsos galime – vis tiek negalėsime ramiai jaustis žudydami be reikalo.
            Kviečiu atkurti Lietuvą, tikrąją Lietuvą – kviečiu keisti sąmonę ir jungtis i draugiją GYVUO – http://www.gyvuo.com.
            Gyvuok ir Galiok, Lietuva !

  7. Stebulė:

    aš esu apsigimus mėsėdė. mėsą valgau kiekvieną dieną. nemanau, akd tapau agresyvesnė 🙂 Ir esu skaičiusi visiškai priešingų dabar madingiems vegetariškaiems rašinaims straipsnių. Mokslininkai dėl to ginčijasi. rtegu ginčijasi. o aš valgysiu kaip protėviai valgė, gera lietuviška virtuvė…

  8. Algis:

    Matai Migle nevisiems žmonėms tinka valgyti mėsa aš irgi esu mėsą valgantis, tai kas tinka vienam tas netinka kitam va taip va.

  9. lyvis:

    Vartojantys žmonės mėsą negali atstovauti dvasiniams judėjimams. Vartojant mėsą žmogus negali pakilti aukščiau pirmo čakrinio taško, kurio savybės grubumas, agresyvumas. lyvis

  10. Algis:

    Sakau jums žmonės viskas priklauso nuo to su kokiomis mintimis maistą valgote ar dar ką kitą veikiate, kiekviename žmoguje čiakros daugiau mažiau yr atsivėrusios ar daugiau mažiau jos funkcionuoja, gi vien tik oru ar vandeniu nebusi gyvas pagal mūsų esamas gyvenimo dabartines sąlygas. kaip žmogus mąsto kokiomis mintimis gyvena taip ir gyvenimą aplinką apie save materializuoja…

  11. Barbora:

    Labai ačiū už paskaitą, neturėjau galimybės sudalyvaut gyvai. Jei dar ir Vaiškūno paskaitą įdėtumėt, būtų labai labai šaunu. Beje, to “trečio” pozicija yra “stebėk stebinčius, valdyk valdančius”, gal…

  12. Algis:

    Va bėda ta, kad Jono Vaiškūno paskaitos nenufilmavau, nes padėjau kitos genties žmonėms malkas ruošti….

  13. dekui:

    Dekoju uz improvizacine busena.Po tokios paskaitos atsivere viduramziu labirintai,kurie ir siandiena egzistuoja.Kas cia BALTISKO -vyksta zmogaus garbinimas?Sutartines prasme -garsais susilieti su visuma.Kai siuo metu matome tik save,tai sutartines yra vienas is budu bendruomeneje,ar zmoniu grupeje visiems siekti susiliejimo i visuma-tai energijos augimo busena…Linkiu visiems ivairiais budais siekti BALTISKOS israiskos!

  14. Luotinykas:

    Labai įdomu. Va čia tai teologija, veda prie to, kas svarbiausia. Na bet atsiprašau, Patrimpą lyginti su Velniu – visiška nesąmonė, juk Patrimpą atitinka Andojas. Ar kas nors lietuviškoj tradicijoj bylotų apie Velnią, kaipo pasiekiantį tokių pat gerų tikslų, tik savais būdais? Kas ten saulę pagrobė, kurią paskui vaduoti teko sugriaunant to pagrobėjo bokštą? Kokia čia sutartinė, kai reikia naikinti neva sutarytojo veiksmų pasekmes, o kartais net patį sutarytoją, t.y. jo balsą užčiaupti? Kas per mada žūtbūt vengti blogio sąvokos, kad ir privatio boni pavidalu? Patrimpas galų gale yra „žemininkas“, visokių gėrybių šaltinis, su javais vazduojamas, kokis čia jums Velnias? O šypsos jis iš pertekliaus.

  15. Algis:

    Ale kas tai, kad tikrasai lietuvis neprieštarauja 😀 šiam straipsniui…

  16. rimas:

    Na,lietuvių krikščioniškasis velnias lyg tai išsirutuliojo iš pagoniškojo Velino,ne Patrimpo.O mintis nevalgyti mėsos senais laikais galėjo atsirasti tik kraštuose,kur augmenija daug vešlesnė,nei Lietuvoj.Juk ten nusiskinti žolę ar išsikasti šaknį lengviau,nei vaikytis žvėrį.O mūsų klimate,įskaitant tuo metu augintas kultūras,žyniams teko normaliausiai maitintis mėsa,Aukščiau buvusiuose komentaruose mačiau tik bandymus šiuolaikines nepilnas žinias apie Lietuvių pagonybę pritempti prie paviršiutiniško vakarietiško požiūrio į induizmą

  17. lyvis:

    O geriausiai sudainuoti dainelę Sudie gyvenimėli. Tai anekdotas iš Linkime pasveikti per radiją tarybiniais laikais. Senovės Kinijoje nuteistuosius maitindavo tik mėsa ir kaliniai išgyvendavo mėnesį laiko. Kalbėk kokią nori maldelę tualetinio popieriaus vistiek negausi. lyvis

  18. rimas:

    Šiaurės tautelės per tūkstančius kartų valgė vien mėsą.Kai prieš šimtą metų sovietai pradėjo jas ,,Kultūrinti” ,vaikus surinkdavo į internatus,kur jie pirmą kartą paragaudavo ne mėsos.Ir pradėjo masiškai mirti.Jiems iš Vidurinės Azijos lėktuvais apelsinus,obuolius,pomidorus….. vežė,o jie mirdavo nuo avitaminozės.Tada nežinota,kad šių tautelių žarnyne nėra mikrofloros,gebančios skaidyti augalinį maistą.Tiesiog jie prisitaikę maitintis mėsa.Žalia mėsa sunkiai virškinama.Verdant-kepant suyra vitaminai.O pūdant –lengvai virškinasi(jei įpratęs) ir vitaminai išlieka.Kai dėl kvapo, tai aš vasarą Prancūzijoje vos neapsivėmiau,pabandęs garsųjį prancūzišką sūrį,ir iki šiol žiaugčioju,vien tą kvapą prisiminęs.Įpratimo reikalas.Tikiu,kad prie ryžių dietos pripratę kinai mirdavo maitinami vien mėsa.Bet jau mongolai tai būtų ir garbaus amžiaus sulaukę.Čingis-Chano laikų lietuviai irgi.

  19. rimas:

    P.S. O kur jūs matėte mūsų senųjų kunigaiščių portretus,tapytus jiems gyviems esant? Pasakykit,prašau,būtinai nuvažiuosiu pažiūrėt.Man tai vis pasitaiko tapyti per paskutinius 150 metų,praktiškai šiandien.Manau,jei juos būtų tapę amžininkai,visoje didybėje,kaip ji buvo tais laikais suprantama,būtų nutapę su kepta šerno kulšim vienoj rankoj,tauro ragu (apie 2 litrus) midaus kitoj ir priešais kūninga merga nepadorioj(šiais laikais) pozoj.Sprendžiant iš to,kaip jie tarpusavyje riejosi,kaip kibo į ragus lenkams,rusams,kryžiuočiams ir kt.,jie buvo labai jau plėšrūs.Ir gerai,nes mano minėti kitataučiai dvasingus protingus romuolius būtų lengvai per galvą patrumpinę,ir nebūtų lietuviai iki šių laikų išlikę.

  20. papuolęs:

    Broliai mieli,a jūs durni,a piktybės kokios priėdę?! Razauskas aplink esmes varto,o jūs tik savo kūniškumus(visokius,turiu pasakyti.. :{ ) tampot. Vaiškūnas (atsiprašau už familiarumą),ir tai užtilo ir ranka numojo, nulį ir vieną sveikąją komentaro berašo.. Ne Dievus per savo … tempkit, o mažumą nupieluokit smegenų nuospaudas ir leiskit sau pamatyti, kiek arti ar toli nuo jų esam. Dievo kaukę lipdom mes patys iš to molio, kokį po ranka turim, bet tai nereiškia, kad jam rūpi, kokia spalva jį nudažysim,-būkim atviri:daugeliu atvejų jam iš vis niekas nerūpi,išskyrus jį patį,-tai mes ieškom pagrindo po kojom,ieškom šaknų….o kartais-kišeniuj (…) smegenų.

    • Vilmantas Rutkauskas:

      Pakalbėjai kaip kunigas.

      • Stebulė:

        Vilmantai, bet jis tiesą pasakė. Šitie komentarai neverti nė sudilusio skatiko, nes yra buki :0 Kokio nors tyikro lietuvio parašyti pezalai. nesuprantu, kada pagaliau auditorija subręs po straipsniais rašyti rimtus komentarus ir į temą. 🙂 o ne plepėt apie kokias nors ten žydkrikščionybes ir dėt į šuns dienas vieni kitus. 🙂 Jei Razausko paskaita buvo apie vėliavą, tai gal esminė diskusija ir turėtų apie ją suktis – ar taip suprast, ar kitaip. O dabar nematau nė vieno komentaro, kuris turėtų nors kiek išliekamosios vertės. Lieka dvi išvados – arba žmonės tingi rimtus komentarus rašyti, arba jie yra per durni, akd tokius rašytų. Norėčiau, akd įrodytumėt, kad teisingas pirmas variantas .

      • Vilmantas Rutkauskas:

        Dievai yra ir mūsų Dievybės.

        • Vilmantas Rutkauskas:

          Tiesa, dar Dainius Razauskas yra, kurį nebebūtina čia visiems kažkaip ir kažkaip visaip bekomentuoti.

          Bekomentatorius, koks bebebūtų lyg būtų, yra taryt sutartinės dalis.

        • Vilmantas Rutkauskas:

          Tu teisus – bož. nionų pilna.
          Ir straipsnio paskaitoje “iškelta” baisiausia mintis : jog skirtybės sudaro darną ( lyg audinio raštą…)…- Absurdi mintis.

          Kas bene bebūtų, jei sutartinėje, tarkim, kuris tai užgiedotų a-a-a-m-e-n AR a-a-le- liū-ū-ja. Tai taryt tokių ir šitokių autorių siekiamybė tolerantiškai perpinti ir garsus, ir prasmes.

          Etnistams dažnai patinka, kad (kai) žydkrikščioniškos saviraiškos tradicijos turi pagoniško inkliūzo. Vadinasi, žydkrikščionybė – kiekvienoje tautoje gali būti pavadinama savotiškai tautine.

  21. Jolanta:

    Pritariu Papuolusiam – tikrai gaila, kad nevyksta normali diskusija, o, atsiprašau, rašomi tik pezalai… Pagarba Luotinykui, kad išreiškė savo nuomonę. Būtų smalsu ir kitas panašias mintis paskaityti.

  22. rimas:

    Rimtai,keičiam temą.P.V.Z. Baltų legenda apie Prutenį (karį) ir Vaidevutį (žynį) turi legendą-dvynę.Tai rusų legenda apie Riuriką (karį) ir jo brolį Olegą Pranašautoją (Олег Вещий) -žynį.Kaip ir atvejyje su Pruteniu ir Vaidevučiu iš už jūros atėjo skandinavai ir pradėjo išmintingai valdyti. Beje,suomiai iki šiol švedus vadina ,,rocke”, galimas daiktas,kad pradžioje rusais laisvos gentys vadino skandinavų duoklininkus.Ne veltui juk visų tautų pavadinimai atsako į klausimą ,,kas”, o ,,rusas” (русский) jų kalboje atsako į klausimą ,,kieno”.To,kam duoklę mokėjo.Vardas Olegas kilęs iš skandinavų-germanų vardo Helgi,reiškusio pranašaujantį,gydantyjį,taigi žynį.Prutenio ir Vaidevučio legenda gal 300 metų senesnė.Man įdomu,ją tiesiog nusirašė,ar slavai,žinodami gerą kaimynų baltų pavyzdį,nusprendė pasinaudoti kaimynų patyrimu ir pasikvietė kitą kario ir žynio porelę?

  23. Artūras:

    … Tikrai sauni paskaita Dainiau… Valio!!!!!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: