Trakų pusiasalio pilis pritaikoma turizmo reikmėms (14)

www.alkas.lt

Trakų pusiasalio pilyje vyksta darbai | Alkas.lt., J.Vaiškūno nuotr.Trakų istorijos muziejus  įgyvendina projektą „Trakų pusiasalio pilies pritaikymas turizmo reikmėms“, kurio pagrindinis tikslas – išsaugoti svarbų Lietuvos istorinio ir kultūros paveldo objektą, pritaikant jį turizmo reikmėms.

Projektui skirta parama pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Viešųjų nekilnojamų kultūros paveldo objektų kompleksiškas pritaikymas turizmo reikmėms“. Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

Trakų pusiasalio pilyje vyksta darbai, 2010 vasara | alkas.lt., J.Vaiškūno nuotr.

Trakų pusiasalio pilyje vyksta darbai, 2010 vasara | alkas.lt., J.Vaiškūno nuotr.

Trakų pusiasalio pilis, statyta valdant kunigaikščiui Kęstučiui (XVI a.), yra viena didžiausių Lietuvos gynybinių pilių, užimanti apie 4 ha teritoriją. Kompleksą sudaro pilies liekanos, Dominikonų vienuolynas bei parkas. Pilies komplekse esantis Dominikonų vienuolynas – sudėtingos istorinės raidos objektas. Šiame statinyje išliko daugelio etapų pastatai ir jų dalys, dalinai sunykę, apgriauti, nebaigti statyti ar užbaigti skurdžiomis lėšomis. Trakų pusiasalio pilies potencialas nėra išnaudojamas dėl prastos infrastruktūros būklės.

Trakų pusiasalio pilies planas | alkas.lt., J.Vaiškūno nuotr.

Trakų pusiasalio pilies planas | alkas.lt., J.Vaiškūno nuotr.

Projekto metu bus atlikti Trakų pusiasalio pilies Dominikonų vienuolyno tvarkomieji statybos darbai, įrengtos naujos ekspozicijos. Dominikonų vienuolyno restauravimas ir objekto pritaikymas viešojo turizmo reikmėms didins lankytojų susidomėjimą Trakų pusiasalio pilies kompleksu, čia galės vykti įvairūs kultūriniai renginiai, edukaciniai užsiėmimai. Pažintinio ir kultūrinio turizmo plėtra sukurtų turizmo paslaugų kompleksiškumą. Įgyvendinus projektą, visuomenei bus sudarytos platesnės galimybės susipažinti su kultūros vertybėmis, kultūros paveldas išliks ir ateities kartoms. 

Trakų pusiasalio pilis | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Trakų pusiasalio pilis | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Projekto vertė beveik 8 milijonai litų. Darbus planuojama baigti 2012 m. kovo 31 d.

Trakų pusiasalio pilis | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Trakų pusiasalio pilis | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Kategorijos: Kultūros paveldas, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , .

14 komentarų

  1. Žygis:

    Iš užmiršties kyla Medininkai, jei bus atkurta ir Pusiausalio pilies šlovė, mūsų vaikaičiai niekada nepamirš, kas buvo jų protėviai. Jų tautinį identitetą formuos ne vien samanotos baudžiauninkų bakūžės, bet ir paminklai valdovams milžinams, laisvam ir nepriklausomam lietuviškam karių luomui.
    Kol kas darbai (ar kalbos), kaip supratau, sukasi apie į pilies teritoriją įkištą dominikonų vienuolyną, bet reikia tikėtis, jog vieną dieną galėsim gerėtis pilnu Trakų pilių kompleksu.

  2. Vilmantas Rutkauskas:

    Tai ir surenk žygį į tą vienuolyną, o ne gudriai aiškink – tikėti’s.

  3. Vilmantas Rutkauskas:

    Vadovauk Tu, aš atvažiuosiu.
    8 – 696 50838.

    • Žygis:

      Tai kad aš ne kovojantis poetas, nieks paskui mane neseks 🙂 Be to, jei vienuolyno pastatą integruos kaip nors į gynybinę pilį, tai nematau reikalo tų nabagų degint. Čia jau Jūsų šventasis karas, dėde Rutkauskai.

  4. Vilmantas Rutkauskas:

    Eilinį kartą -APGAILĖTINA.

    Balt. poetika miškų ir pamiškių patapusi nebereikalinga, nes užvaldžiusi BAIMĖ “užšokti” policijai ir prakeiktam žydkrikščionizmui ant kapoto.

  5. Vilmantas Rutkauskas:

    Įvardink, kas yra (žyd)krikščionis – ir aš pasakysiu, kas Tu esi.

    • Žygis:

      Krikščionis – žmogus (plačiaja prasme), tikintis dievo, kurį jie laiko visagaliu, trejybe, pasireiškiančia per dievą tėvą – kurėją, šventąją dvasią ir Jėzų iš Nazareto, pramintą Kristum, kuris, pasak jų yra žmogus ir dievas, ir dievo pranašas, atpirkęs būtas ir nebūtas žmonijos kaltes. Kitaip nei žydai, iš norinčių prisijungti prie jų religinių bendruomenių nereikalauja apippjaustymo, neturi košerinio maisto įstatymo, netiki, kad dievas išsirinko vieną tautą vesti kitas. Nuo judaizmo atsiskyrė antrame amžiuje, kuomet graikiškai šnekantys Judėjos žydai pradėjo atvertinėt į krikščionybę ne žydų kilmės asmenis, kam prieštaravo aramėjų kalba šnekantys žydai krikščionys, kurie pamažu ištirpo Judaizmo sektų maišatyje.
      Tai kas aš, dėde Rutkauskai?

  6. Vilmantas Rutkauskas:

    Aš nežinau.
    Galbūt paklausk kunigo – tasai vatikaninis person sifikantas Tau atsakys.

    • Žygis:

      Na va, tai apsimelavot dėde Rutkauskai 😀 Rimtas Jūs propogandistas – nei garbės, nei proto… Taip peikiat, taip nemylit krikščionių, o kai atsakyt į rimtesnį klausimą reik, kurį patsai užsidavėt, vis tiek pas tą patį krikščionį siunčiat 😀

  7. Vilmantas Rutkauskas:

    Jei Tu žydkrikščionis – tai ir siunčiu pas tuos, kuriuos Tu meile myli. Tačiau nemeluojant sakau NEŽINAU – gal Tu ir ne toks.

    O jeigu Tu TOKS – tai švelniai sakant – neKOKS. Galbūt pusiau KAŽKOKS…

  8. Vilmantas Rutkauskas:

    Tu – Žygis, bet ne karys.

    Žygis – tai vidurys tarp smaguriautojo ir kario.

    Tai gan plačios sąvokos, tačiau man priimtinos.
    Kaip ir daug ką vertinu(matuoju): kas yra SAVA – ar IMPORTAS. Vidurys – smaguriautojams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *